Jos Posti hukkaa esim. Torista ostetun paketin
Eikä Posti ala korvaamaan sitä, niin kumman piikkiin tappio laitetaan? Itse tilasin Torista vaatteita, ja nyt paketti näyttää hukkuneen ts. on rekisteröity, mutta ei ole päätynyt jakeluun. Maksoin jo tietysti paketin myyjälle, mutta entä, jos se ei löydäkään perille?
Kommentit (11)
Eikö postilla ole velvollisuutta korvata, jos on todisteet paketin sisällöstä ja maksusta?
Tuossa kohtaahan voi myyjäkin huijata niin, että ostaa kuljetuksen mutta ei vie pakettia. Onko mennyt näin? SmartPost?
Jos kuljetus on ostettu, niin se kyllä näkyy seurannassa kun on viety automaattiin, jos tuossa vaiheessa jo katoaa niin epäilisin myyjää enkä postia.
Riippuu ihan siitä, viitsiikö myyjä olla rehellinen ja palauttaako rahat vai eikö palauta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö postilla ole velvollisuutta korvata, jos on todisteet paketin sisällöstä ja maksusta?
Tuossa kohtaahan voi myyjäkin huijata niin, että ostaa kuljetuksen mutta ei vie pakettia. Onko mennyt näin? SmartPost?
Jos kuljetus on ostettu, niin se kyllä näkyy seurannassa kun on viety automaattiin, jos tuossa vaiheessa jo katoaa niin epäilisin myyjää enkä postia.
Posti korvaa painon mukaan. Jos on joku kevyt, mutta kallis tuote (melkein uusi ja kallis iPhone tms) niin korvauksen summa on sellainen "märkä rätti kasvoille". Kalliit tuotteet postivakuutettuna, niin Postin pitää korvata lähettäessä ilmoitettu arvo.
Epäilen enemmän sitä, ettei paketti koskaan ole lähtenytkään! Pyydä lähetystunnus, sillä voit seurata missä paketti on.
Maksoit varmaan etukäteen myyjän tilille, eikös niin...
Olethan kysynyt myyjältä lähetystunnuksen?
Sanoiko myyjä että on hukkunut?
Kyllä se ihan Postiin on viety (Helposti-koodi), lähetystunnus on ja näkyy seurannassa, mutta sille ei näy alun rekisteröinnin jälkeen tapahtuneen mitään. 21.5. jätetty Postiin. Perjantaina kysyin Postin chatissä ja sieltä sanottiin, että paketti ei ole jostain syystä päätynyt keräilyyn ja kehotti pyytämään lähettäjää tekemään siitä selvityspyynnön.
Lähettäjä ilmoitti tänään soittaneensa Postiin. Katsotaanpa, miten käy. Mietin vaan sitä, että Postiin on mennyt luotto jo kauan sitten, enkä usko sen korvaavan mitään, että jääköhän minulla nyt vaatteet ja myös rahapalautus saamatta, mutta vissiin sitten menee lähettäjän piikkiin, jos Posti ei korvaa. Kyseessä 20€ arvoinen lähetys.
Ap
Itse olen myyjänä suosiolla palauttanut rahat postin hukkaamasta paketista ettei tule sanomista ja mene maine myyjänä.
Tosin reiluinta se olisi tuossa tapauksessa vetää tappio puoliksi, kyllä se myyjääkin jää harmittamaan.
"Voiko Postilta saada korvauksia vahinkotilanteissa?
Kyllä voi. Olemme korvausvastuussa kuljetuksen aikana tapahtuneista vahingoista ensisijaisesti kuljetuspalvelun ostajalle, kuten verkkokaupalle. Vahingonkorvauksen edellytyksenä on, että voimme todeta vahingon aiheutuneen lähetyksen ollessa vastuullamme. Korvauskäytäntö perustuu postilakiin, Maailman postiliiton yleissopimuksen säännöksiin tai tiekuljetussopimuslakiin. "
Löytyi postin sivulta. Tuon perusteella ovat korvausvelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
"Voiko Postilta saada korvauksia vahinkotilanteissa?
Kyllä voi. Olemme korvausvastuussa kuljetuksen aikana tapahtuneista vahingoista ensisijaisesti kuljetuspalvelun ostajalle, kuten verkkokaupalle. Vahingonkorvauksen edellytyksenä on, että voimme todeta vahingon aiheutuneen lähetyksen ollessa vastuullamme. Korvauskäytäntö perustuu postilakiin, Maailman postiliiton yleissopimuksen säännöksiin tai tiekuljetussopimuslakiin. "
Löytyi postin sivulta. Tuon perusteella ovat korvausvelvollisia.
Hyvä, jospa menis näin. Onneksi ei tuon kalliimmasta paketista kyse. Harmittaa silti. Postillakin hinnat vaan nousee, ja palvelun taso sekä toimitusvarmuus vaan huononee 😕
Ap
Ai niin, ja kiitos kovasti teille kaikille vastanneille 🌻
Ap
Lähettäjän. Lähettäjä voi hakea korvausta Postilta - sinulle ei kuulu se saako hän rahdinmaksajana korvauksia vai ei.
Lähettäjä korvaa sinulle.