Haluaisin mennä Changeen katselemaan valikoimaa mutta ärsyttää myyjät jotka tuputtaa sovitusapua
Ainakin siinä changessa mikä on lähimpänä minua. Haluaisin katsoa valikoimaa niin että minulle ei tulla YHTÄÄN kertomaan jostain kevätuutuuksista, kyselemään kokoa tms. Ehkä hetken saa olla rauhassa kun ilmoittaa että ”katselen kiitos ei tarvi apua” mutta muutaman minuutin kuluttua ne hiipivät siihen olan taakse.
Kommentit (59)
Kannattaa laittaa palautetta, mielellään henkilöimättä sitä myyjään. Se on konsepti, jota on noudatettava, riippumatta siitä onko se järkevää myyjän mielestä.
Sano että haluat katsella
Ja sano Että menet heti pois kun myyjä häiritsee sua
Itseasiassa kannattaa ainakin kerran ottaa se sovitusapu vastaan, itseni ja ystäväni kohdalla siitä oli paljon apua, sillä myyjät ovat todella ammattitaitoisia. Changen alusvaattet ovat myös oikealla tavalla mitoitettuja niinkuin alusvaatteiden kuuluu ja myyjä osaa kertoa kokosi oikein. Sieltä ei välttämättä kannata mennä katselemaan samaa kokoa kuin marketista. Kaikista sopivimmat rintaliivit koskaan olen ystäväni kanssa ostanut sieltä myyjän avustamana ja kokemus oli oikein hyvä. Viisi tähteä.
Erehdyin kerran kyseiseen putiikkiin, vaikka tiesin, että heidän kokosysteemi on jotenkin erilainen. Ensimmäiseksi myyjä kysyi, onko kokosysteemi tuttu ja sanoin hänelle hätäisesti, että ei ole, sillä en halua mitään mittauksia, hyi olkoon. Sitten, kun se oli sanottu, niin en voinut enää ostaa mitään, koska en oikeasti tiedä, miten koot menevät vai menevätkö jotenkin erilailla. Katselin jotakin pari minuuttia ja häivyin.
Tuohan on Suomessa ihan tuhoon tuomittu systeemi. Miksi kokojen pitää olla erilaisia? Kysehän ei kai ole normaalista rinnakkaiskokohommasta, vaan se oikeasti on jotenkin erilainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä et voi tehdä koskaan oikein :( Muistan kun kerran itse jätin kysymättä miten voin auttaa (tervehdin asiakkaan kyllä), hän laittoi palautetta myymälän sähköpostiin että häntä ei palveltu!
Myyjä ei voi mennä vikaan, jos mukavasti tervehtii ja kysyy sitten, voiko jotenkin auttaa. Jos asiakas sanoo: "Katselen vain" tms, niin tämä tarkoittaa, että asiakkaalta ei kannata 2 min jälkeen mennä kysymään, "miltä näyttää, löytyikö mitään, onko meidän koot tuttuja". Itse en osta mitään, mitä tuputetaan, en kaipaa kokoapua enkä ylipäätään apua sovitukseen. Ne, jotka kaipaavat, varmaan itse osaavat kysyä.
Meidän koot tuttuja? Tavallinen B-kuppi on niillä D-kuppi jotta asiakas voi tuntea olevansa povekas ja naisellinen, vaikka kuppikoko on täsmälleen sama.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pari vuotta sitten 3 rintsikat Changesta, kun tuntui niin mukavalta omistaa kerrankin sopivat rintsikat. Ikävä kyllä laatu oli jotain muuta kuin odotin. Takaremmit löystyivät käytössä ihan reippaasti ja jo viikon käytön jälkeen käytettävyys olikin sietämätöntä. Pesussa sitten alkoi tulla muutakin kremppaa. Luovuin noista superkalliista rintsikoista 2kk jälkeen. Kyllä, yritin jopa palauttaa, mutta vastaus oli että tottakai se hihna löystyy käytössä.
