Yritys laskutti liikaa
Tilasin palvelupaketin ja puhelimessa kerrottiin paketin maksavan 200e. No työntekijä tuli, teki työn moitteetta. Laskuun oli lisätty matkakulut. Minä kysyin puhelimessa työtä tilanteessa 2 kertaa hintaa ja kerrottiin sen olevan 200e ja nyt se onkin lisännyt laskuun kilometrit, niistä siis ei ole minun kanssani sovittu. Voiko yrittäjä tehdä näin?
Kommentit (15)
Selvititkö tarkasti mitä ”palvelupaketti” pitää sisällään?
Siis sovittu ilmalämpöpumpun huollosta (johon kuuluu sisäyksikön perusteellinen pesu, sekä kylmäaineen mittaus jne) viereisellä paikkakunnalla johon noin 25km. Ensin soitin ja tehtiin ns tilaus. Soitin uudelleen perään kysyäkseni vielä ohjeita että tarvitseeko meidän jotenkin valmistautua. Siinä vielä kysyin että hinta siis on 200e. Niin yrittäjä vastasi että kyllä. Oletan että tässä kohtaa olisi voinut sanoa vielä että plus km kulut. Ja siis se ei olisi ollut ongelma mutta kun ei mainittu näistä km kuluista mitään.
Jos asia on mainittu yrityksen nettisivuilla, sinut katsotaan informoiduksi. Toki olisi hyvän tavan mukaista kertoa asia kaupasta sopimisen yhteydessä. Tekisin itse huomautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on mainittu yrityksen nettisivuilla, sinut katsotaan informoiduksi. Toki olisi hyvän tavan mukaista kertoa asia kaupasta sopimisen yhteydessä. Tekisin itse huomautuksen.
Nettisivuilla en löytänyt tietoa. Tulee vaan ikävä olo jos valittaa laskusta. Mutta ehkä minulla oikeus siihen. Kyseisen yrityksen kanssa kommunikointi haasteellista; ei vastannut viesteihin ja puheluidenkin aikana kuulosti juuri siltä ettei kiinnosta työ lainkaan. Puhelimessa oli sellainen laiska lahna. 😂 mutta työ tehtiin niinkuin sovittiin.
Jatkossa kysy myös että ei siis muita kuluja
Ja äänittä puhelun
Höpö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on mainittu yrityksen nettisivuilla, sinut katsotaan informoiduksi. Toki olisi hyvän tavan mukaista kertoa asia kaupasta sopimisen yhteydessä. Tekisin itse huomautuksen.
Nettisivuilla en löytänyt tietoa. Tulee vaan ikävä olo jos valittaa laskusta. Mutta ehkä minulla oikeus siihen. Kyseisen yrityksen kanssa kommunikointi haasteellista; ei vastannut viesteihin ja puheluidenkin aikana kuulosti juuri siltä ettei kiinnosta työ lainkaan. Puhelimessa oli sellainen laiska lahna. 😂 mutta työ tehtiin niinkuin sovittiin.
Sinulla on oikeus reklamoida siitä mutta muista että se riidaton osuus sinun tulee maksaa ihan aikataulun mukaisesti. Eli tee reklamaatio laskusta ettei ole asianmukainen ja maksa se sovittu 200 euroa. sano reklamaatiossa että olet riidattoman osuuden maksanut. Näin sinulle ei tule mitään turhia viivästys ja karhumaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Höpö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on mainittu yrityksen nettisivuilla, sinut katsotaan informoiduksi. Toki olisi hyvän tavan mukaista kertoa asia kaupasta sopimisen yhteydessä. Tekisin itse huomautuksen.
Nettisivuilla en löytänyt tietoa. Tulee vaan ikävä olo jos valittaa laskusta. Mutta ehkä minulla oikeus siihen. Kyseisen yrityksen kanssa kommunikointi haasteellista; ei vastannut viesteihin ja puheluidenkin aikana kuulosti juuri siltä ettei kiinnosta työ lainkaan. Puhelimessa oli sellainen laiska lahna. 😂 mutta työ tehtiin niinkuin sovittiin.
Sinulla on oikeus reklamoida siitä mutta muista että se riidaton osuus sinun tulee maksaa ihan aikataulun mukaisesti. Eli tee reklamaatio laskusta ettei ole asianmukainen ja maksa se sovittu 200 euroa. sano reklamaatiossa että olet riidattoman osuuden maksanut. Näin sinulle ei tule mitään turhia viivästys ja karhumaksuja.
