Kokevatko ihmiset oikeasti jotain läheisyyttä seksissä?
Juttelin mieheni kanssa seksistä, tai no hän aloitti kertomalla mitä seksi hänelle merkitsee.
Sanoi että seksi on hänelle läheisyyttä ja rakkauden osoitusta ja jotain mitä ei muiden kanssa koeta (tätä en ymmärtänyt ollenkaan, sillä hänellä on ollut monia kumppaneita. Hän on minun ekani.)
Ja tätä jäin miettimään koska itse en ole kokenut mitään tuollaista kertaakaan.
Ja luin sitten asiasta ja moni muu sanoi suunnilleen samaa.
Ja käyttivät sanaa parisuhteen liima, miehenikin käytti tätä sanaa, sekin meni yli ymmärryksen.
En ole kehdannut sanoa kumppanille mitään.
Mitä tämä oikein on?
Kommentit (39)
Sitä että teidän seksi ei oo sulle riittävän hyvää
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näköjään kielletty puheenaihe.
Nähtävästi, eka yritykseni poistettiin ennen kuin näin edes yhtään vastausta.
En todellakaan koe. Tai joskus joo, mut en enää. Pakollinen paha koko seksi, jota nyt vain joskus täytyy harrastaa ettei tarvi kuunnella motkotusta. Ollaan vissiin jo vuosien saatossa vieraannuttu toisistamme.
Minä ainakaan en voisi harrastaa seksiä.ilman tunteita kumppania kohtaan. Seksi kuuluu parisuhteeseen ja lujittaa sitä. Tarkoitus on pitää tärkeätä ihmistä hyvänö ja vastaanottaa hyvänäpitämistä toiselta. Kyllä psrisuhteessa ja/tai seksissä on jotain vikama, jos seksin kokee vain suorituksena tms.
Mä ymmärrän tota sun miestä täysin, samoja asioita merkitsee itsellekin.
Olen ollut koko ikäni pitkässä parisuhteessa. Läheisyys on tärkeintä koko seksissä, niin henkisesti kuin fyysisesti. Yhdyntä on enemmän henkinen yhteenliittyminen kuin fyysinen. Silloin tuntuu, että energiavirtamme on yhtä ja akut lataantuu. Mikään ei myöskään tunnu niin hienolta kuin vaimon orgasmit ja,sen jälkeinen yhdyntä. Lähinnä on vain rakasteltu.
No mitäs ap sitten itse seksissä kokee?
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Ekoilla kerroilla se tietty oli sellaista että katsotaan nyt mistä kauheasta kohinasta ollut kyse ja aluksi muistan kokeeneni pettymystä, sillä lailla ai, tästäkö nyt oli niin kauheet puheet.
Sen jälkeen en ole sen kummempia ajatellut seksistä, enkä ole ajatellut asiaa.
Kunnes nyt sitten kun mies puhui asiasta ja jäin miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Ekoilla kerroilla se tietty oli sellaista että katsotaan nyt mistä kauheasta kohinasta ollut kyse ja aluksi muistan kokeeneni pettymystä, sillä lailla ai, tästäkö nyt oli niin kauheet puheet.
Tämä oli siis AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Ahaa, käsitänhän siis oikein, että et juurikaan koe seksistä mitään nautintoa tai mielihyvää? Sitten ehkä ymmärrän ettet ymmärrä. Monille seksi kuitenkin tuottaa hyvinkin suurta nautintoa, ja sen jakaminen yhdessä rakastamansa kumppanin kanssa ja hänelle antautuen vain syventää nautintoa, ja se on sitä suurta yhteenkuuluvuutta. Vaikeahan sitä oikeastaan on selittää, sen vain tuntee, ei se niin järjen juttuja ole.
Riippuu seksistä. Samalla kerrallakin voi olla tunteellista ja läheistä ja kunnon panomeininkiä. Sellainen on just parasta. Mutta jos ei ole syviä tunteita vastapuolta kohtaan muutenkaan, niin ei siihen mikään seksi auta.
