Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa voi jäädä luokalle?

Vierailija
03.05.2022 |

Eli kuinka monta kertaa voi käydä saman luokan. Jos on jo toista kertaa toisella luokalla, eikä silti ole edellytyksiä siirtyä kolmannelle, mitä käy? Jos kyseessä kuitenkin muuten ns normaali lapsi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole rajaa. Tokan luokan tärkein tarkoitus on saavuttaa riittävä lukutaito, jolla pärjää ylempien luokkien vaikeammissa aineissa. Jos lukeminen ei vaan ala sujua, harvemmin jatkuva kertaaminen auttaa. Onhan lapsi erikoissairaanhoidon tutkimuksissa?

Vierailija
2/6 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei taideta kovin heppoisin perustein jättää luokalle, kaikki muut keinot yritetään käydä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä muuten normaali lapsi?? Mitä tämä tarkoittaa? On jo hyvinkin epänormaali, jos on jo kerran tuplannut. Nyt niihin koulun ehdottamiin tutkimuksiin ja heti!

Vierailija
4/6 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole oma lapsi, joten en voi tietää onko jotain diagnoosia tms. Mutta oman lapsen mukaan on muuten aika tavallinen lapsi, ei vaan tee tunneilla mitään, ei vastaa, ei mitään. Joten joo, tuskin siis ihan kaikki on kunnossa. Mutta normaalissa koulussa kuitenkin. Tuli vaan yleisesti mieleen, mitä tällaisissa tapauksissa tehdään.

Vierailija
5/6 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes täyttää 18 v

Vierailija
6/6 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki etityislapset integroidaan normiluokkaan jos mitenkään mahdollista. Ko. tapaus ilm. dysleksia eli lukiongelma, ehkä autismikirjon joku taso? Tutkimuksia on jo varmasti tehty, siirto erityisluokkaan tai pienryhmään mahdollista.