Minulla aivan päinvastainen kokemus, niin ehkä sulla on ollut vain huono tuuri. Olen ostanut useita rintaliivejä Changesta ja jopa yli 5 vuotta vanhat ovat vielä oikein hyvät ja venähtämättömät. Olet ehkä saattanut pestä rintaliivisi väärin? Huuhteluaineella ja liian kuumassa?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kannattaa ainakin kerran ottaa se sovitusapu vastaan, itseni ja ystäväni kohdalla siitä oli paljon apua, sillä myyjät ovat todella ammattitaitoisia. Changen alusvaattet ovat myös oikealla tavalla mitoitettuja niinkuin alusvaatteiden kuuluu ja myyjä osaa kertoa kokosi oikein. Sieltä ei välttämättä kannata mennä katselemaan samaa kokoa kuin marketista. Kaikista sopivimmat rintaliivit koskaan olen ystäväni kanssa ostanut sieltä myyjän avustamana ja kokemus oli oikein hyvä. Viisi tähteä.
Kyllä on muissakin merkeissä oikealla lailla mitoitettuja. Edellyttää tietenkin tietoa rinnakkaiskokoasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä et voi tehdä koskaan oikein :( Muistan kun kerran itse jätin kysymättä miten voin auttaa (tervehdin asiakkaan kyllä), hän laittoi palautetta myymälän sähköpostiin että häntä ei palveltu!
Myyjä ei voi mennä vikaan, jos mukavasti tervehtii ja kysyy sitten, voiko jotenkin auttaa. Jos asiakas sanoo: "Katselen vain" tms, niin tämä tarkoittaa, että asiakkaalta ei kannata 2 min jälkeen mennä kysymään, "miltä näyttää, löytyikö mitään, onko meidän koot tuttuja". Itse en osta mitään, mitä tuputetaan, en kaipaa kokoapua enkä ylipäätään apua sovitukseen. Ne, jotka kaipaavat, varmaan itse osaavat kysyä.
Meidän koot tuttuja? Tavallinen B-kuppi on niillä D-kuppi jotta asiakas voi tuntea olevansa povekas ja naisellinen, vaikka kuppikoko on täsmälleen sama.
Ei vaan kuppikoot on sen mukaisia kuin niiden oikeastikin kuuluu ja valikoimassa on hurjasti paljon enemmän vaihtelua kaiken kokoisille. Ne mitoitusmerkinnät on oikeasti sen mukaan, mikä on rinnanympäryksen ja rintakehän erotus, on enemmän eri kokoisia kaaritukia, kupin leveys vaihtelee riittävästi eri kokoisissa liiveissä jne. Marketeissa myydään bulkkitavaraa keskiarvoisilla mitoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä oman kokoni ja osaan valita itselleni sopivat mallit kunhan rauhassa saan katsoa miten liivit ovat ommeltu. Minulle ei ole ongelma ottaa useampaa kokoa sovituskoppiin mukaan ja kokeilla mikä niistä tuntuu parhaimmalta päällä, siihen ei tarvitse itse asiassa myyjää ollenkaan sillä eihän hän pysty tietämään miltä liivi päälläni tuntuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Changella on joku oma kokosysteemi, joka ei liity tähän rinnakkaiskokoasiaan. B ja D -kuppi voivat oikeasti todella olla samankokoiset kupiltaan, sillä kupin koko ei määräydy vain tuon kirjaimen perusteella, vaan siihen vaikuttaa myös ympärysmitta. Tämä siis koskee ihan kaikkia rintaliivejä, ei vain Changen. Mutta heillä on sitten vielä joku oma systeemi, kai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain suinkin on mahdollista kannattaa mielummin mennä ”oikeaan” laatumerkkejä myyvään alusvaateliikkeeseen ja tutustua tarjontaan etukäteen netissä niin tietää suunnilleen millaisesta tai minkä merkin tuotteista on kiinnostunut. Primadonna on yksi huippumerkeistä, mutta toki sitten kalliskin.
