Postin asiakaspalvelija äsken kieltäytyi selvittämästä asiaa, jossa kirjattu kirje on juuttunut jonnekin matkan varrelle?
Aika erikoista mielestäni..... Suoraan kieltäytyi selvittämästä asiaa. Minulla oli tietysti antaa seurantakoodit hänelle. Aivan uskomattoman tylyä asiakaspalvelua. Kaikki ei ole kyllä ok tuossa firmassa.
Kommentit (21)
Posti on muuttunut ala-arvoiseksi puljuksi. Olen joutunut hakemaan viereisen kaupan pakettiautomaattiin tilaamiani lähetyksiä jopa naapurikaupungista. Oli kuulemma lähikaupan pakettiautomaatti täynnä. Eräskin paketti oli seurantatietojen mukaan aamulla paikkakunnalla ja piti toimittaa iltaseitsemään mennessä. Illalla sitten seurantatietojen mukaan paketti olikin matkannut Latviaan.
Postilta lähti iso työntekijäporukka kävelemään, kun Posti alensi jo valmiiksi huonoja palkkoja monella satasella kuussa. Samaan aikaan Malisen johdolla Postin päällikköporukka matkusteli Amerikoissa ja nosteli meheviä bonuksia.
Joskus kauan sitten Posti oli luotettava firma. Nyt se on muuttunut irvikuvakseen. Posti on pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Posti on muuttunut ala-arvoiseksi puljuksi. Olen joutunut hakemaan viereisen kaupan pakettiautomaattiin tilaamiani lähetyksiä jopa naapurikaupungista. Oli kuulemma lähikaupan pakettiautomaatti täynnä. Eräskin paketti oli seurantatietojen mukaan aamulla paikkakunnalla ja piti toimittaa iltaseitsemään mennessä. Illalla sitten seurantatietojen mukaan paketti olikin matkannut Latviaan.
Postilta lähti iso työntekijäporukka kävelemään, kun Posti alensi jo valmiiksi huonoja palkkoja monella satasella kuussa. Samaan aikaan Malisen johdolla Postin päällikköporukka matkusteli Amerikoissa ja nosteli meheviä bonuksia.
Joskus kauan sitten Posti oli luotettava firma. Nyt se on muuttunut irvikuvakseen. Posti on pilalla.
Huolestuttavinta tuossa on se, että kyseessä on valtion omistama yhtiö. Jos valtio käyttäytyy työntekijöitään ja asiakkaitaan kohtaan tuolla tavalla, miten he kehtaavat yksityisiä toimimaan toisin?
ASiakkaan pitää tehdä selvityspyyntö kirjallisesti,kertoa pilkulleen mikä missä miten kuka minkävärinen millainen postimaksu ja kaikkea semmoista.
Selvitys löytyy postin sivuilta.
Ei sitä muuten voi etsiä hyvä ihminen!
Asiakaspalvelija myös suuttui minulle kun yritin saada selvyyttä asiaan. Että tällaista asiakaspalvelua..... Itse käyttäydyin kyllä ihan asiallisesti. Terv. Ap
Minulta on kadonnut kolme kirjattua kirjettä ulkomaille ja kaksi tavallista ihan Helsingin sisällä. Ulkomaille menneistä sain korvauksen, postin selviteltyä asiaa ja todettuaan lähetyksen kadonneen. Helsingin sisällä lähetetyt eivät olleet kirjattuja, joten niitä ei voi jäljittää. Ei ole palvelu entisenlaisensa ei.
AP, tee valitus asiakspalvelun esimiehelle. Eihän posti voi kieltäytyä selvittämästä asiaasi.
Osa postin nykyisistä työntekijöistä (ns. palkkapoljetut) on päättänyt ottaa palkanmaksun oikeuden itselleen kun työnantajaa ei se homma kiinnosta. UU, hienosti pakattua elektroniikkaa - tämä paketti "katosi" nyt yhtäkkiä matkalla.
