Myyntityötä tekevät, ärsyttääkö teitä se jatkuva "tsemppaus"?
Koko ajan pitäs jaksaa olla ylipositiivinen ja hehkuttaa miten huippua kaikki on ja heiluttaa reippaasti nyrkkiä vastoinkäymisille.
Koskaan ei saa ottaa mikään päähän.
Kommentit (22)
Assburger kirjoitti:
En jaksaisi viikkoakaan tuollaista.
Sen takia myyntimiehinä siedetään käveleviä k#rpiä, jotka kuitenkin jaksavat olla asiakkaille ystävällisiä ja niellä ämpäritolkulla paskaa heiltä.
Jatkan:
Antavat sitten niskaansa kaadetun paskan valua omassa organisaatiossa alaspäin ja sivulle.
Seöviytymistrategia tuokin.
Ihmisten vaatimukset on mennyt liian pitkälle. Jos menen kauppaan enkä ole tyytyväinen, voin netillä antaa huonon palautuksen . Se voi vaikuttaa huonosti kaupan omistajan bisnekseen.
Minä tiedän vientimyyjiä, jotka ovat kyllä ihan luonnostaan tällaisia tyrkkyjä, hyväksikäyttjiä, opportunisteja ja narsisteja. Ei liity ammattiin vaan lähinnä luonteeseen. Paska on paska vaikka voissa paistaisi. Ihmisyyden varjoa.
Sitä sietää koska palkka on hyvä.
Mutta työ on stressaavaa ja sitä tehdäkseen täytyy olla pää kunnossa. Ja sitten jos alkaa ketuttaa, siitä tunteesta on vaikea päästä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sietää koska palkka on hyvä.
Mutta työ on stressaavaa ja sitä tehdäkseen täytyy olla pää kunnossa. Ja sitten jos alkaa ketuttaa, siitä tunteesta on vaikea päästä.
Väärin; pään pitää olla valmiiksi pipi.
Aikanaan tein myyntityötä, enkä tunnista kuvausta.
Oma strategiani oli olla se hiljainen, asiantunteva ja vakuuttava myyjä, joka tietää mistä puhuu ja myy asiakkaalle sitä mitä tämä tarvii, tarpeet kuunnellen ja myötäeläen.
Ei mitään yltiöpositiivisuutta, vain asiakkaiden tarpeiden täyttämistä ja aitoa yritystä palvella. Tein erittäin hyvää tulosta. Joku väärinymmärrys nyt aapeen pomoilla tullut myyntityön luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän vientimyyjiä, jotka ovat kyllä ihan luonnostaan tällaisia tyrkkyjä, hyväksikäyttjiä, opportunisteja ja narsisteja. Ei liity ammattiin vaan lähinnä luonteeseen. Paska on paska vaikka voissa paistaisi. Ihmisyyden varjoa.
Nämä ovat myös pääsääntöisesti pedareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä sietää koska palkka on hyvä.
Mutta työ on stressaavaa ja sitä tehdäkseen täytyy olla pää kunnossa. Ja sitten jos alkaa ketuttaa, siitä tunteesta on vaikea päästä.Väärin; pään pitää olla valmiiksi pipi.
No sulla ei selvästi ole myyntityöstä kokemusta.
Myyjät on kuitenkin se osa porukkaa, joka maksaa kaikkien muiden palkat. Se on kova rooli.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan tein myyntityötä, enkä tunnista kuvausta.
Oma strategiani oli olla se hiljainen, asiantunteva ja vakuuttava myyjä, joka tietää mistä puhuu ja myy asiakkaalle sitä mitä tämä tarvii, tarpeet kuunnellen ja myötäeläen.
Ei mitään yltiöpositiivisuutta, vain asiakkaiden tarpeiden täyttämistä ja aitoa yritystä palvella. Tein erittäin hyvää tulosta. Joku väärinymmärrys nyt aapeen pomoilla tullut myyntityön luonteesta.
Nykyään et voi myydä kupillista kahvia olematta jokaisen asiakkaan "päivän aurinko". Varmaan jenkkilästä rantautunut tuokin tekopirteys.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät on kuitenkin se osa porukkaa, joka maksaa kaikkien muiden palkat. Se on kova rooli.
