Raamatun kohta 1. Moos. 19:1-13 ei liity millään tavalla homoseksuaalisuiteen
Täällä toistetaan edelleenkin vanhaa myyttiä että 1. Moos. 19:1-13 on selvin esimerkki homoseksuaalisuudesta Raamatusta ja sitä pidetään tyyppitapauksena sille miksi Jumala on kieltänyt homoseksuaalisen seksuaali-identiteetin ja kanssakäymisen. Mutta tällainen tulkinta on osoitettu jo ajat sitten vääräksi. Raamatun kohta 1. Moos. 19:1-13 ei liity millään tavalla homoseksuaalisuiteen vaan on kansankertomus Sodoman ja Gomorran tuhosta joiden syy ei Hesekielin (Hes. 16:49) mukaan homoseksuaalisuus vaan "julkea itsekkyys; Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään." Tämä kohta ei siis kuva ihmisen seksuaali-identiteettiä vaan Sodomassa ja Gomorrassa kyse oli siitä että hädänalaisia ei autettu ja avattu näille auttavaa kättä vaikka itse Sodomassa ja Gomorrassa elettiin yltäkylläisesti runsauden keskellä. Lisäksi itse tässä S&G -sadussa Jumala lupaa Aabrahamille säästävänsä kaupungit jos sieltä löytyy viisikymmentä vanhurskata eli oikeudenmukaista ihmistä (1. Moos. 18:26), joita Sodosta lopulta löytynyt. Mutta mitään kantaa tekstit eivät kuitenkaan ota Sodomalaisten seksuaalisuuteen.
Kommentit (4)
And they called unto Lot, and said unto him, Where are the men which came in to thee this night? bring them out unto us, that we may homosexualize them.
Miten homot julkeavat kulkea homoseksuaalisuus edellä kaikessa. Eikö julkisessa saunassa voisi rentoutua kokematta moista kohteliaisuutta? Jos tuo olisi normaalia, silloin homotkin voisivat lisääntyä keskenään. Veivatkaa mitä veivaatte, näin se vain on. Piste. -Tästä se lumipallo lähtee vierimään.. Kahta en vaihda, toinen on Turun sinappi ja toinen on perinteinen parisuhde.. ;-P
Tuo ei liity, myttä 3.Moos.20 liittyy.
Mutta kuten olen jo aiemmin sanonut, rautakautisilla kulttisäännöillä ei pitäisi olla yhtään mitään tekemistä modernin yhteiskunnan kanssa.
Ei liity, kun se on käännetty uudestaan. Ja uudestaan, ettei kellekään tule paha mieli.