Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattitaitoiset myyjät, kadonnut luonnonvara?

Vierailija
21.05.2022 |

Onko tämä vain oma kokemukseni viime ajoilta vai todellisuutta, että erikoisliikkeissä (kodinkone-, huonekalu-, rautakauppa- jne.) ei oikeasti löydy enää asiantuntevia myyjiä? Pahimmassa tapauksessa isoissa, puolityhjissä liikkeissä parveilee useita nuoria myyjiä, jotka suunnilleen ryntäävät pakoon asiakkaan nähdessään ja jos joku heistä vaivautuukin kysymään, voiko palvella, usein ihan yksinkertaiseenkin kysymykseen saa epämääräistä mutinaa. Myyjät katsovat nykyisin vain koneelta, onko tuotetta varastossa, mitään tuotteiden ominaisuuksista ei yritetä selvittää asiakkaalle tai mikä tuote sopisi asiakkaalle parhaiten. En tarkoita, että nuoret myyjät ovat kaikki palveluhaluttomia ja ehkä kaikki omalle kohdallani osuneet kaikki ovat aloittaneet työssään viime viikolla, mutta oikeasti, onko ne vanhan ajan myyjät vain hävinneet jonnekin? Joita kiinnostivat todella asiakkaan esittämä kysymys eikä puhelimen räpellys? En kysele kaupassa huvikseni, vaan yritän tietysti ensin itse etsiä tietoa netistä ja jos en löydä, kysyn kaupasta ko. tuotteesta. Saa suositella hyviä kauppoja, ketjuja, jos jossain asiat vielä toimii! Asiakkaalle ammattitaitoinen myyjä voisi myös säästää rahaa (ja ainakin aikaa), kun ei tulisi tehtyä hutiostoksia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai niitä ammattilaisia haluta, pitäisi maksaa palkkaakin niille.

Moni kauppa myös käyttää esim. hyllyttäjinä työkokeilijoita, palkka 9e/päivä ja päiväraha.

Kuinka se motivoi? Moni näistä kyllä yrittää parhaansa, sillä opastuksella minkä ovat saaneet, kun toivovat vakipaikkaa. Parin kk päästä porukka sitten vaihtuu, jos ei kokeilija suostu toiseen jaksoon 9e palkalla.

Näin eräskin työvoimapulaa valittanut firma toimii. Ei sentään tullut karenssia eräälle joka ilmoitti että eiköhän hän ole oppinut jo parissa kuukaudessa hyllyttämään, ja ansaitsisi oikeaa palkkaa.

Vierailija
2/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneissa on nykyään vähän muitakin ominaisuuksia, kuin joskus muinoin. Helppohan silloin oli niistä kertoa, kun telkkarivaihtoehtoja oli myymälässä tasan neljä, värillinen ja mustavalkoinen, sekä niiden edellisvuoden mallit. Aikalailla sama juttu muissakin laitteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2 vuotta sitten täällä valitettiin, että ihan kamalaa, kun myyjät tunkee kyselemään ja auttamaan. Nyt on sitten näköjään päinvastoin.

Vierailija
4/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän tuollaisille tarvi oikeaa palkkaakaan sitten maksaa... Työnantaja säästää...

Vierailija
5/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pole.

Vierailija
6/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kaupassa henkilökunta suinkaan räpläämää omia puhelimiaan, vaan se liittyy työhön.

Ja mitä tulee myyjän asiakaspalveluun, niin harva asiakas on siitä valmis maksamaan ja juostaan halvimman hinnan perässä ja henk.kuntaa on niin vähän, ettei asiakkaalle riitä aikaa ja suurin osa asiakkaita haluaa palvella mieluimmin itseään, kuin maksaa siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän