Osaatko omassa työssäsi tarvittavat asiat?
Osaatko mielestäsi riittävästi omissa työtehtävissäsi tarvittavat asiat? Vai onko asioita, jotka ns. pitäisi ammatissasi osata, mutta eivät ole hallussa? Miten toimit tilanteissa, jossa tällaista osaamista sinulta odotetaan?
Kommentit (7)
Totta kai osaan. Kukaan muu ei duunejani osaa. IT-ala, nykyään palvelunhallinta.
Tällä hetkellä osaan, tulevaisuudessa tuskin. Olen jo sen verran iällä, ettei enää kiinnosta kehittyminen ja kollegoja ei ole. Irtisanomista ilomielin odotellen.
Olin työssä ollessani työpaikan guru. Oliko muuta kysyttävää?
Osaan riittävän laajalti ja riittävän hyvin. En 100 % koska asiat muuttuvat ajan kuluessa, mutta pärjään hyvin. Jos on tullut vaikka uusi ohjeistus joka ei ole minulla vielä hallussa, tarkistan miten toimitaan sen sijaan että luottaisin muistiini tai vanhaan ohjeeseen.
Melkein. Kysyn neuvoa, jos on iso asia. Jätän tekemättä, jos on pikkuasia.
Osaan kuitenkin riittävästi, jotta pystyn itsenäiseen työskentelyyn.
Tosin joskus tulee eteen tilanteita, joissa ei ole oikeaa ja väärää tapaa tehdä, mutta asiakkaan mielestä asiat pitää tehdä tietyllä tavalla. Kuitenkin lopputulos olisi ihan sama, riippumatta siitä tekisinkö asiakkaan tavalla vai omalla tyylilläni.
Vierailija kirjoitti:
Olin työssä ollessani työpaikan guru. Oliko muuta kysyttävää?
Jep. Jälkiäsi korjattiin vuosikausia lähtösi jälkeen.
Osaan. Team leader ja kehitystyöntekijät ratkovat ongelmatilanteita.