AdBlue käytännössä loppunut Suomesta, miten traktorit pelloille, bussit kulkemaan ja rekat?
Kohta alkaa nälkä kolkutella monien ovia!
Nyt on viisainta opetella pilkkimään ja kalastamaan- ainoa keino hankkia taviksen riittävästi ruokaa luonnosta!
Nyt siis Dieselautojen käyttö loppumassa ennalta arvaamattoman pitkäksi ajaksi, miten ruokahuolto ja ruuanjakelu kauppoihin tullaan järjestämään?
Kommentit (25)
Kysykää emma karilta.
Onhan tuo kusipurkki hieno systeemi, joka antautuu yli 10 asteen pakkasessa. Merkistä riippuen antaa jatkaa ajoa vajaatehoisena tai ei ollenkaan.
Ja uusi järjestelmä maksaa sen 4-5 tonnia, ja hajoaa taas pakkasilla.
Mut hei, me pelastetaan tällä maailma.
Vierailija kirjoitti:
Ei se estä auton toimintaa, adblue vähentää autojen päästöjä
Vähentää päästöjä kyllä, kun ajo loppuu niin päästötkin jää nollaan.
Ilman ad blueta tulee vikatila, ajot loppuu siihen. Jonkin aikaa saattaa antaa ajaa ilman, mutta stoppi tulee ennemmin tai myöhemmin.
Miten joku urea voi olla tuollainen ylellisyyshyödyke... En ymmärrä.
Tämä on osa vihreää siirtymää, ei vaikuta mitenkään mihinkään. Bössyille ja soijalatelle pääsee hyvin jopollakin.
Khyyl Emma Kari vastauksen antaa tähän.
Vihervasemmisto päästä voi uuttaa tankin täyteen
Voi estää ajamisen uudemmissa,mutta niissäkin osaavat pajat voi kiertää asian softaa muuttamalla yms.
Ei tosin sallittua .(joissain voi itse napsauttaa adbluet offille..)
Ureaa tässä maailmassa kyllä riittää. Eli ei pitäisi olla mikään ylipääsemätön ongelma tämäkään.
Urea adbluehen tuli pääosin Venäjältä, siellä kaikki muu on paskaa paitsi kusi
Sen järjestelmän voi kytkeä pois päältä, tällä hetkellä ongelma ei siis ole kulkupelien toimivuus, vaan laki joka määrää että järjestelmä tulee olla käytössä.
Onneksi ei ole traktorissa mitään kusivehkeitä. Ihan tarkoituksella naapurikin uusi puimurin juuri ennenkuin ei-kusivehkeelliset moottorivaihtoehdot loppuivat.
Jokainen suomalainen kusee purkkiin ja Neste keräilee ne laariinsa. Ongelma ratkaistu.
MIten pissasta on tullut tuollainen monopolituote?
"Sen järjestelmän voi kytkeä pois päältä, tällä hetkellä ongelma ei siis ole kulkupelien toimivuus, vaan laki joka määrää että järjestelmä tulee olla käytössä."
Ja tuosta poiskytkennästä seuraa... MITÄ? Vai EI MITÄÄN?
Vierailija kirjoitti:
Ureaa tässä maailmassa kyllä riittää. Eli ei pitäisi olla mikään ylipääsemätön ongelma tämäkään.
Urea ei nimestään huolimatta ole virtsaa!
Sen kusiruiskun voi ohittaa niin toimii kyllä. Päästöt ei vain pysy euro6 arvoissa.
Työkoneissa ei mitään väliä koska niillä ei ole katsastusta joten ei ole myöskään pakokaasutestauksia.
Löysennetään päästörajoja ja sallitaan järjestelmän disablointi.
Kerrankin asia johon löytyy helppo ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta poiskytkennästä seuraa... MITÄ? Vai EI MITÄÄN?
Dieselmoottorin toimintaan ei tarvita urealaitteistoa. Sen funktio on ainoastaan typenoksidien päästöjen vähentäminen. Eli ei seuraa mitään dramaattista, kuin päästöjen nousu.
Ei se estä auton toimintaa, adblue vähentää autojen päästöjä