Inhoan oheismyyntiä
Inhoan oheismyyntiä, pakkomyyntiä, miksi nyt haluatkaan sitä kutsua. Siis sitä kun olet ostamssa jotain ja sitten yrittävät tuputtaa kaikkea muuta mahdollista siihen lisäksi.
Se vielä menee jos jonkun yhden jutun tarjoavat ja uskovat jos sanon ei kiitos, mutta juuri oli taas tilanne että kieltäydyin ja silti yritti myydä vielä kolmea muuta lisäpalvelua. Argh! Hyvä että en lähtenyt jo marssimaan kokonaan ulos liikkeestä ja jättänyt sen alkuperäisenkin asian ostamatta.
Varmasti en kyllä uudestaan tuolla aio asioida.
Kommentit (18)
Eräs elektroniikkaliike on tässä mestari.
Haluatko vakuutuksen tuotteellesi jne siitä se alkaa.
Lopuksi haluavat kaikki henkilökohtaiset tietosi. Osaavatkuulemma käsitellä luotettavasti, no sehän jo nähtiin.
Eli ei enää sinne, koskaan.
Senkus inhoatte. Jos homma ei olisi kannattavaa, ei sitä tehtäisi. Ja hiton kalliit markkinointikonsultit ovat laskeneet lisämyynnin kannattavan.
Nauratti sekä ärsytti samaan aikaan kun huomasin saman kaavan R-kioskin pitkässä postipakettijonossa. Jokaiselle paketin saanelle sama "meillä olisi tässä 3 suklaapatukaa xx euroa - laitetaanko?". Ja vielä niin kyllästyneellä äänellä, että varmaan pomo pakottanut "lisämyyntiin".
Vierailija kirjoitti:
Eräs elektroniikkaliike on tässä mestari.
Haluatko vakuutuksen tuotteellesi jne siitä se alkaa.
Lopuksi haluavat kaikki henkilökohtaiset tietosi. Osaavatkuulemma käsitellä luotettavasti, no sehän jo nähtiin.
Eli ei enää sinne, koskaan.
Gigantti! Ei se alkujaan ollu tollanen. Nykyään tarkistavat kaikki mahdolliset asiat jos antaa mahdollisuuden. Minä en, palvelu muuttui töykeeksi heti kun kielsin tuputtamisen.
Ei se niiden myyjien vika ja syy ole.
Heidät velvoitetaan tekemään noin.
Töissähän he siellä vain olevat ja tekevät mitä työnantaja vaatii.
Ja kun kohteliaasti sanoo, että ei kiitos, en tarvitse tällä kertaa mitään muuta, niin kyllä uskovat, ja voi lähteä kävelemään kassalle.
Mä sanon jo automaattisesti ei kiitos muovipussillekin kun en jaksa niitä kuunnella mitä tarjoavat. Ja heti perään pyydän sitten sitä kassia kun huomaan sen tarvitsevani.
Annan teille helpon vinkin. Tehkää ne ostokset verkossa, niin ei tarvitse pahoittaa mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Eräs elektroniikkaliike on tässä mestari.
Haluatko vakuutuksen tuotteellesi jne siitä se alkaa.
Lopuksi haluavat kaikki henkilökohtaiset tietosi. Osaavatkuulemma käsitellä luotettavasti, no sehän jo nähtiin.
Eli ei enää sinne, koskaan.
Gigantti vai Power? :-)
Ensiksi mainittu ainakin on mulla boikotissa juuri tästä syystä.
Myyjillä on omat tunnukset, kauppias velvoittaa tekemään lisämyyntiä.
Gigantti yritti jossain vaiheessa pakko-ostattaa tuotteen jollain heidän välittämällään luottokortilla. Kieltäydyin ja myyjä jatkoi vaan tuputtamista. No kassalla peruin sovitun kaupan, en maksanut ja poistuin. Sama oli Maskussa joskus.
Jalaa kirjoitti:
Annan teille helpon vinkin. Tehkää ne ostokset verkossa, niin ei tarvitse pahoittaa mieltään.
Niin varmasti moni tekeekin.
En silti ymmärrä taktiikkaa, jossa kuluttajia aina kehotetaan muuttamaan käyttäytymistään, ei suinkaan sitä liikettä jonka käytös häiritsee kuluttajaa joka heille rahansa tuo ja auttaa pitämään liikkeen pystyssä.
Onko tuo tuputus oikeasti kannattavaa? On varmasti monia ihmisiä jotka jättävät sen vuoksi joissain liikkeissä käymättä tai ainakin vähentävät. Parhaimmillaankin se on ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo tuputus oikeasti kannattavaa? On varmasti monia ihmisiä jotka jättävät sen vuoksi joissain liikkeissä käymättä tai ainakin vähentävät. Parhaimmillaankin se on ärsyttävää.
