Miksi Egypri vaatii konttialus Ever Givenin luovutuksesta 900 miljoonan dollarin korvauksen, vaikka menetti aluksen tukittua Suezin kanavan maksimissaan 90 miljoonaa dollaria väylämaksuina?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suezin-kanavan-tukoksesta-iskettiin…
Pitäisikö samalla logiikalla Tane taviksen vaatia Erkki Ernulta 10 000 euron korvauksen pihatien tukkimisesta, kun Tane ei päässyt viemään lottokuponkiaan Erkin auton ollessa lukittuna hänen ainoalla kulkuväylällään (Erkki oli lähtenyt kännäämään) ja kupongissa olleella rivillä olisi voittanut 1000 euroa?
Kommentit (15)
Koska on mahdollisuus vaatia niin miksi ei? Ei tuo todellakaan se summa ole mitä tulevat saamaan, mutta vaihtoehtona toisella osapuolella on käytännössä maksaa tai kiertää Afrikka tulevaisuudessa laivoillaan.
Ne on liikemiehiä nuo epyktiläiset.
Globalisaatiossa ei pitäisi mitään maksuja olla. Kaikki on kai yhteistä ja rajoja ei ole.
Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Ja tyhmähän se on sekin joka ei puolta tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Globalisaatiossa ei pitäisi mitään maksuja olla. Kaikki on kai yhteistä ja rajoja ei ole.
"Kaikki on kai yhteistä..."
Millä perusteella?
Jos esim. Mubarakin toimintaa valtion varojen kavaltamisessa matkisivat, ahneudellahan ei olisi mitään rajaa.
Tuossa sentään on jokin raja. Se hemmetin iso summa rahaa.
Yritystoimintaan liittyy riskejä, etenkin jos omaisuus liikkuu p-läpivaltioiden läpi.
Laivan irrottaminen kanaalista oli varmasti kallis operaatio.
Juu, ja Egypti on parhaiten toimivia Afrikan valtioita...
Käsittämätön vaatimus(muuten kuin rikollisen kiristyksen näkökulmasta), koska:
1. alusta ohjasi(tietääkseni) egyptiläinen luotsi
2. Kyseessä oli sivutuulen aiheuttama onnettomuus .
Vierailija kirjoitti:
Ne on liikemiehiä nuo epyktiläiset.
Lisäksi vaarana on muumion kirous, jos ei maksa.
Kai se kaivurinkin (XD) työ jotain maksoi ja väylän korjaaminen. Ja olihan siellä auttamassa laivojakin vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Kai se kaivurinkin (XD) työ jotain maksoi ja väylän korjaaminen. Ja olihan siellä auttamassa laivojakin vaikka kuinka.
Eli kaivurin hommat maksoi sata miljoonaa? Hinaajien ja ruoppaajien hommat 50 miljoonaa viikolta? Eihän niiden kai tarvitse koko loppuelämässään enää muita hommia tehdäkään, jos siis noin kallista on tuo operointi.
Sitä laivaa ei ajanu mikä tahansa hupiukko vaan Epyktin oma kanaali ukko. Jännästi muita syytellään. Jännä juttu.
Tuosta tulee ennakkotapaus ja kaikki lähtee taas kiertämään afrikan mantereen. Kohonneet rahtikustannukset siirretään sitten kuluttajahintoihin.
Siiis Egypti. Huoh näitä nykyajan tietokoneita.