Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renault Meganen uudessa sähköautossa vakiona 22 kw:n AC-lataus!!!! (Suomi-autoissa)

Vierailija
17.02.2022 |

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-renault-megane-e-tech-e…

Aika harvinaista herkkua tuollainen 22kw AC-lataus.....

Ei löydy juuri mistään sähköautosta. Ja vakiovarusteisena ei mistään muusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teoriassa on mahdollista saada jopa 300 kilometriä toimintamatkaa puolen tunnin latauksen aikana."

Kehittyy nopeasti nämä sähköautot.

Vierailija
2/6 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun normaali talon pääsulakekoko on 3x25A, josta saa jonkun 17kW irti ilman yhtään mitään muuta kulutusta, niin hyöty on aika rajallinen.

Hyödyllisempi olisi manuaalinen lataustehon säätö, että pystyisi latailemaan vaikka 6A lämmitystolpasta, tai pudottamaan lataustehoa saunomisen/ruoanlaiton ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vetää piuhat suoraan 110 kV:n linjasta? Eipä kestäisi lataus kovin kauaa... 💨

Vierailija
4/6 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun normaali talon pääsulakekoko on 3x25A, josta saa jonkun 17kW irti ilman yhtään mitään muuta kulutusta, niin hyöty on aika rajallinen.

Hyödyllisempi olisi manuaalinen lataustehon säätö, että pystyisi latailemaan vaikka 6A lämmitystolpasta, tai pudottamaan lataustehoa saunomisen/ruoanlaiton ajaksi.

Patteriauto on kuin soutuvene ilman tappia.

Jos lisätään akkukapasiteettia, niin kokonaispaino ja latausaika lisääntyvät kohtuuttomaksi.

Jos pienennetään latausaikaa, niin laturin teho nousee kohtuuttomaksi.

Vierailija
5/6 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun normaali talon pääsulakekoko on 3x25A, josta saa jonkun 17kW irti ilman yhtään mitään muuta kulutusta, niin hyöty on aika rajallinen.

Hyödyllisempi olisi manuaalinen lataustehon säätö, että pystyisi latailemaan vaikka 6A lämmitystolpasta, tai pudottamaan lataustehoa saunomisen/ruoanlaiton ajaksi.

Patteriauto on kuin soutuvene ilman tappia.

Jos lisätään akkukapasiteettia, niin kokonaispaino ja latausaika lisääntyvät kohtuuttomaksi.

Jos pienennetään latausaikaa, niin laturin teho nousee kohtuuttomaksi.

Kuinka lyhyt tappi sulla on kun koet sähköautot uhkana?

Vierailija
6/6 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Teoriassa on mahdollista saada jopa 300 kilometriä toimintamatkaa puolen tunnin latauksen aikana."

Kehittyy nopeasti nämä sähköautot.

käytännössä kun on kylmä ja akku on käytetty eikä uudenveroinen niin se on jotain 100 kilometriä tunnin latauksella ja sekään ei paljoa autoa jos latausta ei saa tehtyä kotona eikä työpaikalla

...hyvä että etenee, aivan lasten kengissä vielä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme