En saa töitä, en saa tukia, ei ole rahaa.
Mitä tällaisessa tilanteessa voi oikeasti tehdä? Työttömyystukea en enää saa kun olen opiskelija ja valmistun parin kuukauden päästä. Toimeentulotukea en saa kun olen parisuhteessa. Ei ole oikeasti enää mitään reittiä mistä saisin rahaa tai mitään. Töitä en ole saanut ja alan henkisesti turtua siihen että työhaastattelu menee hyvin, haastattelija heiluttelee pientä toivonkipinää naaman edessä ja saankin taas pettyä.
Olen ollut jo vuosia vähävarainen eikä tälle näy loppua. Ennen kuin joku tulee huutelemaan rahankäytöstä niin en juo, en polta, olen ajoittain liiankin pihi, en esim. meinannut raaskia ostaa antibiootteja kun sain aikaisemmin keväällä angiinan.
En jaksa.
Kommentit (14)
Laajenna työnhakua useammalle alalle ja alueelle.
ota opintolaina.
Tsemppiä!
Minulla oli töitä ja palkasta jäi käteen 38 euroa kun olin maksanut vuokran ja muut laskut. Piti hakee toimeentulotukea mutta siinä kesti niin kauan päätös etten voinut enää mennä edes töihin kun ei ollut ruokaa eikä bussirahaa töihin. Sitten ne uhkas karenssilla työkkärissä. Sanoin että antaa tulla vaan en mene koskaan enää töihin sen jälkeen. Kuukaauden jälkeen tulikin karenssi. Ei riittänyt selitykset ettei ole rahaa 40 km työmatkaan. No en ole hakenut töitä sen jälkeen ankä aio hakea.
Eli kumppanin pitäisi antaa raha käytännössä tai sukulaisen. Ei välttämättä ole enää opiskelija, jos ei käy koulussa vaikka valmistuminen venyisi syksyyn. Saisiko opiskelijan kirjoilta itsensä pois.
EVP tai EMP. Elä vaimon tai miehen palkalla.
Olet parisuhteessa? Sun asuinkumppanilla taitaa olla velvollisuuksia.
Norjaan kalatehtaalle.
Asunto firman puolesta, tuntipalkka 19e.
Kumppanin pitäisi elättää se pari kuukautta.
Ainoa keino tuossa tilanteessa on puoliso, vanhemmat, sukulaiset tai ystävät. Ongelma vaan usein on se että kaikilta on rahat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Laajenna työnhakua useammalle alalle ja alueelle.
ota opintolaina.
Tsemppiä!
Saako opintolainaa jos valmistuu parin kuukauden päästä?
Jos jätät opiskelun kesken niin saat työttömyyskorvausta. Varmaan järkevintä elää puolison rahoilla.
Oletko hakenut töitä ulkomailta? Oletko hakenut säätiöiltä apurahoja? Oletko ollut yhteydessä diakoniaan? Näistä voisi aloittaa. Olen todella pahoillani tilanteestasi, et ole siihen syypää. Poliittinen ilmapiiri on aivan syvältä tällä hetkellä.
Tiedän tunteesi. Ite jouduin keskeyttämään opinnot kun olin suorittanu liian nopeasti kursseja eikä sen jälkeen tullut enää opintoviikkoja eli ei siis opintukea tai opintolainaa. Menin töihin ja irvistellen makselin opintolainan pois. Nyt työttömänä ja saan sen kuuluisan 595 euron kuussa, en muuta. Syön säästöjäni ja kohta joudun myymään asuntoni.
Kolme aukkoa töihin !