Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"jopa 90 prosenttia Suomessa tapahtuvista kuljetuksista oli venäläisten kuljetusyritysten hoitamia."

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on halvempaa.

Vierailija
2/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on sitten iso etu suomalaisille kuljetusfirmoille, kun r-sanat pysyvät poissa täältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajavat halvalla Venäläisellä dieselillä. Ei kerry veroja Suomeen.

Vierailija
4/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akt:n edunvalvonta pitää huolen siitä että keikat menee lopulta niille joita ei akt:n höpinät kiinnosta. 

Vierailija
5/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet, kohta hinnat nousee, vientifirmat menee nurin ja tavarat loppuu kun tässä pakotekiimassa laitetaan vientikanavia kiinni. Ensin VR ja nyt rekkaliikenne.

Vierailija
6/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi veljet, kohta hinnat nousee, vientifirmat menee nurin ja tavarat loppuu kun tässä pakotekiimassa laitetaan vientikanavia kiinni. Ensin VR ja nyt rekkaliikenne.

Laivareitit on edelleen auki. Kyllä niillä pärjätään kunhan Suomenlahti pysyy auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa suomen elo apinat tukevat. apinoille politrukit lupasivat arvottomia ruplia.

Vierailija
8/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyvä että kaikki yhteydet fasistivenäjään kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi veljet, kohta hinnat nousee, vientifirmat menee nurin ja tavarat loppuu kun tässä pakotekiimassa laitetaan vientikanavia kiinni. Ensin VR ja nyt rekkaliikenne.

Tätä ei monikaan näytä tajuavan. Suomen ja Venäjän välinen rekka- ja rautatieliikenne on (tai oli) aivan valtavaa. Suuri osa kaikesta raaka-aineesta teollisuudessa tulee (tai siis tuli) Venäjältä. 

Vierailija
10/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi veljet, kohta hinnat nousee, vientifirmat menee nurin ja tavarat loppuu kun tässä pakotekiimassa laitetaan vientikanavia kiinni. Ensin VR ja nyt rekkaliikenne.

Laivareitit on edelleen auki. Kyllä niillä pärjätään kunhan Suomenlahti pysyy auki.

Ei se ihan noin yksinkertaista kuitenkaan ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa työllisyys parantua Suomessakin kun kabotaasi loppuu. Firmat joutuvat maksamaan enemmän kuljetuksista mutta ne rahat menee suomalaisille ja niistä maksetaan veroja ja loput kulutetaan Suomessa ja niistäkin ostoksista maksetaan ALV:t suomeen eikä ulkomaille.

Vierailija
12/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa työllisyys parantua Suomessakin kun kabotaasi loppuu. Firmat joutuvat maksamaan enemmän kuljetuksista mutta ne rahat menee suomalaisille ja niistä maksetaan veroja ja loput kulutetaan Suomessa ja niistäkin ostoksista maksetaan ALV:t suomeen eikä ulkomaille.

Sama maataloudessa. Suomalaiset joutuvat nyt itse hoitamaan työt kun Ukrainalaiset on sotimassa. Tulee verotkon maksettua Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa työllisyys parantua Suomessakin kun kabotaasi loppuu. Firmat joutuvat maksamaan enemmän kuljetuksista mutta ne rahat menee suomalaisille ja niistä maksetaan veroja ja loput kulutetaan Suomessa ja niistäkin ostoksista maksetaan ALV:t suomeen eikä ulkomaille.

Ei se mihinkään lopu. Puolalaiset, latvialaiset, liettualaiset ja virolaiset rekat on jo lisääntyneet Suomessa ihan valtavasti. Ne hoitaa nyt sitten sen minkä venäläiset ennen. Suomalaiset kuljetusfirmat on kohta kaikki konkurssissa.

Vierailija
14/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska venäläiset autot ja verot ja kuskit on halvempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpuus, venäläisen dieselin, alempien palkkojen ja vielä muutama vuosi sitten käytännössä rajattomien ajoaikojen myötä kun piirturit oli enemmän tai vähemmän rikki/huijattu.

Riskinä tosin kyseenalainen kalusto ja sitä myötä onnettomuusriskit.

Vierailija
16/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkuus katoaa ja pian ruoka maksaa niinpaljon että köyhät vassarit itkee,  Upeaa.

Vierailija
17/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 90% Venäjän ja Suomen välisestä rekkaliikenteestä.

Lienee lähinnä vientiä.

Vai käytättekö paljon venäläisvalmisteisia tuotteita ?

Vierailija
18/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän kalustonsa on huonokuntoisena vaarallisempaa.

Hyvä, että nyt ei niitä ole täällä.

Vierailija
19/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Töitä riittää molemmille sekä suomalasille kuljetusyrityksille, että ulkomaisille.

Rekkaliikenne on kuljetusmuotonan ylivoimainen, koska se pääsee paikkoihin kuin paikkoihin, toisin kuin rautatiet ja laivat.  Ja lentokoneilla ei kaikkea rahti voi edes kuljettaa.

Ja Suomessa on myös tietenkin myös paljon kauttakulku liikennettä rekoilla.

Tavallinen tallaaja ei edes tajua, miten paljon tavaraa liikkuu maanteillä suurien rekkojen kuljettamana niin Euroopassa kuin koko maailmassakin.

Vierailija
20/34 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 90% Venäjän ja Suomen välisestä rekkaliikenteestä.

Lienee lähinnä vientiä.

Vai käytättekö paljon venäläisvalmisteisia tuotteita ?

Kaikki meistä käyttävät, mutta koska se tuodaan Venäjältä suomalaiselle tehtaalle, tuotteen oikeaa alkuperämaata ei edes kysellä, koska se toimitetaan asiakkaalle suomalaiselta yritykseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä