Haluaisin mennä Changeen katselemaan valikoimaa mutta ärsyttää myyjät jotka tuputtaa sovitusapua
Ainakin siinä changessa mikä on lähimpänä minua. Haluaisin katsoa valikoimaa niin että minulle ei tulla YHTÄÄN kertomaan jostain kevätuutuuksista, kyselemään kokoa tms. Ehkä hetken saa olla rauhassa kun ilmoittaa että ”katselen kiitos ei tarvi apua” mutta muutaman minuutin kuluttua ne hiipivät siihen olan taakse.
Kommentit (59)
Sama syy, miksi en ko. kauppaan mene. Ihme, että putiikki ei tajua tätä. Paljon paremmin saisivat myytyä, jos eivät tunkisi iholle.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät että varastat.
Mulle sopii vaikka se että kyttäävät syrjästä, kunhan eivät tule puhumaan mitään ellen jotain kysy.
En ole saanut tuputusta Stockalla enkä Kekäleessä. Ihan rauhassa saa niissä ainakin olla. Aina tietysti kysytään voiko auttaa, mutta osaan vastata. Sehän kuuluu myyjän työhön tiedustella miten voi auttaa.
Kannattaa laittaa palautetta menemään nettisivujen kautta. Myyjät ovat syyttömiä, he tekevät niinkuin johto käskee.
Myyjänä et voi tehdä koskaan oikein :( Muistan kun kerran itse jätin kysymättä miten voin auttaa (tervehdin asiakkaan kyllä), hän laittoi palautetta myymälän sähköpostiin että häntä ei palveltu!
Ketjun konseptiin kuuluu se palvelun ja tuotteiden tuputus. Myyjät on siihen syyttömiä, näin on heitä käsketty tehdä. Voi mennä johkin toiseen liikkeeseen tai avata sen verran suutansa että saa sanotuksi ”ei kiitos, katselen vain”.
Niissä myymälöissä joissa kyseisellä ketjulla ite asioinu on kyllä sen alkutervehdyksen ja avun tarjoamisen jälkeen saanu olla rauhassa. Kannattaa siis laittaa palautetta, jostain syystä lähimyymälässäsi on eri toimintatavat.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun konseptiin kuuluu se palvelun ja tuotteiden tuputus. Myyjät on siihen syyttömiä, näin on heitä käsketty tehdä. Voi mennä johkin toiseen liikkeeseen tai avata sen verran suutansa että saa sanotuksi ”ei kiitos, katselen vain”.
Luitko aloitusta?
Ostin pari vuotta sitten 3 rintsikat Changesta, kun tuntui niin mukavalta omistaa kerrankin sopivat rintsikat. Ikävä kyllä laatu oli jotain muuta kuin odotin. Takaremmit löystyivät käytössä ihan reippaasti ja jo viikon käytön jälkeen käytettävyys olikin sietämätöntä. Pesussa sitten alkoi tulla muutakin kremppaa. Luovuin noista superkalliista rintsikoista 2kk jälkeen. Kyllä, yritin jopa palauttaa, mutta vastaus oli että tottakai se hihna löystyy käytössä.
Sano seuraavan kerran hymyillen, että "en osta mitään, jos en saa rauhassa katsella".
Vila on samanlainen. Ei saa asioida rauhassa. Ärsyttävintä kun tulevat sovituksen aikana huutelemaan että miltä näytti. Ja pyydän kyllä itse jos tarviin lisää kokoja. Tervehdys sisääntultaessa ja että olisivat jossain siinä kuuloetäisyydellä riittäisi. "Ylipalvelu" on liikaa. Ja tiedän että kuuluu konseptiin, ei ole myyjien syy vaan tekevät mitä on käsketty. Varmaan huutia tulee heille jos ei vedä kaikkia noita vaiheita läpi.
Pakostahan ne myyjät sitä tekee, kun on käsketty. Taitavat saada myynneistä provikkaakin. Harmi vaan, että tuo tuputusmalli ei oikein sovi suomalaisille asiakkaille, koko ajan vaan enemmän valitetaan siitä, että myyjä ei anna olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Pakostahan ne myyjät sitä tekee, kun on käsketty. Taitavat saada myynneistä provikkaakin. Harmi vaan, että tuo tuputusmalli ei oikein sovi suomalaisille asiakkaille, koko ajan vaan enemmän valitetaan siitä, että myyjä ei anna olla rauhassa.
Eihän se myyjien vika ole, mutta hyvä näistä on puhua täälläkin. Voi olla että sana menee perille ja korjaavat ohjeistuksiaan kun ihmiset tarpeeksi valittavat keskustelupalstoilla sekä palautteissaan.
Käytä maskia, niin saat olla rauhassa. Etenkin sellainen suojaavampi kuonokoppamalli takaa sen, ettei turhan aggressiivisesti tuputeta palvelua.
Jos vain suinkin on mahdollista kannattaa mielummin mennä ”oikeaan” laatumerkkejä myyvään alusvaateliikkeeseen ja tutustua tarjontaan etukäteen netissä niin tietää suunnilleen millaisesta tai minkä merkin tuotteista on kiinnostunut. Primadonna on yksi huippumerkeistä, mutta toki sitten kalliskin.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain suinkin on mahdollista kannattaa mielummin mennä ”oikeaan” laatumerkkejä myyvään alusvaateliikkeeseen ja tutustua tarjontaan etukäteen netissä niin tietää suunnilleen millaisesta tai minkä merkin tuotteista on kiinnostunut. Primadonna on yksi huippumerkeistä, mutta toki sitten kalliskin.
Noihan on ihan pahimpia jos haluaa rauhassa katsella ilman että myyjä puuttuu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä et voi tehdä koskaan oikein :( Muistan kun kerran itse jätin kysymättä miten voin auttaa (tervehdin asiakkaan kyllä), hän laittoi palautetta myymälän sähköpostiin että häntä ei palveltu!
Myyjä ei voi mennä vikaan, jos mukavasti tervehtii ja kysyy sitten, voiko jotenkin auttaa. Jos asiakas sanoo: "Katselen vain" tms, niin tämä tarkoittaa, että asiakkaalta ei kannata 2 min jälkeen mennä kysymään, "miltä näyttää, löytyikö mitään, onko meidän koot tuttuja". Itse en osta mitään, mitä tuputetaan, en kaipaa kokoapua enkä ylipäätään apua sovitukseen. Ne, jotka kaipaavat, varmaan itse osaavat kysyä.
Pikkuputiikeissa ei saa olla rauhassa myyjiltä. Ostan vaatteeni nettikaupoista tai isoista marketeista, vaatteidenosto on muutenkin tarpeeksi ärsyttävää. Joo, olen umpimielinen ja epäsosiaalinen.