Kuinka paljon "maasturin" ylläpito tulee kalliimmaksi kuin vastaavan hinta- ja kokoluokan henkilöauton
Varmaan ainakin tukirakenteet ovat kovemmalla kulutuksella?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus kalliimpi ja vero menee painon mukaan. Renkaat kalliimmat, kulutus ja saastuttaminen iso.
+ nelivedon huolto on hieman kalliimpaa
Ostin Jimnyn että pääsen mökille. Käytin autoa vielä maastureiden varustelumyymälässä, ketjut yms. