Miksi Suomessa ei rakenneta superjahteja?
Muutama autolautta silloin tällöin valmistuu. Nykyään harvemmin.
Kommentit (46)
Laivan hitsarit on TE-toimistosta otettuja ihmebantuja.
Kyllä niitä rakennetaan. Pohjanmaalla on monta pientä yritystä jotka rakentaa superjahteja esim Dubain sheikeille.
Autolautta? Mikä autolautta on vaikkapa "Mardi Gras" tai "Icon of the Seas"?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä rakennetaan. Pohjanmaalla on monta pientä yritystä jotka rakentaa superjahteja esim Dubain sheikeille.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nautor Swanista ikinä kuullut?
Purjeveneitä harvemmin pidetään jahteina. Isoimmat Swanit kyllä periaatteessa voitaisiin jahdeiksi laskea, mutta ei ehkä superjahdeiksi kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nautor Swanista ikinä kuullut?
En ole, mutta googlasin sen. Tuohan on joku pieni rimpula purkkari eikä mikään superjahti. Juuri tuollaisia pieniä veneitä täällä vain tehdään.
Saksassa ja Hollannissa tehdään valtavia yli 100m jahteja. Myös Italia, Turkki ja nyt myös Kiina rakentaa näitä. Suomesta on kadonnut suurin osa veneen rakennus osaamisesta ulkomaille. Oikeat ammattilaiset ovat jo varmaan eläkkeellä.
Kai tämä on sitä vihreää siirtymää missä ajetaan Suomi alas lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa ja Hollannissa tehdään valtavia yli 100m jahteja.
Suomessa tehdään valtavia lähes 300 metrisiä risteilijöitä.
Ei niitä pitäisi rakentaa missään. Typerää pröystäilyä ja resurssien tuhlaamista! Miljardöörit giljotiiniin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä rakennetaan. Pohjanmaalla on monta pientä yritystä jotka rakentaa superjahteja esim Dubain sheikeille.
Missä pohjanmaalla sijaitsee telakka jossa rakennetaan superjahteja?
Herätys Suomessa on rakennettu monta maailman suurimmista luxus paateista.
M/S Oasis of the Seas on STX Europen Turun telakalla Royal Caribbean International -varustamolle rakennettu risteilyalus. Se on Oasis-luokan ensimmäinen alus, joka tunnettiin aiemmin työnimellä Genesis. Alus tilattiin 6. helmikuuta 2006 ja luovutettiin varustamolle 28. lokakuuta 2009. Wikipedia
Pituus: 362 m
Vierailija kirjoitti:
Herätys Suomessa on rakennettu monta maailman suurimmista luxus paateista.
M/S Oasis of the Seas on STX Europen Turun telakalla Royal Caribbean International -varustamolle rakennettu risteilyalus. Se on Oasis-luokan ensimmäinen alus, joka tunnettiin aiemmin työnimellä Genesis. Alus tilattiin 6. helmikuuta 2006 ja luovutettiin varustamolle 28. lokakuuta 2009. Wikipedia
Pituus: 362 m
Risteilyalukset eivät ole superjahteja. Ihmisillä ei nyt tunnu olevan käsitystä eri alustyyppien eroista, kun täällä ehdotellaan kaiken maailman purjeveneitä ja autolauttoja.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys Suomessa on rakennettu monta maailman suurimmista luxus paateista.
M/S Oasis of the Seas on STX Europen Turun telakalla Royal Caribbean International -varustamolle rakennettu risteilyalus. Se on Oasis-luokan ensimmäinen alus, joka tunnettiin aiemmin työnimellä Genesis. Alus tilattiin 6. helmikuuta 2006 ja luovutettiin varustamolle 28. lokakuuta 2009. Wikipedia
Pituus: 362 mRisteilyalukset eivät ole superjahteja. Ihmisillä ei nyt tunnu olevan käsitystä eri alustyyppien eroista, kun täällä ehdotellaan kaiken maailman purjeveneitä ja autolauttoja.
-ei ap
Samaa ihmettelen minäkin. Ilmeisesti täällä Suomessa ollaan kaikki tasaisesti niin persaukisia ettei täällä edes tiedetä moisista. - AP
Vierailija kirjoitti:
Saksassa ja Hollannissa tehdään valtavia yli 100m jahteja. Myös Italia, Turkki ja nyt myös Kiina rakentaa näitä. Suomesta on kadonnut suurin osa veneen rakennus osaamisesta ulkomaille. Oikeat ammattilaiset ovat jo varmaan eläkkeellä.
Kai tämä on sitä vihreää siirtymää missä ajetaan Suomi alas lopullisesti.
Telakoille Suomessa otetaan töihin kympin tunti maksavia bulgarialaisia hitsaamaan. Kyllä se on oikeisto joka ajaa alas.
Baltic Yachtsin veneitä ei kyllä ihan perusduunarit ostele, ne rakennetaan pohjanmaalla
Taitaa Suomi olla ihan johtavia maita niiden valmistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa ja Hollannissa tehdään valtavia yli 100m jahteja. Myös Italia, Turkki ja nyt myös Kiina rakentaa näitä. Suomesta on kadonnut suurin osa veneen rakennus osaamisesta ulkomaille. Oikeat ammattilaiset ovat jo varmaan eläkkeellä.
Kai tämä on sitä vihreää siirtymää missä ajetaan Suomi alas lopullisesti.
Vaatiiko "superjahdin" tekeminen erikoisosaamista?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa Suomi olla ihan johtavia maita niiden valmistuksessa.
Ei ole. En kuullut yhdestäkään superjahdista joka olisi rakennettu Suomessa. 80m purkkareita ja suuria matkustaja-aluksia on rakennettu, taitaa tosin näidenkin rakennus olla siirtymässä lopullisesti kiinaan.
Typerä trolli, Suomi on johtava maa huippujahtien valmistuksessa.
Nautor Swanista ikinä kuullut?