Keittiöfirma pilasi kotimme
Tilasimme kotiimme keittiön suurelta keittiöfirmalta. Lopputulos oli vesivahinko, kotiimme jouduttiin tekemään lähes kaikki uudestaan, seiniäkin purettiin. Nyt kun kaiken pitäisi olla kunnossa, lopputulos on järkyttävä ja mikään ei oikeastaan ole oikein tai kunnolla tehty. Onko mitää mitä tehdä tai ottaa yhteyttä johonkin, vai pitääkö tyytyä rikkinäiseen ja rumaan lopputulokseen?
Kommentit (39)
Keittiöfirma kai vahinkonsa korvaa? Eikö heillä ole vastuuvakuutukset tällaisia tilanteita varten.
Kyseinen keittiöfirma ei enää vastaa, pomoonkaan ei saa yhteyttä. Vakuutus maksoi vesivahinko kulut. Mutta tosiaan lopputulos ei ole normaali, lattiakin jo halki yms. Kuluttaja-asiamieheltäkin voisin kysyä kyllä. Kiitos! Mutta aika vähälle taitaa jäädä majdollisuudet enää vaikuttaa. Kotimme meni piloille.
Kuluttaja-asiamies ja ehkä kannattaa hankkia tavarantarkistaja, jos on kiistaa siitä lopputuloksesta
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja-asiamies ja ehkä kannattaa hankkia tavarantarkistaja, jos on kiistaa siitä lopputuloksesta
Niin ja tuo tavarantakistaja siinä vaiheessa, jos katsotte olevan syytä lähteä hakemaan korvauksia oikeudessa.
Anna ilmaisen vinkin jatkoa varten; älkää tilatko _mitään_ remonttityötä isoilta firmoilta. Suosikaa pienyrittäjiä.
Jos joku rikkoisi omaisuuttani useilla tuhansilla euroilla, niin en suhtautuisi, että voisin, ehkä ja ehkä kyselisin.
Sinun tapauksessasi lienee kuluttaja-asiamies paras alku. Paitsi jos ei haittaa, että teillä menee omia rahoja korjaukseen. Joillakin voi olla niin paljon ylimääräistä, ettei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna ilmaisen vinkin jatkoa varten; älkää tilatko _mitään_ remonttityötä isoilta firmoilta. Suosikaa pienyrittäjiä.
Minä tilasin kalusteet isolta firmalta mutta asennuksen teki vasta yrityksen perustanut nuorimies. Hyvin teki työnsä, eipä ollut varaa epäonnistua heti alussa.
Yleensä pienyrittäjä ei vastaa puhelimeen, katoaa jonnekin ja työt seisoo. Näin maaseudulla. Ostan aina ja vain suuresta yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Anna ilmaisen vinkin jatkoa varten; älkää tilatko _mitään_ remonttityötä isoilta firmoilta. Suosikaa pienyrittäjiä.
Keittiöfirmoilla on harvoin mitään omia remonttiporukoita, vaan teettävät asennukset alihankintana.
Onpa sekava juttu. En tajunnut mitään. Tilasitte keittiön isosta firmasta. Hekö aiheuttivat vesivahingon? Vai kuka? Keittiö ja seiniä purettiin ja taas rakennettiin uusi keittiö?
Keittiöfirmat ovat vastuussa aiheuttamistaan vahingoista, mutta kyllä he myös osaavat rakentaa uuden vastaavan keittiön tilalle. Jos työ on väärin tehty keittiöfirman toimesta ei muuta kuin kuluttajasuojaan yhteyttä ja vääntämään asian kanssa.
Muussa tapauksessa, jos vesivahinko on tapahtunut muusta syystä kuin keittiöfirman syystä, niin vakuutusyhtiöillä on omat sopimukset remppafirmojen kanssa. Joten tuliko teille toinen remppafirma rakentamaan sen keittiön? Jos niin otatte yhteyttä vakuutusyhtiöön ja väännätte asiasta sinne.
Tilasimme keittiön Porilaiselta keittiöfirmalta, joka vaikutti alkuunsa tekevän työnsä niin kuin piti. Keittiö asennettiin ja se näytti ihan ok. Oli jäljellä vielä hanan asennus, joka aloitti paskamyrskyn puoleksi vuodeksi. Hanan vuotaminen aiheutti kolme kertaa vesivahingon taloomme, ja talo olikin lähes 80% vesivahingon varassa.
