Onko muilla tälläistä?
Reseptejäni ei enää uusita vaan aina tulee hylky riippumatta reseptista.. Sitten otan yhteyttä Harjun terveyteen ja uusivat mukisematta.
Turhaa vaivannäköä ja niin sanotusti luukulta toiselle luukulle juoksuttamista. Olen ruvennut ajattelemaan että joku haluaa tällä tavalla tehdä kiusaa ihan tahallaan. Onhan lääkäreillä ja hoitajilla oma viestintä kanavansa keskenää potilaista, ei kaikki kannassa ole. Mitä jos joku on sinne vittuuksissaan kirjoittanut että laittakaa kaikki reseptit ensin hylkyyn?
Voiko tuollaisesta järjestelmällisestä kiusaamisessa edes valittaa mihinkään?
Kommentit (6)
Jos lääkärin palveluun ei ole tyytyväinen, silloin on parasta tehdä muistutus terveydenhuoltoyksikön vastaavalle johtajalle tai valvontaviranomaiselle.
Toinen vaihtoehto on antaa palautetta suoraan lääkärille vastaanotolla esimerkiksi lyömällä nyrkki pöytään ja sanomalla että nyt sinä nilkki kuuntelet mitä minä sinulle sanon.
Reseptejä voi olla uusimassa kuka tahansa lääkäri.
Kun hän lukee sun tietosi järjestelmästä, hän ei ole varma, voiko uusia reseptiäsi, koska ei esim. tunne sinua potilaana ollenkaan.
Kun otat yhteyttä terveysasemalle, juttelet hoitajan kanssa, ja hän kirjaa tietosi ylös ja laittaa reseptin uudelleen lääkärille. Samalla hän antaa lääkärille infoa siitä, missä kunnossa soittelit sinne.
Vai onko sullaa suoraan soittoyhteys lääkärille, jos, niin sama juttu.
Ovat varmaan ottaneet tiukemman syynin, ettei reseptejä uusita tuosta noin vaan, pitääkö tuostakin olla vainoharhainen...
Minullakin alettiin julkisella puolella nikotella, piti mennä yksityiselle niin homma sujui mukisematta.
Yrittävät ajaa ihmisia yksityiselle kun ei ole enää julkisella tarpeeksi resusseja.
Valittaa kannattaa niin tarpeeksi valituksia kun tulee jostain lääkäristä niin tekevätkin jotain.
Palvelupiste · Lahti
Puhelin: +358 3 8192504
Osoite: Harjukatu 48, 15100 Lahti
Potilasasiamies Lahden Kaupunginsairaala, Masto, 6. krs., huone F 60138
to 10:00-14:00
pe 10:00-14:00
Potilasasiamies on tavoitettavissa Lahden kaupunginsairaalassa torstaisin ja perjantaisin. Koronasuositusten mukaisesti tapaamiset varataan puhelimitse ja sovitaan erikseen.
Sähköposti : potilasasiamies@phhyky.fi
Voi näköjään valittaa, ainakin tänne. Onko tuosta sitten mitään hyötyä, jää ap:n oman arvioinnin varaan.