Meillä menee yleensä niin, että alkuunsa on kaunista läheistä lähetyssaarnaajaa, suudelmia ja silityksiä ja kosketuksia. Sitten hetken kunnon panoa muissa asennoissa. Ja lopuksi makoillaan läheisinä rakkauspalleroina, silitellään ja tuijotellaan silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Kommenttisi kuullosti minun -kokemattoman miehen- korviin ilm. rehelliseltä. Jäin myös pohtimaan, että onko mahdollista, että olisit sellainen, josta käytetään ilmaisua aseksuaali. - Vaikka tämäkin luonnehdinta on vähän tylsä, koska ei ole varmasti yhtä tapaa olla aseksuaali. Mutta yleistäen käsittääkseni aseksuaali kokee hyvin vähän tai ei lainkaan seksuaalista vetovoimaa toisia henkilöitä kohtaan. Mutta sensijaan esimerkiksi voisit (aseksuaalina muunlaista vetovoimaa miestä (tai jos olisit biseksuaali niin mahd. myös naista) kohtaan esimerkiksi aistillista, kuten haluaisit ja nauttisit halaamisesta tms. tai romanttista vetovoimaa; ja tai rakkauden kaipuuta.
Itse en osaa kokemattomuudestani huolimatta pitää itseäni aseksuaalina mutta myönnän, että mitä enemmän ikävuosia on kertynyt, niin seksi kumppanin kanssa jännittää tosinaan niin paljon, että pelkään jo oman jänitykseni pilaavan koko jutun. - Vaikka viime aikoina tuo pelko on alkanut nostamaan jo päätään silloin kun olen vasta onnistunut tai yrittämässä saada kiinnostukseni kohdetta lähtemään kanssani treffeille. - Ja tällainen pelko tai jänniteisyys saattaa olla joidenkin mielestä, ehkä vähän suloista ja kertoa siitä, että otan treffini vakavasti.
Mutta toisaalta epävarmuus ja arkuus ei ole välttämättä niitä parhaita piirteitä ja puolia, joita nainen (tai mies) toivivoisi treffikumppaniltaan. Saati häneltä, jonka kanssa saattaisi (harkita) tapailun jatkamsita puhumattakaan parusuhteen muodostamisesta.
Niin tai näin yksi asia mitä myös toivon on, että en ajaudu tai tule edenneeksi katkeraksi. Sillä katkeruudessa ei ole kenellekään mitään iloa ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Kunnes nyt sitten kun mies puhui asiasta ja jäin miettimään.Ahaa, käsitänhän siis oikein, että et juurikaan koe seksistä mitään nautintoa tai mielihyvää? Sitten ehkä ymmärrän ettet ymmärrä. Monille seksi kuitenkin tuottaa hyvinkin suurta nautintoa, ja sen jakaminen yhdessä rakastamansa kumppanin kanssa ja hänelle antautuen vain syventää nautintoa, ja se on sitä suurta yhteenkuuluvuutta. Vaikeahan sitä oikeastaan on selittää, sen vain tuntee, ei se niin järjen juttuja ole.
Kyllä se fyysisesti on välillä hyvää.
Minä ymmärsin että kyse oli nyt henkisestä puolesta, että tuntee olevansa läheisempi tms.
Saa jotain syvällistä (?) seksistä.
Kun minulle se taas on ollut aina vain seksiä.
Ainakin niiden muutaman ekan kerran jälkee.
Olen ns.myöhäisherännäinen ja sain aika paljon kommenttia asiasta ja se sai uskomaan että seksissä on jotain mitä ei saisimissata.
Ja sitten kun sitä tuli harrastattettua , olo oli vain etta jaha - tälläistä.
Ap
Todellakin koen seksin olevan suhteen liima. Aina jos pedissä hiljaisia kausia alkaa ottamaan aivoon ja menee huonommin versus säännöllinen seksi korreloi paremman suhteen kanssa. Intiimillä tasolla koen seksin myös läheisyytenä, läheisimpiin tekemisiin kun ei oikein muilla tavoin toisen ihmisen kanssa pääse. Nainen olen, pitkässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Kunnes nyt sitten kun mies puhui asiasta ja jäin miettimään.Ahaa, käsitänhän siis oikein, että et juurikaan koe seksistä mitään nautintoa tai mielihyvää? Sitten ehkä ymmärrän ettet ymmärrä. Monille seksi kuitenkin tuottaa hyvinkin suurta nautintoa, ja sen jakaminen yhdessä rakastamansa kumppanin kanssa ja hänelle antautuen vain syventää nautintoa, ja se on sitä suurta yhteenkuuluvuutta. Vaikeahan sitä oikeastaan on selittää, sen vain tuntee, ei se niin järjen juttuja ole.
Minä ymmärsin että kyse oli nyt henkisestä puolesta, että tuntee olevansa läheisempi tms.
Saa jotain syvällistä (?) seksistä.Kun minulle se taas on ollut aina vain seksiä.
Olen ns.myöhäisherännäinen ja sain aika paljon kommenttia asiasta ja se sai uskomaan että seksissä on jotain mitä ei saisimissata.
