Kiinalainen autoteollisuus jyrää kohta täysin eurooppalaisen autoteollisuuden, uusi Li L9 aivan käsittämätön luksusauto tavallisen audin tai bemarin hinnalla
Auto on niin kuin joku Rolls-Royce tai ei noita kaikkia ominaisuuksia löydy varmaan siitäkään. Tämä tietysti vain yksi automalli mutta kun sieltä tulee kohtaa Eurooppaan kymmeniä eri malleja yhteensä jos lasketaan kaikki vaihtoehdot. Kuka ostaa jonkun tavallisen Audin jos vaihtoehtona tämä? En minä ainakaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Surkea rottelo, saksalaisiin verrattuna.
Katoitko tuon videon?
Tämä on vain yksi esimerkki autoista mitä sieltä tulee.
Norjassahan myydään jo paljon kiinalaisia sähköautoja.
Samantapainen kuin GLS- tai GLS Maybach -Mersu. Nuo Mersut vaan maksaa jotain 5x enemmän.
No joo.
Suunnittelukulut noilla on pienet kun kopioivat länsiautot suoraan. Lisäsäästöä tulee siitä että säästävät turvallisuudesta.
Eivät ne niitä Eurooppaan pysty myymään jos eivät saa niistä ensin eurooppalaisten vaatimusten mukaisia. Täällä kun on tietyt turvallisuusvaatimukset.
Kiinassa ovat toki myyneet jo vuosikausia halpoja kopioita länsiautoista.
Vierailija kirjoitti:
No joo.
Suunnittelukulut noilla on pienet kun kopioivat länsiautot suoraan. Lisäsäästöä tulee siitä että säästävät turvallisuudesta.
Eivät ne niitä Eurooppaan pysty myymään jos eivät saa niistä ensin eurooppalaisten vaatimusten mukaisia. Täällä kun on tietyt turvallisuusvaatimukset.Kiinassa ovat toki myyneet jo vuosikausia halpoja kopioita länsiautoista.
Ootkohan ihan täysin kartalla kiinalaisesta autoteollisuudesta?
Saksassa ja Norjassa myyvät jo täyttä häkää. Norjassa yksi malli on kohonnut jo korkealle myyntitilastoissa.
Ensi vuonna rupeaa vyörymään ihan kunnolla Euroopan markkinoille, silloin tulee ekat mallit myös Suomeen varmasti.
Suomessa ei tajuta ollenkaan mikä tilanne on.
Saksassa VW:n pääjohtaja oli joku aika sitten jo erittäin huolestunut tilanteesta ja piti koko henkilökunnalle jonkun hätäkokouksen.
Nuo älytoiminnot noissa autoissa on kyllä todella pitkällä.
AP:n kannattaa muuttaa Kiinaan niin saa nauttia halvasta elämästä.
Jos on hyvä koulutus niin saa oikeasti hyvän elintason. Muussa tapauksessa voi olla köyhää ja halvatkin autot jää vain haaveeksi.
Vierailija kirjoitti:
AP:n kannattaa muuttaa Kiinaan niin saa nauttia halvasta elämästä.
Jos on hyvä koulutus niin saa oikeasti hyvän elintason. Muussa tapauksessa voi olla köyhää ja halvatkin autot jää vain haaveeksi.
No ei kyse ollut tässä oikeastaan minusta, vaan siitä, että miten käy eurooppalaiselle autoteollisuudelle, joka on varsin merkittävä osa koko eurooppalaista taloutta?
Tesla ehkä pystyy kilpailemaan noita kiinalaisia vastaan ja ehkä Euroopassa joku Porsche tai muut vähän marginaalimerkit, mutta muuten voi käydä vähän heikosti...
AP jättää Audin ostamatta? Uskotaan
Ja jatkaa bensa Volkkari Polollaan ajelua... hih hih hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kannattaa muuttaa Kiinaan niin saa nauttia halvasta elämästä.
Jos on hyvä koulutus niin saa oikeasti hyvän elintason. Muussa tapauksessa voi olla köyhää ja halvatkin autot jää vain haaveeksi.
No ei kyse ollut tässä oikeastaan minusta, vaan siitä, että miten käy eurooppalaiselle autoteollisuudelle, joka on varsin merkittävä osa koko eurooppalaista taloutta?
Tesla ehkä pystyy kilpailemaan noita kiinalaisia vastaan ja ehkä Euroopassa joku Porsche tai muut vähän marginaalimerkit, mutta muuten voi käydä vähän heikosti...
Tesla ei kilpaile kiinalaisia vastaan vaan rakensi tehtaan myös Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
AP jättää Audin ostamatta? Uskotaan
Ja jatkaa bensa Volkkari Polollaan ajelua... hih hih hih
No katotaan mikä on tilanne 2-3 vuoden päästä....
Älkää sanoko etten varoittanut.
Terv. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kannattaa muuttaa Kiinaan niin saa nauttia halvasta elämästä.
Jos on hyvä koulutus niin saa oikeasti hyvän elintason. Muussa tapauksessa voi olla köyhää ja halvatkin autot jää vain haaveeksi.
No ei kyse ollut tässä oikeastaan minusta, vaan siitä, että miten käy eurooppalaiselle autoteollisuudelle, joka on varsin merkittävä osa koko eurooppalaista taloutta?
