Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä rv:llä suunniteltu sektio?

Vierailija
13.02.2010 |

Asun ulkomailla ja neljäs lapsemme olisi tulossa suunnitellulla sektiolla.



Kaksi ensimmäistä syntyi normaalisti alateitse, kolmas käynnistettiin (rv 39+3) ja syntyi hätäsektiolla. Nyt neljännen synnytys tulee olemaan suunniteltu sektio ja päiväksi on suunniteltu 38+2. Suunniteltuun sektioon on päädytty siksi, että sairaala sijaitsee todella kaukana ja edelliset on syntyneet niin nopeasti, ettemme sairaalaan välttämättä ehtisi. Ja edellisestä sektiosta johtuen lääkäri ei halua käynnistettyä synnytystä, riskit kohdun repeämiseen on suuremmat kuin luonnollisesti alkaneessa synnytyksessä.



Millä viikolla Suomessa on suunnitellut sektiot tehty? Onko rv 38+ liian aikaista? Kaikki lapsemme ovat syntyneet 4000-4250g kokoisina ja varsin vahvoina.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos vielä tulisi kokemuksia...

Vierailija
2/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla rv 41+3 ja kuopus suunnitellulla 39+3. Mulle sanottiin et yleensä noin viikkoa ennen, mulla kuiten esikoisen perusteella ainakaan ei ollut riskiä ennenaikaiselle synnytykselle joten senkin puolesta melko lähelle laskettua aikaa. Kyllähän viikolla 38 eteenpäin lasketaan täysiaikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyessään 4130.

Vierailija
4/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sektio oli varattu rv 39+3, mutta synnytys käynnistyi päivää aikaisemmin eli aikaistui sit sen päivän. :) Ja perätilan takia oli varttu tuo suunniteltu sektio.

Vierailija
5/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla 38+2 koska repeämäriski liian suuri eli ei saa enää koskaan synnyttää alateitse.

Vierailija
6/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 40+5, tosin tästä sectiopäätös tehtiin vasta rv 39+6 (lääkärit olivat hieman eri mieltä synnytystavasta, vaikka tiedossa oli iso vauva. Toinen lääkäri sanoi 2 vkoa ennen la:ta, että "kyllä sä synnytät vaikka 5 kg vauvan alateitse", ja tämä jälkimmäinen lääkäri sanoi, että "ei yritetä alateitse, suunniteltuun sectioon suosiolla", ja rv 40+5 syntyi 4750 g ja 55 cm poika, jolla py 40 cm)



Toka sectio tehtiin rv 39+1.



Kolmas rv 39+0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että leikataan mahdollisimman lähellä laskettua aikaa. Ja sanottiin myös, että annetaan vauvojen kasvaa, kun ovat niin kauhean pieniä. Toinen oli syntyessään 3620 g, toinen 3740 g.

Vierailija
8/12 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian aikaista, kyllä ne lääkärit tietävät millä viikolla vauvan voi ottaa pois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perätilan takia viikolla 38+0.

Vierailija
10/12 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 10 päivää ennen laskettua aikaa. Mulla edessä maanantaina rv 38 +5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 39+2 perätilan takia. Ymmärsin että täällä Suomessa (Helsingissä) on tapana tehdä suunnitellut sektiot n viikko ennen laskettua aikaa. Tarkoitan siis normaalisti sujuneita raskauksia, joissa sektio tehdään esim. perätilan tai synnytyspelon takia. Ei tuo rv 38+ kuulosta liian aikaiselta ja mielummin lääkärit leikkaavat suunnitellusti kuin niin että synnytys ehtisi itsekseen alkaa ja leikkaus tehtäisiin päivystyksenä.

Vierailija
12/12 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat on jouduttu leikkaamaan jo rv 36 ja 37, ovat olleet kuitenkin hyvin voivia.