Autojen sutiminen kinoksessa
Olen seurannut ikkunasta miten autot ei meinaa päästä lievässä ylämäessä liikkeelle lumen takia.
No olen havainnut että ne jotka yrittää kääntyä tiukasti tai kääntää rattia puolelta toiselle hivuttaen, pääsevät nopeammin liikenteeseen luonne jotka vaan painaa kaasua.
Kommentit (7)
Hyvä ja oikea havainto näin lauantai-illan alkajaisiksi. Minä olen harjoitellut liukkaan kelin ajoa vasta 55 vuotta ja olen jo oppinut liukkaassa mäessä lähtemään liikkeelle kääntämällä etuvetoisen autoni etupyörät keskitien suuntaan, jolloin liikkeelle lähdetään aluksi mahdollisimman loivaan nousuun. Tämä on yleensä auttanut minut "kevyen kaasujalan" lisäksi liikkeelle!
Automaatilla pääsee aika hyvin paikasta kuin paikasta kun lähtee ihan pintakaasulla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja oikea havainto näin lauantai-illan alkajaisiksi. Minä olen harjoitellut liukkaan kelin ajoa vasta 55 vuotta ja olen jo oppinut liukkaassa mäessä lähtemään liikkeelle kääntämällä etuvetoisen autoni etupyörät keskitien suuntaan, jolloin liikkeelle lähdetään aluksi mahdollisimman loivaan nousuun. Tämä on yleensä auttanut minut "kevyen kaasujalan" lisäksi liikkeelle!
T.ap
Automaatti-nelivedolla ajeleva en kyllä huomannut mitään. Hyvä kun muistutit, kiitos!
-Ei niin pientä pilaa ettei totta toinen puoli. Kun nelari ei varoita liukkaasta, itselle meinasi ja monelle on käynyt ns. nelari-vanhanaikaiset.
Ei mun auto sudi liikkeellelähdöissä.
Subaru Outback
Sehän on vanha kikka etuvetoisella käännellä rattia sutimisen aikana ja haeskella parempaa pitoa renkaiden alle.
Oletko huumeissa?