Tesla ehkä pystyy kilpailemaan noita kiinalaisia vastaan ja ehkä Euroopassa joku Porsche tai muut vähän marginaalimerkit, mutta muuten voi käydä vähän heikosti...
Tesla ei kilpaile kiinalaisia vastaan vaan rakensi tehtaan myös Kiinaan.
Tesla kilpailee koko ajan Kiinassa kiinalaisia autotehtaita vastaan ja jatkossa kilpailee myös muilla markkinoilla.
Kiinassa on ylivoimaisesti maailman suurin autoteollisuus.
Vierailija kirjoitti:
No joo.
Suunnittelukulut noilla on pienet kun kopioivat länsiautot suoraan. Lisäsäästöä tulee siitä että säästävät turvallisuudesta.
Eivät ne niitä Eurooppaan pysty myymään jos eivät saa niistä ensin eurooppalaisten vaatimusten mukaisia. Täällä kun on tietyt turvallisuusvaatimukset.Kiinassa ovat toki myyneet jo vuosikausia halpoja kopioita länsiautoista.
En kyllä ymmärrä mistä noiden autojen tekniikka on voitu kopioida kun missään länsimaisissa autoissa ei ole läheskään noita kaikkia ominaisuuksia.
Kiinalaisen autoteollisuuden palveluksessa on kyllä paljon länsimaisia (esim. saksalaisia) autosuunnittelijoita.
Kannattaa huomata että kaikki nuo varusteet mitkä on videolla, tulee autoon vakiona! Eli mistään ei tarvitse maksaa mitään lisähintaa. Miettikää joku saksalainen auto tuollaisilla varusteilla.... Tai ei välttämättä ole edes saatavilla.
Auton penkit hierovat jotenkin älykkäästi sen mukaan, että mitä sisältöä kuluttaa noilta isoilta näytöiltä. :D
No jääkaappi ja ruuan lämpimänä pitäminen ym. on tietysti ihan vakiokamaa tällaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kannattaa muuttaa Kiinaan niin saa nauttia halvasta elämästä.
Jos on hyvä koulutus niin saa oikeasti hyvän elintason. Muussa tapauksessa voi olla köyhää ja halvatkin autot jää vain haaveeksi.
No ei kyse ollut tässä oikeastaan minusta, vaan siitä, että miten käy eurooppalaiselle autoteollisuudelle, joka on varsin merkittävä osa koko eurooppalaista taloutta?
Tesla ehkä pystyy kilpailemaan noita kiinalaisia vastaan ja ehkä Euroopassa joku Porsche tai muut vähän marginaalimerkit, mutta muuten voi käydä vähän heikosti...
Tesla ei kilpaile kiinalaisia vastaan vaan rakensi tehtaan myös Kiinaan.
Tesla kilpailee koko ajan Kiinassa kiinalaisia autotehtaita vastaan ja jatkossa kilpailee myös muilla markkinoilla.
Kiinassa on ylivoimaisesti maailman suurin autoteollisuus.
Kuvitteletko että sinne Teslan kiinantehtaalle on palkattu jenkkejä töihin? Teslan tehdas Kiinassa nauttii samasta palkkatasosta kuin muut kiinalaiset autotehtaat.
Kuunteleeko/videoiko koko ajan kun autolla ajaa? Laittaa reitit ylös?Jep osta sä vaan, mä ajan yhä silloinkin Teslalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kannattaa muuttaa Kiinaan niin saa nauttia halvasta elämästä.
Jos on hyvä koulutus niin saa oikeasti hyvän elintason. Muussa tapauksessa voi olla köyhää ja halvatkin autot jää vain haaveeksi.
No ei kyse ollut tässä oikeastaan minusta, vaan siitä, että miten käy eurooppalaiselle autoteollisuudelle, joka on varsin merkittävä osa koko eurooppalaista taloutta?
Tesla ehkä pystyy kilpailemaan noita kiinalaisia vastaan ja ehkä Euroopassa joku Porsche tai muut vähän marginaalimerkit, mutta muuten voi käydä vähän heikosti...
Tesla ei kilpaile kiinalaisia vastaan vaan rakensi tehtaan myös Kiinaan.
Tesla kilpailee koko ajan Kiinassa kiinalaisia autotehtaita vastaan ja jatkossa kilpailee myös muilla markkinoilla.
Kiinassa on ylivoimaisesti maailman suurin autoteollisuus.
Kuvitteletko että sinne Teslan kiinantehtaalle on palkattu jenkkejä töihin? Teslan tehdas Kiinassa nauttii samasta palkkatasosta kuin muut kiinalaiset autotehtaat.
Kyllä henkilöiden palkkataso tietysti voi olla samanlainen, en mä sitä epäile.
Joka tapauksessa jostain syystä kiinalaisten autojen hintataso (verrattuna vastaaviin läntisiin autoihin) on huomattavan edullinen. En minä tiedä lainkaan mistä erot johtuvat. Kyllä ne kiinalaiset autot mitkä Eurooppaan tulevat ihan varmasti läpäisevät kaikki NCAP-testi ihan kirkkaasti.
Tuossa on jotain 11 kameraa + LIDAR tutka!
Eli kohtalainen kyky ilmeisesti automaattiseen ajamiseen.
Surkea rottelo, saksalaisiin verrattuna.