Kerron mistä rattiraivo voi johtua ja johtuu omalla kohdallani. En reagoi vi TT uiluun
Minä olen tosi rauhallinen, melko ujo ja chilli persoona. Mutta kun fakta on se, että kun minulla on automobiili allani olen erittäin altis poliisikuulusteluihin ja sakkoihin, jopa vankeuteen.
Siksi i D i o o t i t, jotka aiheuttavat minulle tunteen, että läheltä piti (TAI kun läheltä piti ihan oikeasti), niin siitä tulee sellainen pelkoreaktio, että mitä minulle olisi voinut sattua. Mitä sanktioita olisin voinut mahdollisesti saada.
SIKSI myös ujo ja rauhallinen ihminen voi muuttua raivoalttiiksi ratissa. Se ei aiheuta omalla kohdallani vaarallista käytöstä, ainoastaan kiroilua, huokailua ja silmien pyörittelyä. Joskus voin töötätä idarille.
Mutta rattiraivo on sanana hurjempi kuin voi olla todellisuudessa. Kyllä minä itseni hillitsen enkä tee vaarallisia ohituksia, vaikka kuinka v i t u t t a i s i ja raivostuttaisi se matelija edelläni, joka köröttelee selkeää alinopeutta ja parhaassa tapauksessa vielä JARRUTTELEE jatkuvasti, vaikka jo valmiiksi on tien tukkona.
Näin on. En reagoi v i t t u i l u u n. Jokainen autoileva ihminen ymmärtää asian laidan, ELLEI sitten ole itse tällainen vaaratilanteita aiheuttava idari.
Lisään vielä, että jokainen aloittaa joskus. Ymmärrän vallan mainiosti, että se idari voi olla uunituore kuski, joka harjoittelee vielä. MUTTA tämä uunituore kuski voi ITSE VALITA milloin menee sinne liikenteeseen harjoittelemaan. Ei ole todellakaan pakko tunkea sinne ruuhkan sekaan, jos omat taidot eivät ole vielä sillä tasolla, että osaa siellä toimia. Jos on töihin tai kouluun meno, pitää itse valita miten sinne kulkee. Jos ei tunne olevansa valmis tuoreena kuskina menemään sinne ruuhkan sekaan, ei sinne pidä mennä. Harjoitella voi hiljaisempina aikoina ja mennä muiden sekaan vasta kun on itsevarmempi kuski.
Ap