Kiitos muistutuksesta. Aiemmassa kommentissa ehdotettiin puheluiden äänittämistä, eikös se ole laitonta jos siitä ei ilmoita etukäteen? Ja yritin viestien käydä hintakeskustelua ja työntilaamista mutta niihin ei tullut vastausta. Ja muistan kyllä ensikerralla tosiaan kysyä hinta kaikkineen päivineen.
Aiemmin kun olen työtä tilannut niin minulle on kerrottu tuntihinta ja kilometrit. En ole aiemmin tilannut tällaista "pakettia" vaan aina tuntityönä.
Saisiko vielä apua miten tämmöinen reklamaatio tehdään?
Höpö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on mainittu yrityksen nettisivuilla, sinut katsotaan informoiduksi. Toki olisi hyvän tavan mukaista kertoa asia kaupasta sopimisen yhteydessä. Tekisin itse huomautuksen.
Nettisivuilla en löytänyt tietoa. Tulee vaan ikävä olo jos valittaa laskusta. Mutta ehkä minulla oikeus siihen. Kyseisen yrityksen kanssa kommunikointi haasteellista; ei vastannut viesteihin ja puheluidenkin aikana kuulosti juuri siltä ettei kiinnosta työ lainkaan. Puhelimessa oli sellainen laiska lahna. 😂 mutta työ tehtiin niinkuin sovittiin.
Sinulla on oikeus reklamoida siitä mutta muista että se riidaton osuus sinun tulee maksaa ihan aikataulun mukaisesti. Eli tee reklamaatio laskusta ettei ole asianmukainen ja maksa se sovittu 200 euroa. sano reklamaatiossa että olet riidattoman osuuden maksanut. Näin sinulle ei tule mitään turhia viivästys ja karhumaksuja.
Kiitos muistutuksesta. Aiemmassa kommentissa ehdotettiin puheluiden äänittämistä, eikös se ole laitonta jos siitä ei ilmoita etukäteen? Ja yritin viestien käydä hintakeskustelua ja työntilaamista mutta niihin ei tullut vastausta. Ja muistan kyllä ensikerralla tosiaan kysyä hinta kaikkineen päivineen.
Ei ole. Omia puheluita saa äänittää.
Höpö kirjoitti:
Siis sovittu ilmalämpöpumpun huollosta (johon kuuluu sisäyksikön perusteellinen pesu, sekä kylmäaineen mittaus jne) viereisellä paikkakunnalla johon noin 25km. Ensin soitin ja tehtiin ns tilaus. Soitin uudelleen perään kysyäkseni vielä ohjeita että tarvitseeko meidän jotenkin valmistautua. Siinä vielä kysyin että hinta siis on 200e. Niin yrittäjä vastasi että kyllä. Oletan että tässä kohtaa olisi voinut sanoa vielä että plus km kulut. Ja siis se ei olisi ollut ongelma mutta kun ei mainittu näistä km kuluista mitään.
Jos ei ole mainittu matkakuluja, silloin niitä ei peritä. Kannattaa jatkossa aina ottaa kirjallisena tai sähköpostiin tarjous että on faktoja millä riidellä. Tiedän moniakin yrittäjiä jotka laskuttaa esim postikuluja kertomatta tilaavalle asiakkaalle tästä mitään. Ei pidä maksaa! Lääkäriasemilla jätetään aina se toimistomaksu kertomatta, vaikka kysynkin aina että oliko tässä kaikki ettei mitään piilomaksuja enää lisätä? Valehtelemalla moni yrittäjä yrittää myydä minulle mutta asiakkuus jää aina yhteen kertaan tai nollaan kertaan. Moni remppafirma kertoo tuntihinnan aina verottomana, jostain syystä, mikä on täysin huijausta koska yksityishenkilö ei tee sillä tiedolla yhtään mitään, verot pitää kuitenkin maksaa, jos haluaa saada kotitalousvähennystä.
Höpö kirjoitti:
Saisiko vielä apua miten tämmöinen reklamaatio tehdään?
Linkitä aloitus heidän sähköpostiin. Ei tarvitse samaa kirjoittaa toista kertaa.
Yritysten välisessä laskutuksessa on ihan arkipäivää kokeilla, joski lasku menisi läpi.
Tilasin erään huoltohomman, hinta 100€/h.
Mies teki työn aamulla matkatessaan kotoa toimipaikalle.
Työ vei 20 min.
Lasku:
2h töitä 200€
Osa 90€
Matkakulut toimipsikasta kohteeseen js takaisin 80km 1€/km
+alv
Riippuu mikä palvelu kyseessä ja missä hornan tuutissa asut.