Tyhjäksi jääneeseen Redin kauppakeskukseen suunnitellaan nyt toimistotiloja ja asuntoja
Tyhjät liiketilat saivat Redin toimitusjohtajan sydämen sijoiltaan, karu totuus tyhjistä liiketiloista iski voimakkaasti vastaan laskentakieroksella. Lauppakeskusket ovat silti edelleen haluttomia kertomaan paljonko tyhjiä liiketiloja on: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/redin-johtaja-se-kaytava-nayttaa-kam…
Kommentit (52)
Tyhjiä liiketiloja on esimerkiksi pohjakerroksessa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys, miksi mm. Sello sitten menestyy? Aina kun olen siellä noin kerran kuussa on liikkeissä paljon ihmisiä. Ravintoloissa ja kahviloissa on väkeä. Johtuuko sijainnista?
En ole käynyt siellä, mutta miten parkkeeraus ja kulku omalla autolla toimii siellä? Redissä ja Triplassa se ei oikein toimi, itiksessä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys, miksi mm. Sello sitten menestyy? Aina kun olen siellä noin kerran kuussa on liikkeissä paljon ihmisiä. Ravintoloissa ja kahviloissa on väkeä. Johtuuko sijainnista?
Sijainti, eli autolla helppo mennä. Rediinkin pääsee autolla, mutta vaatii jo suunnistamista. Ja jos autolla tuollapäin liikkuu, niin se on sama ajaa Triplaan.
Huonosti sijoittivat tuon Redin.
Helsinkiläisistä yli puolet elää autottomissa talouksissa, joten tuskin on kyse autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys, miksi mm. Sello sitten menestyy? Aina kun olen siellä noin kerran kuussa on liikkeissä paljon ihmisiä. Ravintoloissa ja kahviloissa on väkeä. Johtuuko sijainnista?
Koska ihan vieredsä on Itis jonne on helppo mwnnä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys, miksi mm. Sello sitten menestyy? Aina kun olen siellä noin kerran kuussa on liikkeissä paljon ihmisiä. Ravintoloissa ja kahviloissa on väkeä. Johtuuko sijainnista?
En ole käynyt siellä, mutta miten parkkeeraus ja kulku omalla autolla toimii siellä? Redissä ja Triplassa se ei oikein toimi, itiksessä ihan ok.
Miten muka Triplassa ei parkkeeraus toimi? Itse käyn siellä viikottain omalla autolla työmatkan ohessa. Aina on hyvin parkkitilaa ja selkeät, valoisat parkkihallit.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisistä yli puolet elää autottomissa talouksissa, joten tuskin on kyse autoista.
Mitenkäs kun henkilökohtaisen autoilun tarve lisääntyy ja julkisen liikenteen käyttöaste vähentyy, on jopa ennustettu että henkilöautojen määrä kymmenkertaistuu vuoteen 2030 mennessään. Helsinki törmää kohta tähän ongelmaa kun joka paikkaa on rakennettu täyteen eikä minnekkään ole jätetty kadunvarsipaikkoja tai avoimia kenttiä pysäköintiä varten. Saavat siispä itse syyttää siitä ettäs ovatkin häätäneet asiakkaat pois Helsingin keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä toki kopioi juttua tänne
Miksi haluat päästä lukemaan jutun pummilla?
Ihmiset ei halua tulla lähiöistä keskustan suuntaan kauppakeskuksiin.
Samat liikkeet kun löytyvät muualtakin.
Redi ja Tripla ovat liian suuria. Aika menee etsiskelyyn ja harhailuun.
Sello on selkeä. Nelikanttinen. Helppo liikkua siellä.
Mulla ei riitä enää kapasiteettia kävellä näissä kolosseumeissa. Kerran mittasin että kävelin 5 kilsaa Triplassa huonossa ilmassa.
Ylipäätän nykyään kaikki tiet on vaikea hahmottaa.
