Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästätkö leluja tuleville (mahdollisille) lapsenlapsille

Vierailija
01.02.2010 |

vai mitä teet lastenne leluille? Itse olen ajatellut säästää ainakin Lundby-nukkekodin, legot, duplot ja Brion junaradan. My little ponyt, Barbiet ja Baby born (nukenvaatteet) ovat harkinnan alla, mutta todennäköisesti menevät myyntiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Fischer Pricen parkkitalon, bussin jne. Legoja myös. Ehkä myös puisen palikkalaatikon. Kaikki muut joutaa kirppikselle.

Vierailija
2/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on iso kellasi, johon aikoinaan raijattiin minun leluni kun en niitä enää käyttänyt. Sieltä on nyt haettu omalle muksulle leluja, ja takaisin viedään sitä mukaa kun jäävät käytöstä.



Ponyt ja Barbiet on muuten säilyneet ihan hyvinä, ja lapsi tykkää :) Jos tilaa on, niin kyllä nekin voi säästää, pääseehän niistä eroon myöhemmin jos osottautuu ettei ole tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs kaverini yrittää pakottaa myymään, kun en halua. Olen laittanut paljon rahaa duploihin, legoihin ja brion junarataan.

Eräskin joulu tuli ostettua brio junarataa 500 eurolle.

Säästän: Kaikki duplot, pienet legot, brio junaradan osineen.

Jukka muotolaatikon, Jukka hakan, puisen merirosvo linnakkeen merirosvoineen ja osan kirjoista.

Miksi myisin laatutavaraa pilkka hintaan pois?

Varastointi tilaa meillä on yllin kyllin, kun rivarissa on ullakko.

Tosin mulla kaksi lasta ja toinen poika saa kaiken, kun esikoinen ei voi lapsia tehdä, kun sillä lievä kehitysvamma.

Millä kirjat pitäisi suojata, etteivät ne kellerry?

Vierailija
4/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikeesti hieno ja käy koristeesta, vaikka lapsia ei olisikaan. Ehkä säästän myös jotain kirjoja ja ehkä legot ja akua ankat.

Vierailija
5/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat puulelut, dublot, legot, barbiet, nuket ja pikkuautot. Sekä lasten lempilelut.Krääsälelut ja rikkinäiset joutavat pois. Tyttäreni leikkii minun vanhoilla barbieillani.

Vierailija
6/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästetty ja niillä on oikein mukava nyt leikkiä, kun käydään mummolassa. Ollaan siellä yleensä pitkiä aikoja kerrallaan. Viikko tai parikin siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukenvaunut, Barbiet ja ponit, nukketalo... Lista on loputon :)) Mutta onneksi vintillä on tilaa.

Vierailija
8/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo aiempienkin jo mainitsemat laatulelut. Meilläkin on mummolassa säästetty meidän vanhat lelut. Nykymaailmassa ei mielestäni kuitenkaan ole mitään järkeä säästää kaikkia leluja, sillä niitä lelujahan tulee hillittömästi... Tai ehkä jollain on niin iso talo, että sinne mahtuu kaikki säästöön...



Mutta saa siis nähdä, miten pitkään niitä jaksaa tuolla varaston nurkassa katsella. Tilaahan ne vie. Nukenvaunuja en ainakaan säästä just tuon tilantarpeen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun kaikki lelut on säästetty enkä ymmärrä miksi. Muovi ei kestä ja lelut hajoavat heti, sen lisäksi lapsiani (vanhin 9v) ei kiinnosta ollenkaan. Hetken voivat ihmetellä ja sitten lelut saakin jo heitellä rikkinäisinä roskiin.



Minä en aio säästää ensimmäistäkään lelua lapsiltani :)

Vierailija
10/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vähän aikaa sitten mieheni kanssa asiasta puhuttiin ja todettiin, että kun niin monet jutut tulee aina uudestaan muotiin, niin miksi niitä laittais myyntiin tai antais. Osan vauvahelistimistä laitoin jemmaan, kun kavereilla niin paljon pieniä ja lisää tulee. On kiva antaa niitä sitten katseltavaksi... Mutta meillä säästetään ainakin dublot, legot, brion junarata, Jukka hakattava lelu, Fischer Pricen ukot, Turtlesit (meillä ollut isoilla mun veljien vanhoja Turtle ukkoja vuodelta jotain...), nukenvaunut, barbit (meidän neidillä mun vanhoja barbeja), Baby Born nukke ja tavarat. Ainakin nämä kaikki! Meillä on onneksi nyt tilaa säilyttää, niin en halua laittaa näitä pois!! On sitten vaikka kylään tulevien lapsille leluja, millä leikkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiani on myös säästetty 30v ja suurin osa turhaan, muovi haurastunut tai kellastunut rumaksi...



Itse aion säästää Legot, Duplot, Brion junaradan, ehkä jonkun barbien, kivoimmat kirjat. En varmaan muuta. Ei meillä ole tilaa säilyttää, kerrostalossa kun asumme.

Vierailija
12/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen saman ikäinen, ja suurin osa omista vanhoista muovileluista on ihan käypää tavaraa edelleen: ponit, barbit, muovielukat, astiat, hiekkalelut yms. Jopa nukenvaunut on ehjät ja toimivat! Tuli oikein nostalgiapuuska kun tyttö sai ne käyttöönsä, ovat sellaiset vakosamettiset Emmaljungat, ihan samaa mallia kuin ne joissa nukuin kun olin vauva :)

Osa vanhoista leluista on meillä kotona ja kovassa käytössä, osa mummolassa.

ja mun kaikki lelut on säästetty enkä ymmärrä miksi. Muovi ei kestä ja lelut hajoavat heti, sen lisäksi lapsiani (vanhin 9v) ei kiinnosta ollenkaan. Hetken voivat ihmetellä ja sitten lelut saakin jo heitellä rikkinäisinä roskiin.

Minä en aio säästää ensimmäistäkään lelua lapsiltani :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulelut kyllä kestää ja laadukkaat muovilelut kuten legot ja Barbiet.



Itse säästän joitakin leluja. Rakkaimmat laitan aikanaan lasten omiin aarrelaatikoihin ja muita säästän järkevän määrän. Enkä todella tunge mitään vintille tai kellariin, sillä toivon, että meillä tulee kyläilemään lapsia jo ennen kun saamme lapsenlapsia ja tuon järkevän määrän voi silloin ottaa esille :)

Vierailija
14/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä voivat sitten leikkiä kyläilevät lapset ja toivottavasti joskus lapsenlapset.



Jos niitä lapsenlapsia sitten tulee, niin mielellään niitä muita leluja ostelee lisää. Eli hirveitä en säästelisi, vain nuo "ikivihreät".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos ei tule lapsenlapsia?

Muiden kyläilijöiden lapset leikkivät sitten...

Vierailija
16/16 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anopit tunkevat lapsille jotain kammottavia 30-vuotta vanhoja romuja leikittäviksi:)