Kaikilta muilta firmoilta tulee nykyisin muuten jatkuvasti kyselyitä (suorastaan ärsytykseen asti), että kuinka tyytyväinen olit asiakaspalvelun toimintaan jne., mutta Postilta en ole ikinä saanu varmaan tällaista kyselyä?
rupesi ihan itkettämään kun asiakaspalvelija oli niin töykeä.
ap
En enää ikinä laita mitään postin kautta kulkemaan. Asiakaspalvelija vain sanoi että kirjattu kirje kukee hitaammin kuin tavallinen kirje ja paketti. En usko sitä ja minua ärsyttää
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kirje on ollut Suomessa matkalla tähän mennessä n. viikon verran. En tiedä kuinka kauan kirjattu kirje nykyisin Suomessa kulkee? Voiko se kulkea monta viikkoakin?
Viime jouluksi lähetetty kortti oli matkalla 5 viikkoa.
Riippuu mistä kyselit asiaa. Jos kysyit ihan kaupan postipisteeltä niin ei ne siinä ala sitä selvittämään. On eri taho.
Olikohan sillä muutakin tekemistä ?
Hoida asia netissä. Siellä niitä asioita hoitaa toiset ihmiset
Sama havainto.
Emme käytä Suomen Postia enää muussa tapauksessa kuin silloin, kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole jäljellä.
Onneksi vaihtoehtoisia firmoja on.
Vierailija kirjoitti:
Sama havainto.
Emme käytä Suomen Postia enää muussa tapauksessa kuin silloin, kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole jäljellä.
Onneksi vaihtoehtoisia firmoja on.
noin moni väittää ja silti käyttää
ap
Vierailija kirjoitti:
ASiakkaan pitää tehdä selvityspyyntö kirjallisesti,kertoa pilkulleen mikä missä miten kuka minkävärinen millainen postimaksu ja kaikkea semmoista.
Selvitys löytyy postin sivuilta.
Ei sitä muuten voi etsiä hyvä ihminen!
Selvityspyynnön jättäminenkään ei välttämättä johda mihinkään. Toisekseen nämä selvitys- ym. pyyntöjen teko on tehty niin monimutkaisiksi, että niitä ei tavistallaaja jaksa tehdä loppuun asti.
Yhden selvityspyynnön tein eikä siitä seurannut yhtään mitään, postilta ei tullut edes vastausta.
Aina voit ystävällisesti pyytää tämän esimiehen paikalle ja jatkaa asiointia hänen kanssaan.
Niin siis oliko ap:lle sanottu, että kirje on vielä matkalla, odota ja sen takia asiaa ei haluttu selvittää.
Aloituksesta saa kuvan ettei asiakaspalvelijaa vaan huvittanut. Hänellä ehkä on parempaa tietoa siitä, että postin kulkeminen todellakin kestää viikkotolkulla.
Juu joskus oli postin kunnia -asia saada1. posti perille seuraavaksi päiväksi.
Oli ilo olla siellä töissä.
Onneks pääsin pois ennen tätä alennustilaa!
Mut tosiaan.
Anna palautetta ja pyydä esimies paikalle niin eiköhän ala kiinnostusta löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä kyselit asiaa. Jos kysyit ihan kaupan postipisteeltä niin ei ne siinä ala sitä selvittämään. On eri taho.
Meidän lähes 100 000 asukkaan kaupungissa Posti lopetti konttoreita, eikä jäljellä ole enää kuin kaupan yhteydessä oleva pieni posti, jonka työntekijä on siis kaupan työntekijä ja kun haluan noutaa/lähettää paketin, kassaneiti hyppää palvelemaan minua ja kaupassa jono seisoo. Ei siinä selvitellä että mihinköhän on kirje kadonnut.
Siis kirje on ollut Suomessa matkalla tähän mennessä n. viikon verran. En tiedä kuinka kauan kirjattu kirje nykyisin Suomessa kulkee? Voiko se kulkea monta viikkoakin?