Korjaustöitä ei meinattu aloittaa millää, vaikka kuivausaika oli jo mennyt. Valehtelu oli jatkuvaa, ja oli raskasta jo itsessään hirveän tilanteen lisäksi ja söi voimamme. Ymmärrämme että vahinkoja sattuu, mutta kyllä ne pitäisi osata korjatakin kuin kyseessä on kuitenkin noinkin suuri keittiöfirma.
Melkein puoli vuotta kesti jatkuva valehtelu, luvataan toista ja tehdään toista. Kaikki melkein on väärin tai huolimattomasti tehty ja pitää vain tyytyä tälläiseen lopputulokseen? Rahallisesti vakuutus korvasi mitä piti, mutta ei tälläistä saisi sattua kenellekään. Yksityiskohdat mitä tässä tapahtui on niin järkyttäviä, että keittiöfirmasta ei voisi uskoa tälläistä, asiakaspalvelu petti ja asiakas jäi täysin yksin oman onnensa nojaan koti rikkinäisenä.
Nyt olemme irti siitä firmasta, mutta kummittelee jokaisessa huolimattomassa kohdassa kotiamme. Lattia on kahdessa osassa vaikka juuri mukamas kunnosettu vesivahingon jäljiltä. Lattia on muutenkin laitettu väärin, kuten moni moni moni muukin asia...
Kuluttaja asiamies on ilmeisesti ainoa jolle asiasta puhua? Keittiöfirman pomokaan ei enää vastaa, saati loppuremontin tekijä.
Asiakas heidän virheensä sattuessa on kyllä niin huonon kohtelun alla, että en toivoisi tälläistä piinaa kenellekään. He eivät välittäneet asiakkaistaan tai virheestään yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Anna ilmaisen vinkin jatkoa varten; älkää tilatko _mitään_ remonttityötä isoilta firmoilta. Suosikaa pienyrittäjiä.
Ap:n tapaus ei kuulosta ison firman hommilta.
Vain Karpo voi auttaa. Eikä sekään enää.
Eikös nämä tällaiset hoideta nykyään lehtien palstoilla? Jos ei muuta niin ainakin haittaa firmalle. Eipä se nyt toki teitä sinällään hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pienyrittäjä ei vastaa puhelimeen, katoaa jonnekin ja työt seisoo. Näin maaseudulla. Ostan aina ja vain suuresta yrityksestä.
Voi olla ryyppy jäänyt päälle.
Kiitos vinkistä. Olisimmepa osanneet tietää ajoissa. Valitsimme jopa sen vähän kalliimman firman kahdesta jonka välillä pohdeimme valintaa , koska pidimme heidän suunnitelmistaan. Eipä heitä yksi vahinko kiinnosta jos suuri osa menee hyvin. Siinä jää sitten se pienempi prosentti täysin heitteille, ilman oikeanlaisia toimenpiteitä vahingon sattuessa.
Reklamoitte sille korjaustyön tehneelle yritykselle ja ilmoitatte vakuutusyhtiöön, joka viulut maksaa, että ette ole tyytyväisiä lopputulokseen. Ilmoitatte molemmille kirjallisesti, mitä pitää korjata, että lopputulos vastaa aiempaa.
Se valitettavasti oli. Mutta kyseinen firma taitaa pestata juuri näitä alihankkijoita.. Mutta se keittiöfirman virheen tullessa kyllä heittää kädet ilmaan eikä välitä. Jää asiakas täysin yksin hoitamaan kaiken kun koti on mennyt alta. Vahinkoja sattuu, ei siinä mitää, kotimme oli 3 kertaa vesivahingon alla heidän takiaan . Mutta nämä korjaustyöt??? Mitä tämä jälki on.. ja kuinka asiakasta kohdellaan. Hirvittävää.
Mitä firma sanoo tähän? Oliko korjaustyö Ilmainen? Kyllähän kuluttaja-asiamiehelle voi valittaa, en tiedä miten näihin suhtautuvat.