Pitääkö autopaikan sähkötolpasta maksaa erikseen käytön mukaan?
Kommentit (21)
Sähköauton latauspaikasta joutuu maksamaan kulutuksen mukaan enemmän, normaalit 2h ajastintolpat on yleensä hinnoiteltu siten että normaali sähkönkulutus on otettu huomioon jo perushinnassa.
Perinteisesti on ollut niin että kun autopaikan sähköä on käytetty ainoastaan esilämmitykseen, sähkö on sisältynyt autopaikan vuokraan tai vastikkeeseen. Jatkossa kun yhä useampi käyttää pistoketta sähköauton tai lataushybridin lataamiseen sähkönkulutus kasvaa ja taloyhtiöiden täytyy miettiä että nouseeko autopaikan kiinteä hinta vai aletaanko sähkö veloittaa erikseen.
Meillä sähköautojen lataus on kielletty, kuten myös sisälämmittimen käyttö.
Miksi jotkut taloyhtiöt kieltää sisälämmittimen?
Riippuu millainen sopimus on. Normaali moottorinlämmitys sähkö yleensä kuuluu kuukausimaksuun. Meillä tämä on 9 e/ kk kesät talvet. Sisätilalämppärit ja sähköautonlataus on kielletty .
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut taloyhtiöt kieltää sisälämmittimen?
Voi johtua siitä minkä kokoiset sulakkeet on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut taloyhtiöt kieltää sisälämmittimen?
Tehot ei riitä.
Kysy isännöitsijältä. Sähköauton kannalta ei kokemusta. Normaalin autolämmityksen osalta ite asunu yhtiöissä joissa autopaikalla kiinteä kuukausimaksu. Tiedän, että jossain on maksettu koko vuoden autopaikasta tietty maksu ja "lämmityskaudelta" (eli tietyt kuukaudet) lisämaksu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut taloyhtiöt kieltää sisälämmittimen?
Lämmitintolppa-alueen kapasiteetti ei riitä eli sulakkeet palavat.
Meillä edellisessä taloyhtiössä meni kulutuksen mukaan, erillistä tolppamaksua ei ollut mutta tolpat meni jonotussysteemillä ja kulutus lisättiin yhtiövastikkeeseen kerran vuodessa todellisen mukaan, mittarit olivat jossain sähköpääkeskuksessa. Nykyisessä maksamme vuokraa katospaikasta, nämäkin jonotussysteemillä, mutta erillistä sähkömaksua ei mene. Sisätilalämmittimet on sallittu, mutta sähköautojen lataus ei.
Useinsisätilalämmittimet on kielletty, kun 70-80-luvulla ei niitä ollut ja tehot on sen mukaiset. Uudemmissa taloissa ne usein sallitaan.
Olisi karseeta lähteä näillä pakkasilla ajamaan ilman sisätilan lämmitystä.
Taloyhtiössämme on sähköauton etanavauhtinen lataus 35 €/kk riippumatta käyttömäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut taloyhtiöt kieltää sisälämmittimen?
Sulakkeet ei riitä
Hallipaikoilla nykyään yhdistetty asuntokohtaiseen mittariin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millainen sopimus on. Normaali moottorinlämmitys sähkö yleensä kuuluu kuukausimaksuun. Meillä tämä on 9 e/ kk kesät talvet. Sisätilalämppärit ja sähköautonlataus on kielletty .
Tämä on normaalia, kerätään enemmän kuin kustannukset.
En tiedä miksi.
Voit koettaa jos on pieni taloyhtiö että maksatte vain sähkökulut.
Mikä olisi oikein, koska ne ovat taloyhtiön omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut taloyhtiöt kieltää sisälämmittimen?
Sulakkeet ei riitä
Sehän riippuu monta autopaikkaa on yhden sulakkeen takana.
Onneksi tänään koko taloyhtiö tulee mukaan maksamaan kun lämmitän auton tolpasta. Muuten ei raaskisi näillä hinnoilla.
Jos on jaettu 2600W töpseli niin ei riitä sisälämmittimille vaan sulake palaa.
Riippuu taloyhtiöstä...