Miksi miesten pyörissä on erilainen runko?
Onko se vaan sen takia, että naisten oletetaan ajavan hame päällä? Miksei kaikista pyöristä voisi tehdä silloin naistenpyörän näköisiä? Säästyisi materiaaleissakin.
Kommentit (38)
Tytön voi ottaa siihen tangolle istumaan
Naistenpyörien matalan rungon todettiin olevan pillulle helpompi.
Miehet on raskaampia ja voimakkaampia, tarvitaan tukevampi runko.
Miesten malli on kestävämpi. Naisten kätevämpi.
Oikeasti miesten pyörän runko on paljon tukevampi, Naisten pyörä on keksitty pitkien hameiden aikaan ja se on jäänyt olemaan.
Samasta syystä miksi oli naisilla hameet, miksi naisten alushousuja pidettiin säädyttöminä ja miksi naisilla oli ratsastaessa naistensatula (eli hevosen selässä istuttiin sivuttain jalat samalla puolella).
Koska ei hyvänen aika eihän sitä voi ajatella, että naisella on jalat ja niiden välissä.... No, jalkoväli.
Siksi naistenpyörässä oli madallettu runko.
Nykyään se on aika lailla unisex-mallia, koska moni mies on todennut sen paremmaksi kuin perinteisen munamankelin.
Miehet oletetaan olevan painavampia.
HISTORIAN HAVINAA : LÄHDE ANNA LEHTI Helkaman toimitusjohtaja Tero
Valtosen mukaan se, että pyörien malleja lajitellaan edelleen naisten ja miesten pyöriksi, juontaa juurensa historiasta: pyörä on alkujaan ollut suorarunkoinen, ja sitä ovat ajaneet SITÄ ON AJANEET LÄHINNÄ miehet.
– Helkaman pitkän linjan työntekijöiden mukaan runko on ollut korkealla, jotta miehet ovat voineet laskea sen päälle työsalkkunsa.
Aikoinaan runkoon kiinnitettiin kuulemma jopa salkkupidikkeitäkin.
Kun naisetkin lopulta tarttuivat pyörää sarvista, madallettiin runkoa käytännön syistä.
Kun se miesten pyörä on se alkuperäinen.
Tukeva kolmiorakenne.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei hyvänen aika eihän sitä voi ajatella, että naisella on jalat ja niiden välissä.... No,
...hevonen.
Säästyisi materiaaleissa? Kyllä se miesten pyörä suora putki on lyhyempi kuin naisten pyörän "vino".
Specialized pyörämerkki on nykyaikainen näissä nimityksissä, eivät enää myy naisten/miesten pyöriä vaan steptrough/stepover pyöriä.
Miesten pyörän ovat myös usein pidempiä vaakasuunnassa, koska miehillä on pidemmät kädet.
Vierailija kirjoitti:
Säästyisi materiaaleissa? Kyllä se miesten pyörä suora putki on lyhyempi kuin naisten pyörän "vino".
Specialized pyörämerkki on nykyaikainen näissä nimityksissä, eivät enää myy naisten/miesten pyöriä vaan steptrough/stepover pyöriä.
Miesten pyörän ovat myös usein pidempiä vaakasuunnassa, koska miehillä on pidemmät kädet.
Siinäpä varsinainen woke-firma. Boikottiin!
"Miesten" kolmiorunko on teknisesti luonnollinen tapa tehdä polkupyörä. Kevyt, halpa ja luja.
Vaakatangon poistaminen vaatii paljon pään raapimista ja lisää rautaa, lopputulos on silti heikompi.
Vierailija kirjoitti:
"Miesten" kolmiorunko on teknisesti luonnollinen tapa tehdä polkupyörä. Kevyt, halpa ja luja.
Vaakatangon poistaminen vaatii paljon pään raapimista ja lisää rautaa, lopputulos on silti heikompi.
Tämä!
Pitkässä mekossa ei enää tarvitse ajaa ja jos ei jalka nouse takaa yli on ajamisen turvallisuus jo muutenkin kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on raskaampia ja voimakkaampia, tarvitaan tukevampi runko.
ennen vanhaan kun kaikki oli sellaisia maatalon isäntiä jättimäisine möhömahoineen
Vierailija kirjoitti:
"Miesten" kolmiorunko on teknisesti luonnollinen tapa tehdä polkupyörä. Kevyt, halpa ja luja.
Vaakatangon poistaminen vaatii paljon pään raapimista ja lisää rautaa, lopputulos on silti heikompi.
Naisten pyörähän on aina vähän halvempi eli ei näytä tämä logiikka toimivan.
Iskon että rungosta tulee tukevampi, mutta ongo rungon vääntyily yleensä laajakin ongelma?
Syy taitaa olla vain, että mies pelkää menettävänsä miehuutensa, jos ajaa pyörällä, jossa on perinteinen naistenpyörän runko.
Kauheaa, kuin olisi naisten aurinkolasit.
Tuntuu kodikkaammalta tipahtaa siihen poikkitangon päälle.
Koska miesten polkupyörissä on masokisteille sopiva tanko rusentamassa munat.
Naiset taas käytti ennen hameita ja piti saada jalka tangon yli ilman että pitsit vilkkui.. siksi muoto.