Ovatko koodarit tyhmentyneet?
Esimerkkejä:
- Qobuzin-musiikkipalvelun ostokuitissa voi olla maksimissaan vain kolme tuotetta. Eli jos on ostanut viisi musiikkikappaletta, niistä näkyy vain kolme.
- CDON:in uutiskirjeen tilauslomakkeessa on ollut jo kuukausia virheilmoitus "Sähköposti ei ole oikeassa muodossa". Ilmoitus näkyy vaikka sähköpostiosoitteen syöttää täysin oikein.
- TikTokissa, Mixcloudissa ja monissa muissa palveluissa ei voi nähdä tarkkaa päivämäärää milloin video on ladattu palveluun. On vain "vuosi sitten", "kaksi kuukautta sitten" jne.
Kommentit (5)
Kaksi ensimmäistä tapausta on todennäköisesti sellaisia että ei ole palkattu ketään korjaamaan. Uskon että molemmat puljut ostaa palveluna ja se on kallista. Jälkimmäinen on ihan suunniteltu selkeämmän käyttöliittymän vuoksi. Tiedon voi saada jostain kaivettua, mutta tarkka päivämäärä ei yleensä ole relevantti.
T:koodari
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen on ihan suunniteltu selkeämmän käyttöliittymän vuoksi. Tiedon voi saada jostain kaivettua, mutta tarkka päivämäärä ei yleensä ole relevantti.
T:koodari
Tässähän se näkyy. Koodarit pitävät itseään jumalasta seuraavina joilla on valta määritellä, mikä on käyttäjälle relevanttia. Olen koodarifirmassa töissä ja välitän asiakkaiden toiveita ja valituksia tuote/projektipäälliköille ja koodareille.
Koodareilla on ylimielinen asenne, koska HE ovat suunnitelleet että eihän HEITÄ kiinnosta tämä ja tämä asia, eihän se silloin ole tärkeää. Hirveästi pitää perustella, ja selittää heille ja pitää asiakkaiden puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen on ihan suunniteltu selkeämmän käyttöliittymän vuoksi. Tiedon voi saada jostain kaivettua, mutta tarkka päivämäärä ei yleensä ole relevantti.
T:koodari
Tässähän se näkyy. Koodarit pitävät itseään jumalasta seuraavina joilla on valta määritellä, mikä on käyttäjälle relevanttia. Olen koodarifirmassa töissä ja välitän asiakkaiden toiveita ja valituksia tuote/projektipäälliköille ja koodareille.
Koodareilla on ylimielinen asenne, koska HE ovat suunnitelleet että eihän HEITÄ kiinnosta tämä ja tämä asia, eihän se silloin ole tärkeää. Hirveästi pitää perustella, ja selittää heille ja pitää asiakkaiden puolia.
Aika paskassa firmassa oot töissä huonojen koodarien kera. Kunnon firmassa ei ole tuollaisia ongelmia. Teidän kaltaisten takia on tuollaisia epäkäytännöllisiä ja rikkinäisiä toteutuksia.
Koodausta ostavat ihmiset eivät useinkaan osaa kertoa mitä he haluavat tai miten heidän tilaamansa palvelun pitäisi toimia. Siinä sitten koodari arvailee ja tekee jotain sinnepäin. Joskus natsaa joskus ei.
Ei vaan testaus automatisoitunut ja asioita ei enää tarkisteta kunnolla. Just itse tein reklamaation järjettömän pahasta virheestä lakisääteisessä virallisessa itseäni koskevassa palkkahallinnon raportissa.