Ja sitten kun sitä tuli harrastattettua , olo oli vain etta jaha - tälläistä.Ap
Uskoisin ymmärtäväni Ap sinua. - Sanoin näin vaikka itse olen edennyt ja päässyt sille asteelle, että olen voinut saada seksistä paljonkin. Mutta olen myös kipuillut sen kanssa, ehkä tavanomaistakin enemmän vaikka esim. ensimmäisistä kerroistani ei jäänyt ikäviä muistoja. - Enemmän ehkä hämmentyneitä ja kysyviä; tällaistäkö "se" (seksi) on oikeasti. No oli se sitäkin ja tätäkin mutta myös paljon muttei kuitenkaan sellasita jota sen luulin ja uskoin olevan.
No kuullostipa mystiseltä. Kuitenkin kyse on lopulta hämmentävällä tavalla hyvin "tavallsiesta" että arksiesta asiasta. - Alkaisi luultavasti vain nauattamaan, jos sitä yrittäisi hetki-hetkeltä kuvaamaan, mitä tapahtuu. (Seksi osaltaan näyttää sen miten eläiemllsiäkin olemme)
Itse olen hakenut ja etsinyt hämmennykseeni ja huomionkipeyteeni tältä palstalta tyydytystä. Kirjoittamalla kysymyksiäni ja kommenttejani vastaajille itsekkäästi, tai kuten joku kirjoitti raivostuttavana hedonistina olen paljossa selittänyt itsellenikin sitä mitä seksi on tai mitä se voisi, ehkä olla vs. mitä se ei minusta ole tai ei pitäisi olla.
Minusta avauksesi on tärkeä avaus paitsi sinulle itsellesi, koska toivon mukaan avauksesi ja siihen annetut vastaukset saavat sinut itsesi ainakin tajuamaan ja ymmärtämään.
Toiseksi avauksesi on tärkeä siksi, että vaikka seksistä voi saada parhaimmillan hyvin paljon, niin minusta on myös arvokasta toisinaan muistuttaa siitä, että ei seksi ja erityinen intiimi-läheisyys aina tuo iloa ja nautintoa.
Päinvastoin ikävimmissä tapauksessa seksistä voi saada vähintään päänsä pyörälle mutta myös kokea suurta kipua ja särkyä sekä seksin aikana että sen jälkeen. - Joku tietysti voi perustellustikin sanoa, että ei ole kyse "oikeasta" seksistä, jos sen jälkeen kokee enemmän kipua ja särkyjä ja päätä jomottaa, eikä varmasti aina olekaan. (Ei siinä, että toinen pakottaa ja alistaa tosien allensa ole kyse seksistä vaan loukkaavasta ja satuttavasta väkivallasta. Erilaiset brutaalitkin fantasiat ja roolileikit etc ovat sitten erikseen.
On minusta hyvä kysyä itseltäänkin mitä itsestäni "oikea seksi" on. Tai mitä sen pitäisi olla. - Mitä voisin tehdä, että se voisi olla sitä. Mitä voin perustellusti odottaa kumppaniltani(?)
Seksiin liittyy paljon odotuksia ja toiveita ennakkoluuloja ja väitän että ainakin itselläni siihen on vaikuttanut myös kultturissammekin vallalla olevia enemmän ja vähemmän ääneen lausuttuja odotuksia; myös niitä vaatimuksiakin.
Toisinaan seksiä verrataan urheiluun. On niissä (seksissä ja urheilussa) paljon yhteistä mutta ainakin itse toivoisin, että seksissä voitasiin luopua ajatuksesta, että se olisi suoritus, josta jaettasiin pisteitä tai jossa toiset olisivat voittajia ja toiset häviäjiä; tai seksin antajia ja saajia sen sijaan, että pidettäsiin tavoitteena. että kaikki seksiin omasta halustaan osallistuvat voisivat saada (vin -vin).
Vahinko ja harmi tietysti on, että vaikka itsellä olisi suuria haluja ja toiveita päästä harrastamaan seksiä tois(t)en kanssa, niin se ei aina auta jollei ole ketään jolla olisi vastaava halu ja toive, jonka kanssa seksi saattaisi tapahtua jaetusta yhteisymmärryksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään.
Saa jotain syvällistä (?) seksistä.Kun minulle se taas on ollut aina vain seksiä.
