Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Posti hukkaa esim. Torista ostetun paketin

Vierailija
01.06.2021 |

Eikä Posti ala korvaamaan sitä, niin kumman piikkiin tappio laitetaan? Itse tilasin Torista vaatteita, ja nyt paketti näyttää hukkuneen ts. on rekisteröity, mutta ei ole päätynyt jakeluun. Maksoin jo tietysti paketin myyjälle, mutta entä, jos se ei löydäkään perille?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjän. Lähettäjä voi hakea korvausta Postilta - sinulle ei kuulu se saako hän rahdinmaksajana korvauksia vai ei.

Lähettäjä korvaa sinulle.

Vierailija
2/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö postilla ole velvollisuutta korvata, jos on todisteet paketin sisällöstä ja maksusta?

Tuossa kohtaahan voi myyjäkin huijata niin, että ostaa kuljetuksen mutta ei vie pakettia. Onko mennyt näin? SmartPost?

Jos kuljetus on ostettu, niin se kyllä näkyy seurannassa kun on viety automaattiin, jos tuossa vaiheessa jo katoaa niin epäilisin myyjää enkä postia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, viitsiikö myyjä olla rehellinen ja palauttaako rahat vai eikö palauta. 

Vierailija
4/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö postilla ole velvollisuutta korvata, jos on todisteet paketin sisällöstä ja maksusta?

Tuossa kohtaahan voi myyjäkin huijata niin, että ostaa kuljetuksen mutta ei vie pakettia. Onko mennyt näin? SmartPost?

Jos kuljetus on ostettu, niin se kyllä näkyy seurannassa kun on viety automaattiin, jos tuossa vaiheessa jo katoaa niin epäilisin myyjää enkä postia.

Posti korvaa painon mukaan. Jos on joku kevyt, mutta kallis tuote (melkein uusi ja kallis iPhone tms) niin korvauksen summa on sellainen "märkä rätti kasvoille". Kalliit tuotteet postivakuutettuna, niin Postin pitää korvata lähettäessä ilmoitettu arvo.

Vierailija
5/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen enemmän sitä, ettei paketti koskaan ole lähtenytkään! Pyydä lähetystunnus, sillä voit seurata missä paketti on.

Maksoit varmaan etukäteen myyjän tilille, eikös niin...

Vierailija
6/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan kysynyt myyjältä lähetystunnuksen?

Sanoiko myyjä että on hukkunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan Postiin on viety (Helposti-koodi), lähetystunnus on ja näkyy seurannassa, mutta sille ei näy alun rekisteröinnin jälkeen tapahtuneen mitään. 21.5. jätetty Postiin. Perjantaina kysyin Postin chatissä ja sieltä sanottiin, että paketti ei ole jostain syystä päätynyt keräilyyn ja kehotti pyytämään lähettäjää tekemään siitä selvityspyynnön.

Lähettäjä ilmoitti tänään soittaneensa Postiin. Katsotaanpa, miten käy. Mietin vaan sitä, että Postiin on mennyt luotto jo kauan sitten, enkä usko sen korvaavan mitään, että jääköhän minulla nyt vaatteet ja myös rahapalautus saamatta, mutta vissiin sitten menee lähettäjän piikkiin, jos Posti ei korvaa. Kyseessä 20€ arvoinen lähetys.

Ap

Vierailija
8/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myyjänä suosiolla palauttanut rahat postin hukkaamasta paketista ettei tule sanomista ja mene maine myyjänä.

Tosin reiluinta se olisi tuossa tapauksessa vetää tappio puoliksi, kyllä se myyjääkin jää harmittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiko Postilta saada korvauksia vahinkotilanteissa?

Kyllä voi. Olemme korvausvastuussa kuljetuksen aikana tapahtuneista vahingoista ensisijaisesti kuljetuspalvelun ostajalle, kuten verkkokaupalle. Vahingonkorvauksen edellytyksenä on, että voimme todeta vahingon aiheutuneen lähetyksen ollessa vastuullamme. Korvauskäytäntö perustuu postilakiin, Maailman postiliiton yleissopimuksen säännöksiin tai tiekuljetussopimuslakiin. "

Löytyi postin sivulta. Tuon perusteella ovat korvausvelvollisia.

Vierailija
10/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voiko Postilta saada korvauksia vahinkotilanteissa?

Kyllä voi. Olemme korvausvastuussa kuljetuksen aikana tapahtuneista vahingoista ensisijaisesti kuljetuspalvelun ostajalle, kuten verkkokaupalle. Vahingonkorvauksen edellytyksenä on, että voimme todeta vahingon aiheutuneen lähetyksen ollessa vastuullamme. Korvauskäytäntö perustuu postilakiin, Maailman postiliiton yleissopimuksen säännöksiin tai tiekuljetussopimuslakiin. "

Löytyi postin sivulta. Tuon perusteella ovat korvausvelvollisia.

Hyvä, jospa menis näin. Onneksi ei tuon kalliimmasta paketista kyse. Harmittaa silti. Postillakin hinnat vaan nousee, ja palvelun taso sekä toimitusvarmuus vaan huononee 😕

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja kiitos kovasti teille kaikille vastanneille 🌻

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi