Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kerttu on niin tavattoman suosittu nykyään?

Vierailija
01.02.2010 |

Kun taas esim. Terttu, Sirkka, Tarja, jne saman ikäpolven nimet eivät ole lainkaan suosittuja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, etteikö Kerttu olisi oiva nimi. Mutta hassua, miten joku nimi tulee muotiin ja joku ei.

Vierailija
2/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kertun äiti, joka tuntee omansa lisäksi yhden alle 60-vuotiaan Kertun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitain vuosia sitten.

Se kuulosti niin hassulta, kun sen mielsi vanhemman tädin nimeksi, kuten nuo ap:n mainitsemat.

Siirihän on nykyään tosi yleinen, Kerttu alkaa olla myös.

Vierailija
4/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisen Kertun ja sitten 80-vuotiaan.

Vierailija
5/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minusta ole mikään kaunis nimi, en ymmärrä sen suosiota...

Vierailija
6/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteensä 5 Kerttua, iältään 1-6 vuotta.

Tyttäreni luokalla (1.lk) on 2 Kerttua.

Todella yleinen nimi, ainakin täällä Vantaalla.

t. Kertun äiti, joka tuntee omansa lisäksi yhden alle 60-vuotiaan Kertun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos katso väestörekisterikeksuksen nimipalvelua, näkyy kerttu olleen suosittu jo 1900-1919, nuo muuta vasta myöhemmin...

Tunnen myös usemman pienen kertun

Vierailija
8/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kohta tulevat Tertut ja Sirkat ja muut vastaavat perässä. Tarjan mä sen sijaan miellän hieman nuoremman ikäpolven nimeksi. Niitä on kohtuullisesti 30-40 vuotiaissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon nimi, niin kyllähän se sitten yleistyy.

Vierailija
10/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu on äänneasultaan vahva, mutta mielikuvilta tyttömäisen herkkä (leppäkerttu, pikkulinnut).

Arttu oli muodissa vähän ennemmin, kai Kerttu tulee perässä.



Tiedän neljä Kerttua: 80+, vajaa 30 ja kaksi alle kouluikäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos katso väestörekisterikeksuksen nimipalvelua, näkyy kerttu olleen suosittu jo 1900-1919, nuo muuta vasta myöhemmin...

Tunnen myös usemman pienen kertun

Kerttu ollut suosituin 1920-1939 välillä, mutta jo edelliset kaksi vuosikymmentä lähes yhtä suosittu. Sen jälkeen suosio on suorastaan romahtanut.

Terttu ollut yleisimmillään 1940-1959. 1900-luvun ensimmäisinä vuosikymmeninä oli vielä tosi harvinainen.

Sirkka ollut yleisin 1920-1939, mutta melkein yhtä suosittu vielä 1940-1959. Sitä ennen ja sen jälkeen vain murto-osa Sirkkoja.

Tarja on ollut yleisin vasta välillä 1960-1979, vaikka parina edeltävänäkin vuosikymmenenä ollut aika paljon. 1900-1919 välillä ei ole syntynyt kuin 18 Tarjaa.

Eli ap:n mainitsemat muutkin nimet varmasti yleistyvät, mutta vähän myöhemmin kuin Kerttu. Nimet näyttävät yleistyvän sykleissä ja vielä ei ole pienten Sirkkojen ja Terttujen aika, mutta kohta varmaan on.

Vierailija
12/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että se on yksi syy miksi se on niin yleinen nimi: ihmiset antavat suvussa kulkevia nimiä ja nyt on isoisoäitien nimet muodissa, oman äidin tai mummin nimiä ei haluta antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttäremme sai nimeksi Kerttu -Maarit .niin hän itki aina esikoulusta lähtien miksi annoitte tälläisen nimen.Siksi koska ensimmäiselle tytölle annoimme äitini ja mummoni nimen .Siis MARIjohanna. Mieheni oli jostain syystä kateellinen ensimmäisen lapsemme nimestä. Joten piti antaa anoppini nimi .Hyvä mimihän ,se olikin .Hänellä on tosi etu nimenä .sellainen jokaoli joka toisella koulussa .

Vierailija
14/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni eri sukupolven nimi kuin Tarja, Sirkka ja Terttu. Kerttu voisi olla Sirkan tai Tertun äiti, jotka voisi olla Tarja nimisen tytön äitejä.Näin ainakin lähipiirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu oli anoppini nimi , itse olen Terttu ,ja tyttäreni on KERTTU.

Vierailija
16/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tiedän 8lk.Kertun.Vai onko jo 9lk.

Vierailija
17/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2 kerttua, 5v ja 1v

Vierailija
18/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitain vuosia sitten. Se kuulosti niin hassulta, kun sen mielsi vanhemman tädin nimeksi, kuten nuo ap:n mainitsemat. Siirihän on nykyään tosi yleinen, Kerttu alkaa olla myös.

Vierailija
19/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistankin, minun nimeni on TERTTU ,Ja tyttären tyttäreni Teresa. Ja etunimi Helmi -Linneä ,silloin kun kastettiin ei ollut ,kuin yksi toinen ,1800 -luvulta .

Vierailija
20/20 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla nykyisten mammaiän saavuttaneiden kulttikirja. Siinähän seikkailee erittäin terhakka ja räväkkä Kerttu.