Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos huomaa vääriä tietoja Kanta-palvelussa

Vierailija
11.05.2022 |

Mitä voi tehdä? Itsellä ainakin kirjattu paikkansa pitämättömiä tietoja. Vääriä kirjauksia mm. sen suhteen kumpi jalka tai käsi murtunut, samoin hammastoimenpiteitä kirjattu ihan väärälle puolelle. Mutta siellä ne kirjaukset vain pysyvät jos lääkäri ne sinne on kirjannut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku minkälainen prosessi on tietojen oikaiseminen? Onko joku kokeillut ja saanut muutetuksi? ap

Vierailija
2/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri oli IS:ssa juttua "Omakannan tekstit hämmentävät: kuin orava, jolla on poski täynnä käpyjä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omakanta litynyt.en pankitunuksia ottanut ja ihan oma valintani.En lähde tietokonen mailman jossa asioitani revitään,Kun käyn terveysasema terveyden hoitaja tai läkäri, 1 vikon päästä menen jontaan numero lapulla sihen ajanvaraus. Pydän saada tulostetun version itselleni käynistäni vimeisen.Saan se A 4 paperilla maksutta. Kotona tarkistan paperin . Jos on minusta värin.Kirjoitan sitä A4 paperille oikaisu pyynön, Vien se takaisin terveysasemalle kuoressa.Jossa nimi pällä terveysaseman halinto ja ylilääkäri, Noin kukauden päästä menen udestaan pyytämän tulostetun tiedon ja se on oikaistu.Poistettu värin läkärin lausuma.En tiedä miten asia oma kanassa tapahtuu. Mutta paperilla kaikki onistuu ja todella he uskovat potilas ja korjaavat potilaan pynnöstä tiedot Itä-Helsingin aluelta. Sama koskee kaikialla.

Vierailija
4/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole omakanta litynyt.en pankitunuksia ottanut ja ihan oma valintani.En lähde tietokonen mailman jossa asioitani revitään,Kun käyn terveysasema terveyden hoitaja tai läkäri, 1 vikon päästä menen jontaan numero lapulla sihen ajanvaraus. Pydän saada tulostetun version itselleni käynistäni vimeisen.Saan se A 4 paperilla maksutta. Kotona tarkistan paperin . Jos on minusta värin.Kirjoitan sitä A4 paperille oikaisu pyynön, Vien se takaisin terveysasemalle kuoressa.Jossa nimi pällä terveysaseman halinto ja ylilääkäri, Noin kukauden päästä menen udestaan pyytämän tulostetun tiedon ja se on oikaistu.Poistettu värin läkärin lausuma.En tiedä miten asia oma kanassa tapahtuu. Mutta paperilla kaikki onistuu ja todella he uskovat potilas ja korjaavat potilaan pynnöstä tiedot Itä-Helsingin aluelta. Sama koskee kaikialla.

Tuo varmaan toimii, jos pystyy käymään terveysasemilla. Itsellä ei kuitenkaan normityöpäivien puitteissa ole sellaista mahdollisuutta kun olen itse töissä samaan aikaan kun ne ovat auki. Olisi kiva tietää, miten sähköiset väärät kirjaukset saa korjattua.

Vierailija
5/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kukaan täälläkään ei tiedä tai sitten kaikkien kirjaukset on oikein.

Vierailija
6/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta.fi-sivustolla lukee ihje miten toimitaan. "Jos havaitset resepti-, potilas- tai asiakastiedoissasi virheitä tai puutteita, on sinulla oikeus vaatia virheellisen tiedon oikaisua. Virheellinen tieto korjataan siinä sosiaali- tai terveydenhuollon palvelunantajan yksikössä tai apteekissa, jossa kirjaus on tehty. Palvelunantajat ja apteekit vastaavat aina kirjaamiensa tietojen sisällöistä ja niiden oikeellisuudesta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä IS:n julkaisussa KELA:n työntekijä eräällä tavalla puolusteli värikästä kirjaamista ja kielenkäyttöä.

Potilasasiakirjat, kuten muutkin viranomaisten laatimat asiakirjat ja asiakirjamerkinnät ovat virallisia dokumentteja. Niiden asiasisällön on oltava oikein ja pitää paikkansa, eikä sinne mennä fiilispohjalta kirjoittelemaan omia mielipiteitä, tulkintoja tai hupitekstejä.

Taas jälleen on ammattitaidoton henkilö lausunut kommenttinsa. Tälläkertaa onneksi aivan julkisesti ja omaa työnantajaansa edustaen. KELA:n kyseenalainen maine se senkun vaan kasvaa.

Vierailija
8/8 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi on tehty korjaaminen, pitäisi tehdä kirjallinen valitus, tulostaa ja täyttää lomake ja toimittaa sinne yksikköön. No ei ole tulostinta niin en voi tehdä ja kumma kun sitä ei voi tehdä sähköisesti nykyaikana