Mikä yrittäjiä vaivaa? Asiakaspalvelutaidot puuttuu
Onko muilla samoja kokemuksia vai onko mulle nyt sattunut ihan tajuttoman huono tuuri?
Meillä vapaa-ajan rakennusprojekti ja olen laittanut tarjouspyyntöjä, lyhyesti ja erittäin selkeästi pääkohdat ja pyynnön alustavasta arviosta tai mahdollisuudesta arvioida paikanpäällä tai lisätietojen valossa. Myöskään tiukkaa aikatalua ei ole.
Usein puhelimeen ei vastata, takaisin ei soiteta, omien nettisivujen ota yhteyttä-tarjouspyyntölomakkeen jättämällä ei saa mitään vastausta, ei myöskään sähköpostilla. Ja siis aikaa mennyt viikkoja ja silti ei mitään kuulu.
Yksi(!) vastasi kohteliaasti ja heti että heillä on työkalenteri pitkälle täynnä, joten ei voi ottaa uusia urakoita.
Sitten toinen joka vastasi ja tuntui asialliselta, ei hoitanut sovittua hommaa aikataulussa ja tietenkin kaikki muukin aikataulu sitten meni päin honkia. Oma lukunsa ovat ne, jotka lupaavat tulla paikanpäälle ja eivät koskaan ilmesty, kun soitat perään on selityksiä miten ei just ehtinyt ja tulee huomenna ja ei silti tule.
Tällaistako yrittäjien toiminta oikeasti on?
Kommentit (8)
Eivät näe projektiasi vaivan arvoisena, kun on isompiakin jonossa. Hintakyselijöitä riittää.
Moni on yrittäjä, koska voi siivilöidä hankalat asiakkaat pois jo tarjouspyyntövaiheessa. Isoissa firmoissa on pakko palvella kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Eivät näe projektiasi vaivan arvoisena, kun on isompiakin jonossa. Hintakyselijöitä riittää.
Unissas on. 😅 itelläki tullut vastaan näitä hulluja
Joo, mä ymmärrän sekä sen, ettei vaikka hankalan oloista kohdetta haluta tehdä tai just tuon, että on liian pieni homma ja siksi ei haluta sitä ottaa. Mutta eikö silloin kannattaisi laittaa kohtelias viesti, että aikataulut täynnä ja ei onnistu. Niin tuo yksi teki ja jäi tosi hyvä kuva siitä firmasta.
Meillä siis nyt pienempi, tonneista reiluun kymppitonniin maksava projekti, mutta parin vuoden sisään todennäköisesti huomattavasti isompi urakka tähän liittyen tulossa ja ei tosiaan tule edes mieleen sitä isompaakaan teettättää näillä firmoilla, joista ei edes vaivauduta vastaamaan. Ja kun sitten tuttujen kanssa näistä jutellaan, on aika selvää, että huonot kokemukset siinä tulee esille ja toisaalta ne hyvät saa ilmaista mainosta ja kehuja.
Mä olen itse vieraalla töissä ja en ikinä voisi hoitaa hommiani tuolla lailla, potkut tulisi heti.
ap
Monet yritykset ottavat vain isoja projekteja ja hylkäävät heti miettimättä kaikki yksityisten ihmisten pienet viikon tai kahden työt. Itselle kävi näin kun etsin tekijää pienen kylppärin remppaan. Kyseisellä yrityksellä joka työn teki oli huono tilanne eli ei yhtään isoa projektia ja yrittäjä sanoikin suoraan että joutuvat tässä tilanteessa ottamaan myös näitä pikkuremppoja. Keittiöremontin ostin juuri aloittaneelta uudelta yritykseltä. Hyvä tuli. Alalle kaivattais paljon uusia tekijöitä sillä kaikenlaista pientä remppaa olis joka puolella.
Riippuu kai paljonko on henkilökuntaa miten ehtii palvelemaan. Jos on hommia niin ei kai sitä moneen paikkaan repeä yhtä aikaa.