Noihan on ihan pahimpia jos haluaa rauhassa katsella ilman että myyjä puuttuu asiaan.
Siksi kannattaakin ensin tutustua netissä tarjontaan, että tietää suunnilleen haluamansa ja voi sanoa suoraan mitä hakee. Ja sitten jatkossa, jos onnistuu löytämään hyvän voi saman sitten jatkossa tilata vaikka netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Changella on joku oma kokosysteemi, joka ei liity tähän rinnakkaiskokoasiaan. B ja D -kuppi voivat oikeasti todella olla samankokoiset kupiltaan, sillä kupin koko ei määräydy vain tuon kirjaimen perusteella, vaan siihen vaikuttaa myös ympärysmitta. Tämä siis koskee ihan kaikkia rintaliivejä, ei vain Changen. Mutta heillä on sitten vielä joku oma systeemi, kai?
Niiden kuppikoko määräytyy kai aika lailla samaan tapaan kuin brittiläisessä mitoituksessa. Siinähän yhden tuuman erotus rinnan alus ja päällysmitalla vastaa kuppikokoa A. Yksi tuuma on siis noin 2,5cm. 4 tuuman erotuksella kuppikooksi tulee D. 4 tuumaa = n.10cm. Tuolla kymmenellä sentillä ollaan meikäläisessä kuppikokomitoituksessa vasta jossain AA/A kupissa.
Sitten tälläkin palstalla on välillä kauhea polemiikki kun ns pienirintaisilla voi changen liiveissä koko olla vaikka se D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo ei liity changeen vaan B ja D kuppi voivat oikeasti olla samankokoiset. en tiedä onko joillekin uutta tietoa mutta rintsikoissa B80, C75 ja D70 on kaikissa suunnilleen samankokoinen kuppi
Vierailija kirjoitti:
Ostin pari vuotta sitten 3 rintsikat Changesta, kun tuntui niin mukavalta omistaa kerrankin sopivat rintsikat. Ikävä kyllä laatu oli jotain muuta kuin odotin. Takaremmit löystyivät käytössä ihan reippaasti ja jo viikon käytön jälkeen käytettävyys olikin sietämätöntä. Pesussa sitten alkoi tulla muutakin kremppaa. Luovuin noista superkalliista rintsikoista 2kk jälkeen. Kyllä, yritin jopa palauttaa, mutta vastaus oli että tottakai se hihna löystyy käytössä.
Harmi. Mulla on muistaakseni kuudet rintaliivit sieltä ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Ovat erittäin mukavia päällä ja tykkään siitä että myös erikoisessa koossani löytyy värejä, pitsiä jne. Muut kaupat myyvät koossani vain mustaa, valkoista ja nudea, jos edes mitään sopivaa on... Yleensä ei ole.
Tuputuksesta en minäkään tykkää, viimeksi sanoin että aion ostaa ainakin kolmet liivit, mutta pliis haluan katsoa yksin. Myyjä ei tunkenut iholle ja sai minulta päivän myyntiinsä 150e. Eli kaikki voittivat.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran kyseiseen putiikkiin, vaikka tiesin, että heidän kokosysteemi on jotenkin erilainen. Ensimmäiseksi myyjä kysyi, onko kokosysteemi tuttu ja sanoin hänelle hätäisesti, että ei ole, sillä en halua mitään mittauksia, hyi olkoon. Sitten, kun se oli sanottu, niin en voinut enää ostaa mitään, koska en oikeasti tiedä, miten koot menevät vai menevätkö jotenkin erilailla. Katselin jotakin pari minuuttia ja häivyin.
Tuohan on Suomessa ihan tuhoon tuomittu systeemi. Miksi kokojen pitää olla erilaisia? Kysehän ei kai ole normaalista rinnakkaiskokohommasta, vaan se oikeasti on jotenkin erilainen?
