HS: Teleoperaattorimyyjät kauppasivat iäkkäälle useita puhelin- ja nettiliittymiä
Kirjoitus mielipidepalstalla. Härskiä toimintaa teleoperaattorilta, jos jutun sisältö pitää paikkansa.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008963014.html
Teleoperaattorimyyjät kauppasivat iäkkäälle äidilleni useita puhelin- ja nettiliittymiä, joilla hän ei tee mitään. Äitini maksaa operaattorin palveluista suoraveloituksella keskimäärin 230 euroa kuukaudessa.
Kommentit (42)
Myyjien pitäisi itse ymmärtää olla myymättä liittymiä ja muita palveluita henkilölle, joka ei selkeästi ymmärrä mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää.
Tasan tarkkaan uusien soppareiden myyjät ovat pystyneet tarkistamaan millaisia sopimuksia vanhuksella ennestään jo on.
Siitä huolimatta myyneet vanhukselle lisää.
Myyjät on provisiopalkalla, niitä kiinnostaa vain uuden liittymän myynti, huolimatta siitä mitä asiakas tarvitsee.
Kilpailu on kovaa tuollakin alalla ja palkkaa ei tule ellei liittymiä mene kaupaksi. Ei tuo tietenkään oikein ole mutta ihmiset ovat epätoivoisia.
Vierailija kirjoitti:
Myyjien pitäisi itse ymmärtää olla myymättä liittymiä ja muita palveluita henkilölle, joka ei selkeästi ymmärrä mistä on kysymys.
Sitten ei tule myyjälle itselleenkään palkkaa.
Eläkeläisille pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa.
Muista sitten kun olet itse eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa.
Muista sitten kun olet itse eläkeläinen.
Jos en muista, toivottavasti joku tappaa minut.
No eivät saa myydä lapsille eivätkä ihmiselle, joka ei ymmärrä, mitä on ostamassa. Valitus ja rahat takaisin ja markkinoinninesto.
On sekin härskiä, että pistetään maa kaaoksen valtaan kahdeksi vuodeksi siksi, että viivytetään kuolemaa tekevien vanhusten vääjäämätöntä loppua hiukan.
Vierailija kirjoitti:
On sekin härskiä, että pistetään maa kaaoksen valtaan kahdeksi vuodeksi siksi, että viivytetään kuolemaa tekevien vanhusten vääjäämätöntä loppua hiukan.
Ahneet boomerit hallitsee maailmaa. Lapsilla ja nuorten tulevaisuudella ei ole mitään väliä!
Ohis,
Ihmisellä on VASTUU ITSESTÄÄN.
Tiedän että tuollainen huijaaminen on kurjaa (omakin iäkäs sukulainen joutunut uhriksi, joskaan kyse ei ollut liittymistä) mutta ei aikuista/täysvaltaista ihmistä voi loputtomiin paapoa.
Myyjillä on oma työnsä --> myydä. Ei heidän tarkoitus ole pohtia/analysoida sitä miten paljon/vähän asiakas (joka itse kävellyt myymälään) ymmärtää asioista.
Jos on alueita mistä ei itse ymmärrä, kannattaa pyytää apua sukulaiselta/tutulta, tai vaikka jostain seurakunnan tmv. vanhustyöstä.
Itse esim. en ymmärrä autoista mitään, ei koskaan ostaisi autoa YKSIN vaan mukaan aina joku joka oikeasti TIETÄÄ autoista.
Kännyköistäkään en juuri mitään tiedä, mutta aina olen googlettanut mallit mitä harkinnut ja TUTKINUT etukäteen asioita. Aikoinaan (vuosia sitten) Gigantin myyjä koitti huijata ostamaan mallin missä tiesin olevan yhden "puutteeen", ja lähes loukkaantui kun en ostanut sitä mitä tyrkytti (=sai varmaan provikat tuon myynnistä) vaan pidin pääni. Mutta joku toinen varmasti olisi sortunut ostamaan, varsinkin jos ei ole itse tutkinut asioita etukäteen.
Poliisi-ilmoitus heti ja kiisto maksuhin.
Jos ei ymmärrä mitä kaupataan, pitää osata sanoa ei ja sulkea puhelin. Myös iäkkäät ihmiset ovat vastuussa omista ostoksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi-ilmoitus heti ja kiisto maksuhin.
Mikä rikosnimike?
Muori mennyt myymälään omin jaloin, lukenut ja allekirjoittanut lapsun ja saanut tavarat mukaansa.
Jos on dementikko tai muuten ei kykene huolehtimaan itsestään, kannattaa olla edunvalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa.
Muista sitten kun olet itse eläkeläinen.
Jos en muista, toivottavasti joku tappaa minut.
Miksi odottaa siihen asti?
Sopimuksen saa purkaa, jos henkilö ei tiedä sopimusehtoja tai ymmärrä niitä, esimerkiksi ikänsä vuoksi. Ei kannata luovuttaa. Jos operaattori ei pura sopimusta, joku muu tietää miten se puretaan. Ihan kohtuutonta.
Onneksi tuolla alalla on kova työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa.
Muista sitten kun olet itse eläkeläinen.
Jos en muista, toivottavasti joku tappaa minut.
Helppo sanoa kun on vielä siinä iässä, että vanhuus tuntuu joltakin mikä ei itseä koske. Ihmiset, jotka puhuvat kevyesti siitä kuinka voivat kuolla sitten kun eivät ole enää nuoria ja notkeita, ovat yleensä aika elämänhaluisia sitten kun kuolema todella kolkuttelee ovella.
Tällä palstalla esitetyt vanhustentappotoiveet alkavat jo olla rikollista kansanryhmää vastaan kiihotusta.
Mun 90v. läheiselle kaupattiin kymppitonnin putkiremontti painostamalla. Työt aloitettiin heti SEURAAVANA AAMUNA, niin ettei läheinen tai kukaan ehtinyt edes reagoida asiaan. Todella törkeää. Harmi vaan, että kuluttaja-asiamieheltä ei saanut muuta kuin neuvoja, vanhustyön keskusliiton asiamies (tai joku vastaava) oli kyllä hyvin tietoinen asioista ja tietoinen myyjien toiminnasta. Pitkän taistelun jälkeen saatiin alennusta, kaupan peruminen olisi ollut liian hankalaa, kun vanhat putket kaikki katkottu heti aamusta. Pitäkää tiukasti puolianne/omaistenne puolia, ei pidä niellä kaikkea heti.
Törkeää.
Tasan tarkkaan uusien soppareiden myyjät ovat pystyneet tarkistamaan millaisia sopimuksia vanhuksella ennestään jo on.
Siitä huolimatta myyneet vanhukselle lisää.