Mun osalta ainakin on niin, että Verkkokauppa.com saa minun rahani, vaikka Giganttiin olisi lyhyempi matka ja samanlaiset tuotteet tarjolla.
Jalaa kirjoitti:
Annan teille helpon vinkin. Tehkää ne ostokset verkossa, niin ei tarvitse pahoittaa mieltään.
olin vkonloppuna rauhassa katselemassa uutta sohvaa kotisohvaltani käsin, selailin eri kauppojen sivuja, kunnes eräällä tuli "hei olen x asiakaspalvelija, haluan auttaa sinua valitsemaan sopivan tuotteen". En reagoinut, kului 30s-minuutti, kun sama pop-up ikkuna tuli näytölle niin etten nähnyt koko valikoimaa, vaan vain sen chat-ikkunan. Suljin chatin, kohta taas tuli pop-up ikkuna ja sen päälle "jos nyt tilaat asiakaskirjeen, saat alennusta x prosenttia tilauksestasi". suljin molemmat ikkunat, suljin selaimen, laitoin päälle kaikki mahdolliset estot ja palasin tuon firman sivuille katsomaan sitä sohvalvaikoimaa, jota alunperinkin halusin tehdä. Olin tosin tehnyt päätöksen, etten noilta ainakaan mitään tilaa, mutta katsoin sivut loppuun nähdäkseni valikoiman.
Seuraavan kaupan sivuilla sitten koko sivut eivät toimineet sivuille asetettujen estojen vuoksi.
onneksi löytyi nettikauppojakin, joissa yhteys asiakasmyyjään alkaa siitä, kun asiakas tekee itse päätöksen, että olisi kiva jutella myyjän kanssa.
Tämän takia olen joutunut vaihtamaan monta kertaa kampaamoa. Nyt minulla on hyvä kampaamo, jossa toki myös on tuotteita esillä mutta jossa ei ikinä edes ehdoteta jonkun tietyn tuotteen ostamista - saati että niitä tyrkytettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo tuputus oikeasti kannattavaa? On varmasti monia ihmisiä jotka jättävät sen vuoksi joissain liikkeissä käymättä tai ainakin vähentävät. Parhaimmillaankin se on ärsyttävää.
Myyntitilastoista näkee kuinka paljon kauppaa on tehty lisämyynnillä. Sieltä ei näe, kuinka moni puhisee kiukkuisena keskustelupalstalla. Kirjallinen palaute kyseiseen kauppaan auttaa, jos sitä tulee riittävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jalaa kirjoitti:
Annan teille helpon vinkin. Tehkää ne ostokset verkossa, niin ei tarvitse pahoittaa mieltään.
olin vkonloppuna rauhassa katselemassa uutta sohvaa kotisohvaltani käsin, selailin eri kauppojen sivuja, kunnes eräällä tuli "hei olen x asiakaspalvelija, haluan auttaa sinua valitsemaan sopivan tuotteen". En reagoinut, kului 30s-minuutti, kun sama pop-up ikkuna tuli näytölle niin etten nähnyt koko valikoimaa, vaan vain sen chat-ikkunan. Suljin chatin, kohta taas tuli pop-up ikkuna ja sen päälle "jos nyt tilaat asiakaskirjeen, saat alennusta x prosenttia tilauksestasi". suljin molemmat ikkunat, suljin selaimen, laitoin päälle kaikki mahdolliset estot ja palasin tuon firman sivuille katsomaan sitä sohvalvaikoimaa, jota alunperinkin halusin tehdä. Olin tosin tehnyt päätöksen, etten noilta ainakaan mitään tilaa, mutta katsoin sivut loppuun nähdäkseni valikoiman.
Seuraavan kaupan sivuilla sitten koko sivut eivät toimineet sivuille asetettujen estojen vuoksi.
onneksi löytyi nettikauppojakin, joissa yhteys asiakasmyyjään alkaa siitä, kun asiakas tekee itse päätöksen, että olisi kiva jutella myyjän kanssa.
Nuo triljoonat esiin ponnahtelevat ikkunat on niin ärsyttäviä.
Samoin se kun joillain sivustoilla tulee aina ikkuna jossa kerrotaan, että joku nimimerkki xxx Melbournesta on ostanut jonkin tuotteen. Mitä hemmettiä se minua liikuttaa, häiritsee vaan sitä omaa tuotteiden selailua ja saa aikaiseksi halun poistua sivulta. Kuka älypää tuollaisenkin on keksinyt.
Olen vähentänyt kuluttamistani ehdottomaan minimiin juurikin tuon tuputusmyynnin vuoksi. Ostan vain pakolliset ja jos voin niitä ostaessani valita kaupan, jossa ei tuputusmyyntiä ole, suosin sitä. Rahaa jää kyllä hirveästi säästöön, mutta en valita, päinvastoin.