Työnantaja vääristelee
Onko olemassa jokin laki tms. jonka perusteella työntekijä voi joutua ongelmiin, kun työnantaja vääristelee asiakkaille? Olen työssä yhdessä Hki suurimmista hääpukuliikkeistä ja tämä on koitunut nyt vähän ongelmaksi… Hän ei ehkä suoranaisesti valehtele, mutta suurentelee asioita ihan hirveästi ja on tosi noloa meille työntekijöille. Hävettää somepostaukset, kun kaikki on niin överisti yli mitä todellisuus on. Ihan perusjutuista kyse kuitenkin (sovitusmääristä, työntekijöiden määristä jopa myymälän koosta) ja on niin inhottavaa kun asiakkailtakin tulee ihmettelevää palautetta. Someen se laittaa koko ajan tuotekuvia, joita meillä ei edes ole.
Kommentit (19)
Kenen leipää syöt sen lauluja laulat... Jaloillaan saa tietty aina äänestää jos arvot ei kohtaa. Ja palautetta saa antaa jos pomo vaikuttaa kykenevältä vastaanottamaan. Jos vaikka kysytte, että mitä teidän pitäis tehdä kun asiakas ihmettelee sitä ja tätä.
Ei tuu muuttumaan
Etsi uusi työ ja pyydä enemmän palkkaa
Googlaa työntekijän lojaliteettivelvoite.
Ei taida tellä olla ammattiliiton tukea. Tosin voihan liikeen pitäjä käyttäytyä kuten huvittaa. Konkaan se tuota kyytiä menee joten liity liittoon niin saat ainakin neuvoja kun työttömäksi joudut.
Yrittäjän mielestä tuo on tosi kätevää. Saa kivaa palautetta somessa ja paskapalaute tulee suoraan teidän naamaanne, ei yrittäjän. :)
Jos asiallinen palaute "asiakas ihmetteli, kun ei meillä ollutkaan tarjolla somessa luvattuja pukuja ja muutenkin varaston koko oli puolet luvatusta, asiakas ei ostanut meiltä" ei pomolle mene perille, et voi tehdä mitään.
Antamistasi tuntomerkeistä on helppo haarukoida kuka on työnantajasi. Vaihtoehtoja ei tuolla alueella edes montaa ole.
Laitoin hänelle linkin tähän keskusteluun. Varmasti palaa asiaan sinun kanssasi.
Niinkuin tuossa aiemmin puhuttiin lojaliteettivelvollisuudesta, se koskee sinua.
Hyvää työpäivää!
Et voi tuolle mitään
Jos et tykkää hommaa uusi duuni
Onkohan tuo se liike, josta ostin pukuni. Kaveri otti sovituskuvan ja kun tilattu puku saapui, se oli aivan toisenlainen. Liike oli kuitenkin sitä mieltä, että olin nimenomaan tuon toisenlaisen puvun tilannut ja siitä maksanut. Reklamointi ei auttanut, olin kuulemma vain lihonut sen verran, että vaate näytti erilaiselta. Jep jep, pitsi vaihtui satiiniksi ja helma muuttui A-linjasta hyvin kapeaksi, koska lihoin - todellisuudessa paino oli laskenut.
No tosta voi kyllä valittaa kuluttaja-asiamiehelle
Somessa nyt kaikki on paskaa paitsi kusi.
Tiedän yhden kauneushoitolayrittäjän, joka postailee facen eri ryhmiin kuvia omasta firmastaan, esiintyen muka satunnaisena asiakkaana.
"Löysin sattumalta tuollaisen ihanan rentoutumiskeitaan, suosittelen teillekin, firma xy kadulla zwy, ihan huippu palvelu!"
Vierailija kirjoitti:
No tosta voi kyllä valittaa kuluttaja-asiamiehelle
Ei ap ole kuluttaja vaan työntekijä🙄
Vierailija kirjoitti:
No tosta voi kyllä valittaa kuluttaja-asiamiehelle
Millä perusteella?
Työsuhdeasiat ei kuulu kuluttaja-asiamiehelle.
Ap on työntekijä, ei asiakas. Heidän välillään on työsuhde, ei asiakassuhdetta.
No ei tästä kyllä tajua mikä liike. Täälläkin kuitenkin montakin liikettä ihan mun kulmillakin.
Erikoista jos pystyt tunnistamaan, minä en. Eihän tässä ole ketään nimetty.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän mielestä tuo on tosi kätevää. Saa kivaa palautetta somessa ja paskapalaute tulee suoraan teidän naamaanne, ei yrittäjän. :)
Jos asiallinen palaute "asiakas ihmetteli, kun ei meillä ollutkaan tarjolla somessa luvattuja pukuja ja muutenkin varaston koko oli puolet luvatusta, asiakas ei ostanut meiltä" ei pomolle mene perille, et voi tehdä mitään.
Ohjaa asiakas työnantajasi pakeille, jaa vaikka puhelinnumeroa. Sanot, että valitettavasti et osaa auttaa, mutta esimies osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tosta voi kyllä valittaa kuluttaja-asiamiehelle
Ei ap ole kuluttaja vaan työntekijä🙄
Ehkä valitusta ehdottava yritti vastata edelliseen viestiin, jossa mekko ei ollut se minkä asiakas oli tilannut?
Mutta kuluttajansuojalaki:
6 § (29.8.2008/561)
Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.
Totuudenvastaiset tai harhaanjohtavat tiedot voivat koskea erityisesti:
1) kulutushyödykkeen olemassaoloa, saatavuutta, lajia, laatua, määrää ja muita keskeisiä ominaisuuksia;
..jne. Eli ei taida ihan lain mukaan toimia aloituksen tekijän pomo? Taidatte olla velvollisia tekemään ilmoituksen ellei pomo ala lakia noudattamaan.
Ukko39 kirjoitti:
Antamistasi tuntomerkeistä on helppo haarukoida kuka on työnantajasi. Vaihtoehtoja ei tuolla alueella edes montaa ole.
Laitoin hänelle linkin tähän keskusteluun. Varmasti palaa asiaan sinun kanssasi.
Niinkuin tuossa aiemmin puhuttiin lojaliteettivelvollisuudesta, se koskee sinua.
Hyvää työpäivää!
No huh! Helsingissä on monta liikettä. Sama asia jos kirjoittaisi että Helsinkiläinen parturi….Mutta todellakin kannattaa mainita asiasta, jos näillä perusteilla tunnistat hänet! Silloinhan sinäkin olet huomannut millainen pelle tämä on.
Työntekijää, joka ihan asiallisesti kysymyksen teki, nimeämättä ketään, on turha pelotella ja syyllistää! Hän ei ole ketään nimennyt eikä liikettä millään tavoin paljastanut. Mutta, jos sinä kerran tunnistat niin neuvo nyt kiireesti muuttamaan tapoja… Ja työntekijälle terveiset, että sano suoraan työnantajalle mikä tuntuu extra-taakalta…
No vaihda duunia
Jätä tuo taakse
Nytkin pula työntekijöistä