Ja sitten kun sitä tuli harrastattettua , olo oli vain etta jaha - tälläistä.Ap
Ei nyt tarvitse kertoa mitään ihmeempiä jos et halua, mutta onko teillä paljon läheisyyttä seksin aikana? Onko esileikkiä, halailua, pussailua, lusikointia, silmiin tuijottelua ja silittelyä, tai mitään muuta, kuin sitä varsinaista yhdyntää ja panoa? Koska voin kyllä hyvin ymmärtää tuon "jaha - tällaista" reaktion jos seksi on fyysisesti välillä ok mutta muuten tuntuu sinulle suoritukselta eikä teillä ole juurikaan mitään hitaampaa aktiviteettia siinä ennen/jälkeen yhdynnän. Yhdyntä on lopulta vain osa seksiä, ei koko juttu. Itselleni seksi on fyysisesti myös ihan ok useimmiten, mutta enemmän saan irti siitä ajasta kun maataan sylikkäin seksin jälkeen ja se yhdyntä enemmänkin täydentää tuota kokemusta. Se henkinen puoli ei itsellänikään oikein pääse kunnolla esiin siinä varsinaisen aktin aikana.
Onko kyse myös siitä ettet osaa heittäytyä seksiin/rakasteluun vaan ikäänkuin olet tarkkailuasemissa? Ihmiset ovat erilaisia näissäkin jutuissa, ja toisilla menee pidempään että kokee kumppanin siten turvalliseksi että pystyy heittäytymään nautintoon.
Olin opiskelemassa suometurus nuorempana jossa törmäsin opis.naiseen joka kertoi mulle. Miten hän oli ravintolalaivasta löytänyt vanh.miehen jonka kanssa oli tutustunut.
Mies oli ehdottanut opisk.naiselle venereissua airistolle viikonlopuksi hänen veneellään. Tuo opisk.nainen oli suostunut vaikka olikin eri mieltä siitä mitä tuo vanh.mies oli hänelle kertonut: jonkun 'suuren salaisuuden' elämästä ja ihmisistä.
Naisista.
Olin tietenkin ihan 'korvathöröllä', että mistä ihmeestä ja asiasta oli kyse. Juotiin siinä aurajoen rannassa vielä yhet kun hän sanoi: ' et sitten kerro tätä kellekkää, lupaatko.. tai en tuu suu luo täältä ku lähdetää..' no joo. En tietenkää ny tälläistä voi, miehenä ja kanssaihmisenä tietenkää! Jättää jakamatta myös muille, miehille ja, etenkin.
Naisille.
Jäin siis tiukkana 'vakavan sanan luvanneena' pitää kun hän jatkoi mitä halusi minulle vain kertoo:' et kyllä arvaa miten otti mua päähän tuolla saaressa sen viime viikonlopun miehen kaa..' No hei, nii mitä on käyny sanoin hänelle, olin adottavalla kannalla ja jatkoin kuunteluu. Hän jatkoi, lisäten:' ..olin kuunellu siltä sitä samaa juttuu mitä lähtiessä täältä (aurajoen ravintolalaivalta) asti jouduin kuulemaa: hän sanoi ettei yhdelläkään naisella ole oikeasti..' Ja hän piti pienen hetken taukoa, kunnes jatkoi.
Yhdelläkään naisella ei ole Sielua!
Sitten hän jatkoi kertomustaan viikonlopusta vanh.miehen kanssa venereissusta airistolla:' et voi arvaakkaa miltä tuntui tollane kaikki samalla kun otin suihin siltä..(vanh.mies, veneenomistaja suomeTuruust)'. Joo joovarmaa.. vastasin vaa ja jatkoin ettei tollasta kannata uskoo.. ( vaikka se totta tietysti onkin. En yhtään itse tollasta epäile, ehkä 'vähän nuorempana' taisinjoo..' silloin. En enää.
Naiset on tuon (kaiken) hyvin kyllä osoittaneet..
Siitä yhen siiderin jälkee hän sitten hiukan rauhottui ja lähettiin naimaa mun kämpille siinä keskustassa ku asuin sillo. Joo olise jännä opisk.nainen sillo.. en vaa yhtä tiiä mitä misså jne. tänää ehkä sit touhuu? Mut kaikkee hyvää vaa mitä sitten onkin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan koe. Tai joskus joo, mut en enää. Pakollinen paha koko seksi, jota nyt vain joskus täytyy harrastaa ettei tarvi kuunnella motkotusta. Ollaan vissiin jo vuosien saatossa vieraannuttu toisistamme.
Toi on ihan totta. Ihan asiaa, kerrot ja vahvistaa sen kaiken mitä olen naisista oppinut tietää:
(Yhdelläkään) Naisella ei ole Sielua!
Siinä se. Kaikista suurin ero miesten ja naisten välillä.
Tämä on näköjään kielletty puheenaihe.