Toimistotiloista ei ole nyt eikä jatkossakaan pulaa kun yritykset siirtyvät korona-kokemusten jälkeen entistä enemmän pelkkään etätyöhön, tai paremminkin jäävät etätyöhön. Mutta pienikokoisten toimistojen tarjoamisessa hyvällä paikalla voi olla ideaa. Monelle yritykselle riittää jatkossa toimistoksi yksi pieni huone jossa on yksi tai kaksi kirjoituspöytää ja postilaatikko. Kauppakeskuksen muuttaminen osittain toimistohotelliksi voi siis olla kantava idea.
Vierailija kirjoitti:
Toimistotiloista ei ole nyt eikä jatkossakaan pulaa kun yritykset siirtyvät korona-kokemusten jälkeen entistä enemmän pelkkään etätyöhön, tai paremminkin jäävät etätyöhön. Mutta pienikokoisten toimistojen tarjoamisessa hyvällä paikalla voi olla ideaa. Monelle yritykselle riittää jatkossa toimistoksi yksi pieni huone jossa on yksi tai kaksi kirjoituspöytää ja postilaatikko. Kauppakeskuksen muuttaminen osittain toimistohotelliksi voi siis olla kantava idea.
Jos ei ole huutavaa pulaa niin miksi sitten uusia toimisto- ja kokoustiloja nousee kuin sieniä sateella? Jyväskylässäkin on esim kokouksiin varattavia tiloja enemmän kuin pizzerioita ja muita ruokapaikkoja. Esimerkiksi Jyväskylään satamaan on nousemassa täysin uusi kokousravintola jossa yritykset voivat pitää tärkeitä kokouksia, ruokailla ja käydä saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistotiloista ei ole nyt eikä jatkossakaan pulaa kun yritykset siirtyvät korona-kokemusten jälkeen entistä enemmän pelkkään etätyöhön, tai paremminkin jäävät etätyöhön. Mutta pienikokoisten toimistojen tarjoamisessa hyvällä paikalla voi olla ideaa. Monelle yritykselle riittää jatkossa toimistoksi yksi pieni huone jossa on yksi tai kaksi kirjoituspöytää ja postilaatikko. Kauppakeskuksen muuttaminen osittain toimistohotelliksi voi siis olla kantava idea.
Jos ei ole huutavaa pulaa niin miksi sitten uusia toimisto- ja kokoustiloja nousee kuin sieniä sateella? Jyväskylässäkin on esim kokouksiin varattavia tiloja enemmän kuin pizzerioita ja muita ruokapaikkoja. Esimerkiksi Jyväskylään satamaan on nousemassa täysin uusi kokousravintola jossa yritykset voivat pitää tärkeitä kokouksia, ruokailla ja käydä saunassa.
No eivät ne kaikki tyhjät toimistotilat sovi kokouspaikoiksi ollenkaan.
Kokouspaikoilla on omat vaatimuksensa, ei niitä voi pitää missä tahansa murjussa ja pienissä kopperoissa.
Jyväskyläkin on yliopistokaupunki ja lähistöllä on myös teollisuutta, kaupungissa vierailee monenlaista porukkaa, myös kansainvälisiä vieraita.
Triplassahan on erittäin toimiva parkkihalli ja vieläpä tunnin ilmainen pysäköinti.
Asun lähellä Rediä ja käyn tosi harvoin. En ole mikään shoppailija, en tykkää ostaa turhaa krääsää. Jos kuitenkin tarvitsen jotain, menen mielummin Itikseen tai keskustaan. Ihan siitä syystä, että Redin sokkeloisuus ottaa päähän.
Kävisin kyllä syömässä Redissä, mutta ruokapaikat on suurimmaksi osaksi ankeita. Se ihme ruokamaailmakin tehtiin tosi epämiellyttäväksi ympäristöksi. Lähettyvillä on muita kivempia paikkoja.
Redissä on niin huono pohja, että pitäisi kysyä arkkitehdiltä, että mitä sinulla niinkuin oli mielessä, että suunnittelit labyrintin, josta ei löydä liikkeitä eikä poiskaan esim. tulipalon tai onnettomuuden sattuessa?
Jumbo on käytännöllinen, samoin Sello.
Vilpitön kysymys, miksi mm. Sello sitten menestyy? Aina kun olen siellä noin kerran kuussa on liikkeissä paljon ihmisiä. Ravintoloissa ja kahviloissa on väkeä. Johtuuko sijainnista?