Eihän auton katalysaattori voi olla rikki, jos siinä on päästöt kunnossa?
Kommentit (8)
Juu, jos päästöt kunnossa niin mitään uutta kattia...
Auto kolisee ajettaessa. Ja korjaamo väittää että rikkinäinen katti pitää kolinaa. Ei ole mitään muuta oiretta, meni juuri katsastuksestakin läpi, ja siinähän päästöt mitataan.
Luulen että auton alla on vaan joku muovi tms vähän irti ja kolisee.
Vierailija kirjoitti:
Auto kolisee ajettaessa. Ja korjaamo väittää että rikkinäinen katti pitää kolinaa. Ei ole mitään muuta oiretta, meni juuri katsastuksestakin läpi, ja siinähän päästöt mitataan.
Luulen että auton alla on vaan joku muovi tms vähän irti ja kolisee.
Se katti mitään kolise. Jos se on irronnut kiinnekkeistä että roikkuu, niin klemmareilla kiinni vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto kolisee ajettaessa. Ja korjaamo väittää että rikkinäinen katti pitää kolinaa. Ei ole mitään muuta oiretta, meni juuri katsastuksestakin läpi, ja siinähän päästöt mitataan.
Luulen että auton alla on vaan joku muovi tms vähän irti ja kolisee.
Se katti mitään kolise. Jos se on irronnut kiinnekkeistä että roikkuu, niin klemmareilla kiinni vaan.
Joskus vuonna miekka ja kypärä oli keraamisia katalysaattoreita jotka voivat rikkoontua.
Kolina tarkoitta sitä, että sisäosa on irti ja vähitellen se särkee itse itsensä ihan murusiksi.
Seuraavalla kerralla katsastus onkin vähän jänskempää.
Ajat siihen asti että katsastusmies puuttuu asiaan. Tai ainakaan nopeasti en keksi miten katti, vaikka hajoamassa olisikin, aiheuttaisi isompia ongelmia muualle jos sitä ei korjata.
Vie nyt se ainakin toiseen korjaamoon diagnoosia varten jotta ne selvittäã mistä se kolina oikeasti johtuu.
Käytetyistä katalysaattoreista maksetaan varmaan maltaita nykyisin koska ne sisältää jalometalleja joitten hinta on ampaissut pilviin ukrainan sodan myötä.
Korjaamot kusettaa aina ja varsinkin niin jos oot jonkun autojerryn kautta löytänyt sen.
Haluavat myydä kalliin alkuperäiskatin ja vaihtaa tilalle tarvikkeen. Vai oireileeko se auto jollakin tapaa?