No tämä oli ihan oma mokasi. Mittauksesta voi kieltäytyä ihan vain jos haluaa. Ei siellä ole mitään outoja kokoja, kokovalikoima vaan on paljon jotain Hennesin tyyppistä laajempi. Monelle tulee yllätyksenä ettei olekaan 85B vaan 70G. Jne. Sitä se myyjäkin tarkoitti, että tiedätkö mitä kokoa etsit. Jos et tiedä, voidaan mitata. Jos et halua että mitataan, niin ei mitata.
Mun oma koko on 75G ja se on juuri sopiva niin Changessa kuin vaikkapa Marks&Spencerillä. Eli ei siellä mitään hatusta vedettyjä kokoja ole, vaikka monet niin tykkäävät väittää.
Aiemmin ostin sieltä liivejä, mutta en enää. Laatu mennyt luokattoman huonoksi ja tosiaan nämä myyjät..Ei suomalaiset yleensä tykkää iholle tulijoista ja tyrkyttäjistä. Varmin tapa saada asiakkaat kaikkoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano seuraavan kerran hymyillen, että "en osta mitään, jos en saa rauhassa katsella".
Myyjät tekevät työtään ja siitä maksetaan palkkaa. meillä oli tarkat säännöt, että pitää kysyä kuinka voi auttaa jne. Mysteryshopparit sitten luokittelevat myyjät tuon perusteella, että meneekö myymistilanne juuri niinkuin on opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain suinkin on mahdollista kannattaa mielummin mennä ”oikeaan” laatumerkkejä myyvään alusvaateliikkeeseen ja tutustua tarjontaan etukäteen netissä niin tietää suunnilleen millaisesta tai minkä merkin tuotteista on kiinnostunut. Primadonna on yksi huippumerkeistä, mutta toki sitten kalliskin.
Noihan on ihan pahimpia jos haluaa rauhassa katsella ilman että myyjä puuttuu asiaan.
Siksi kannattaakin ensin tutustua netissä tarjontaan, että tietää suunnilleen haluamansa ja voi sanoa suoraan mitä hakee. Ja sitten jatkossa, jos onnistuu löytämään hyvän voi saman sitten jatkossa tilata vaikka netistä.
Joo, ihan hieno idea, jos toimis. Tilasin vastentahtoisesti just netistä tytttärelle vaatetta. No yllätys, yllätys ei sitten ollut sopivan kokoista ja meni palautukseen. Sitten näin vielä dokkarin, missä kerrottiin, että monet noista palautetuista vaatteista menee KAATOPAIKALLE jossain Intiassa tms. ja näytettiin, miltä se käytännössä näyttää. Oli entistä paskempi fiilis. Sen lisäksi että tilasin ulkomailta, niin osallistuin maapallon tuhoamiseen. Päätin käyttää kotimaisia tästä lähtien.
Omassa kotikaupungissani on kiva alusvaateliike, jossa on hyvä valikoima ja ystävälliset myyjät. Itse olen jo ns. "aikuinen nainen" ja tiedän jo aika hyvin millaiset mallit minulle alusvaatteissa sopivat ja millaiset eivät. On alkanut vähän ärsyttää, kun ko. liikkeessä esitellään aina liian pieniä malleja, erityisesti housujen osalta. Olen kertonut millaisesta pidän, mutta jostakin syystä sitä ei kuunnella. Muutaman hutioston jälkeen ilmoitin viimeksi katselevani yksin ja löysinkin sopivat ja hyvät alusvaatteet.
Tämä on hyvä. Tuon voisi sanoa siinä vaiheessa, kun on jo kerran sanonut myyjälle katselevansa vain ja jos myyjä ei ole ilmeisesti ymmärtänyt yskää. Mutta on tuon sanomiselle tietenkin jonkinlainen kynnys, joten todennäköisemmin ostan rintsikkani jatkossakin muualta.