Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi dieselin ja bensan hinnat

Vierailija
10.01.2022 |

Eivät ole samat koko Suomessa? Se olisi mukavaa. Vaihtelee pirusti ja laittaa meidät autoilijat eriarvoiseen asemaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odotellut kaasuautojen tankkauspisteitä ja sähköautojen järkevää kattavaa latausverkostoa taloyhtiöihin. Idässä kovasti pinnalla olevien vetyautojen infran pilotointihankkeita edes eteleäiseen Suomeen.

Suomessa puhutaan vihreästä vallankumouksesta - mutta kuulkaa kun minusta tuntuu että ensiaalto meni jo. Sähköautojen pikkuisen yliestyttyä aletaan heti tilkitsemään pikkuisen laskenutta ajoneuvoverokertymää. Ahne, sairas Suomen politiikka.

Vierailija
2/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa markkinatalous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun suomessa "väliaikainen" käyttövoimavero.

4/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen hintaan vaikuttaa myös polttoaineen kuljetus jalelupisteelle. Utsjoelle vieminen kustantaa enemmän kuin Vantaalle vieminen. Se näkyy hinnoissa

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
5/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuautot olisi oikea ilmastoteko tässä vaiheessa. Suomalainen yhtiö jakelee Suomessa valmistettua kaasua, sitä voitaisiin tuottaa pääasiassa lähellä sitä jakelupistettä, ei aina mutta pääasiassa. Päästöt huomattavasti pienemmätkin. Puhun siis biokaasusta. Kaupan päälle lähes minkä vaan auton voi muuntaa kaasuautoksi eikä olisi edes superkallista. 

Mutta sitä se on kun ei ole isänmaallista porukkaa eikä ilmasto tai ympäristö kiinnosta. 

Vierailija
6/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

Kyllähän siihen hintaan vaikuttaa myös polttoaineen kuljetus jalelupisteelle. Utsjoelle vieminen kustantaa enemmän kuin Vantaalle vieminen. Se näkyy hinnoissa

Niin kumpiko onkaan kalliimpaa kuljettaa?

Bensiinin ominaispaino on noin 0,735 kg/dm3, eli siis litra bensaa painaa tuon verran.

Dieselin ominaispaino on noin 0,80 kg/l (15 °C:ssa)

Painon mukaan bensan pitäisi olla edullisempaa kuljettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ulina ja vaihda sähköautoon.

Vierailija
8/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasuautot olisi oikea ilmastoteko tässä vaiheessa. Suomalainen yhtiö jakelee Suomessa valmistettua kaasua, sitä voitaisiin tuottaa pääasiassa lähellä sitä jakelupistettä, ei aina mutta pääasiassa. Päästöt huomattavasti pienemmätkin. Puhun siis biokaasusta. Kaupan päälle lähes minkä vaan auton voi muuntaa kaasuautoksi eikä olisi edes superkallista. 

Mutta sitä se on kun ei ole isänmaallista porukkaa eikä ilmasto tai ympäristö kiinnosta. [/quote

Miksi sen "biokaasun" pitää tulla Suomeen putkea pitkin Venäjältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä polkeminen saman hintaista koko Suomessa.

Vierailija
10/10 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaasuautot olisi oikea ilmastoteko tässä vaiheessa. Suomalainen yhtiö jakelee Suomessa valmistettua kaasua, sitä voitaisiin tuottaa pääasiassa lähellä sitä jakelupistettä, ei aina mutta pääasiassa. Päästöt huomattavasti pienemmätkin. Puhun siis biokaasusta. Kaupan päälle lähes minkä vaan auton voi muuntaa kaasuautoksi eikä olisi edes superkallista. 

Mutta sitä se on kun ei ole isänmaallista porukkaa eikä ilmasto tai ympäristö kiinnosta. [/quote

Miksi sen "biokaasun" pitää tulla Suomeen putkea pitkin Venäjältä?

Eihän sen pidäkään eikä tulekaan. Itsekin tankkaan paikassa jossa putki kulkee suomalaisesta biokaasulaitoksesta tankkauspisteelle, ei ylimääräisiä putkia, koko setin omistaa suomalainen.