Tylyt vastaukset
Jokainen varmaan tietää ihmistyypin, joka vastaa asiallisiinkin kysymyksiin töykeästi. Kerätään tähän kokemuksia.
Esim. Kuuluuko tähän aterian hintaan kahvi?
- Kyllä täällä joutuu jokainen maksamaan kahvinsa ihan itte. Hmph!
Kommentit (9)
Sellainen joka ottaa muiden kehumisen heti itsensä haukkumisena.
Jos kehuu vaikka että olipas naapuri paistanut pihagrillissä hyvän pihvin, niin vaimo tai ystävä vaan sanoo "niin että mä oon siis paska kokki vai?"
Näillä ihmistyypeillä on joku jatkuva neuroosi ja pahantuulisuus päällä synnynnäisesti.
Tuo on todella ikävää, ja muille ihmisille, siis sivullisille vaikea juttu.
Ikävä kyllä, joskus noiden ihmisten takia saa jopa läheinen ja ystävä hävetä.
Kun itse ei koe ollenkaan noita sanomisia asialliseksi eikä edes tarpeellisiki.
Arvelen, että yksi syy on noiden ihmisten oma heikko itsetunto. He ajattelevat niin, että jos toista kehutaan, niin yhtä kuin heitä samalla arvosteltaisiin samassa hommassa huonommaksi.
Asiakapalvelussa ei koskaan tule sanoa asiakkaalle rumasti ja epäyställisesti.
Asiakas kysyy aina siksi, ettei hän tiedä asiaa, asia on hänelle täysin outo ja tuntematon ja hän ei ole koskaan aikaisemmin törmännyt mihinkään vastaavaan.
Asiakaspalvelija ei voi koskaan olettaa eikä saa olettaa, että asiakas tietäisi ja tuntisi asian yhtä hyvin kuin asiakaspalvelija itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella ikävää, ja muille ihmisille, siis sivullisille vaikea juttu.
Ikävä kyllä, joskus noiden ihmisten takia saa jopa läheinen ja ystävä hävetä.
Kun itse ei koe ollenkaan noita sanomisia asialliseksi eikä edes tarpeellisiki.
Arvelen, että yksi syy on noiden ihmisten oma heikko itsetunto. He ajattelevat niin, että jos toista kehutaan, niin yhtä kuin heitä samalla arvosteltaisiin samassa hommassa huonommaksi.
Asiakapalvelussa ei koskaan tule sanoa asiakkaalle rumasti ja epäyställisesti.
Asiakas kysyy aina siksi, ettei hän tiedä asiaa, asia on hänelle täysin outo ja tuntematon ja hän ei ole koskaan aikaisemmin törmännyt mihinkään vastaavaan.
Asiakaspalvelija ei voi koskaan olettaa eikä saa olettaa, että asiakas tietäisi ja tuntisi asian yhtä hyvin kuin asiakaspalvelija itse.
Tämä on niin totta kuin olla voi.
Jos asiakas tietäsi ja osaisi ja tuntisi asiat ja hommat yhtä hyvin kuin asiakaspalvelija.
Niin mihin hän silloin edes asiakaspalvelijaa tarvitsisi? Tällöin ihminen hoitaisi asiansa aivan itse, joko puhelimitse tai netissä tai palautteena verkossa.
On aivan käsittämätöntö miten asiakapalvelijat pilkkaavat ja väheksyvät ja jopa pyörittelevät muille silmiään, kun asiakas kysyy heiltä, heidän mielestään aivan selviä asioita.
Asiakanpalvelijoiden kannattaisi huomata ja muistaa, että ne kaikki asiat, jotka he itse hallitsevat täydellisesti ja hyvin, voivat asiakkaille olla täyttä outoja,asiakkailla kun ei ole sitä tietoa, mitä pitkään työssässään toimineilla asiakaspalvelijoilla itsellään.
Sillä asiakaspalveljoiden tehtävähän juuri on auttaa asiakasta niissä asioissa joita asiakkaat itse eivät tunne eivätkä tiedä.
Kanattaa muista että asiakapalvelija hoitaa noita samoja asioita joka ikinen päivä työssään, ja on siis asiantuntija. Mutta se tiskin takana oleva asiakas ei tiedä samoista jutuista yhtään mitään.
Juuri siksi hän kääntyy asiakaspalvelijan puoleen.
Huonosta asiakaspalvelusta pitää aina valittaa, jos itse käyttäytynyt täysin asiallisesti ja ystävällisesti, mutta asiakaspalvelija tiuskii, on epäystävällinen ja vähättelee asiakaan kysymystä.
Tiedän ihmistyypin, valitettavan yleinen sekä livekirppareilla että nettikirppareilla kuten fb:n myyntiryhmissä. Kaupanteko heidän kanssaan on yhtä miellyttävää kuin hammaslääkärikäynti.
Toivotin naapurille hyvää huomenta. Tiuskaisi takaisin, että tässä ei ole kyllä mitään hyvää! En toivotellut sen jälkeen enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella ikävää, ja muille ihmisille, siis sivullisille vaikea juttu.
Ikävä kyllä, joskus noiden ihmisten takia saa jopa läheinen ja ystävä hävetä.
Kun itse ei koe ollenkaan noita sanomisia asialliseksi eikä edes tarpeellisiki.
Arvelen, että yksi syy on noiden ihmisten oma heikko itsetunto. He ajattelevat niin, että jos toista kehutaan, niin yhtä kuin heitä samalla arvosteltaisiin samassa hommassa huonommaksi.
Asiakapalvelussa ei koskaan tule sanoa asiakkaalle rumasti ja epäyställisesti.
Asiakas kysyy aina siksi, ettei hän tiedä asiaa, asia on hänelle täysin outo ja tuntematon ja hän ei ole koskaan aikaisemmin törmännyt mihinkään vastaavaan.
Asiakaspalvelija ei voi koskaan olettaa eikä saa olettaa, että asiakas tietäisi ja tuntisi asian yhtä hyvin kuin asiakaspalvelija itse.
Yllättävän usein se asiakas kuitenkin arvelee tietävänsä asiat paremmin kuin se asiakaspalvelija.
Joskus se hiljaisuuskin on tyly vastaus. menin ostokseni kanssa kassalle ja tervehdin normaalisti, niin tämä kassalla ollut työntekijä katsoi minua vihaisesti, tuhahti, käänsi minulle selkänsä ja käveli pois.
Kertokaa omanne!