Omistajilta tuntuu unohtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät on kuitenkin se osa porukkaa, joka maksaa kaikkien muiden palkat. Se on kova rooli.
Myyjä ei maksa sen enempää muiden palkkoja kuin vaikkapa se tuotteen tekijäkään tai jakelija yms. Ihan joka ikinen rooli noista tarvitaan ja ihan yhtä paljon, että ylipäätään firma tuottaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan tein myyntityötä, enkä tunnista kuvausta.
Oma strategiani oli olla se hiljainen, asiantunteva ja vakuuttava myyjä, joka tietää mistä puhuu ja myy asiakkaalle sitä mitä tämä tarvii, tarpeet kuunnellen ja myötäeläen.
Ei mitään yltiöpositiivisuutta, vain asiakkaiden tarpeiden täyttämistä ja aitoa yritystä palvella. Tein erittäin hyvää tulosta. Joku väärinymmärrys nyt aapeen pomoilla tullut myyntityön luonteesta.
Sama, olen enimmäkseen työskennellyt paikoissa joissa jäätävät myyntivaatimukset, ylipirteys ja pakkotuputtaminen kuuluvat työkulttuuriin, mutta sitten onni potkaisi sen verran että pääsin työpaikkaan jossa asiattomuuksia ei tarvitse kuunnella puolin eikä toisin, ja ihan normaali asiakaspalvelu omana itsenä riittää. Olispa näin koko palvelualoilla älyttömien roolien vedon sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät on kuitenkin se osa porukkaa, joka maksaa kaikkien muiden palkat. Se on kova rooli.
Myyjä ei maksa sen enempää muiden palkkoja kuin vaikkapa se tuotteen tekijäkään tai jakelija yms. Ihan joka ikinen rooli noista tarvitaan ja ihan yhtä paljon, että ylipäätään firma tuottaa yhtään mitään.
Ilman myyjiä ei tarvis mitään valmistaa saati jaella.
Myyntityötä varsinkin puhelinmyyntiä tekevät opetelkaa mitä tarkoittaa ei kiitos niin teitä ei välttämättä vihattaisi niin paljoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät on kuitenkin se osa porukkaa, joka maksaa kaikkien muiden palkat. Se on kova rooli.
Myyjä ei maksa sen enempää muiden palkkoja kuin vaikkapa se tuotteen tekijäkään tai jakelija yms. Ihan joka ikinen rooli noista tarvitaan ja ihan yhtä paljon, että ylipäätään firma tuottaa yhtään mitään.
Ilman myyjiä ei tarvis mitään valmistaa saati jaella.
Niin. Se on ihan itsestään selvää. Kuten on sekin, että myyjällä ei ole yhtään mitään myytävää ilman tuotteen valmistusta, tuotekehitystä, jakelua jne. Mikä tuossa voi olla taukeimmallekaan epäselvää? Ihan joka ikinen rooli noista tarvitaan ihan yhtä lailla, ennen kuin homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät on kuitenkin se osa porukkaa, joka maksaa kaikkien muiden palkat. Se on kova rooli.
Ilman tekijöitä myyjillä ei olisi mitään mitä myydä...
Vierailija kirjoitti:
Myyntityötä varsinkin puhelinmyyntiä tekevät opetelkaa mitä tarkoittaa ei kiitos niin teitä ei välttämättä vihattaisi niin paljoa
Kyse ei ole asiakkaista nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan tein myyntityötä, enkä tunnista kuvausta.
Oma strategiani oli olla se hiljainen, asiantunteva ja vakuuttava myyjä, joka tietää mistä puhuu ja myy asiakkaalle sitä mitä tämä tarvii, tarpeet kuunnellen ja myötäeläen.
Ei mitään yltiöpositiivisuutta, vain asiakkaiden tarpeiden täyttämistä ja aitoa yritystä palvella. Tein erittäin hyvää tulosta. Joku väärinymmärrys nyt aapeen pomoilla tullut myyntityön luonteesta.
Kauanko myyntitykin urastasi on aikaa?
En jaksaisi viikkoakaan tuollaista.
Sen takia myyntimiehinä siedetään käveleviä k#rpiä, jotka kuitenkin jaksavat olla asiakkaille ystävällisiä ja niellä ämpäritolkulla paskaa heiltä.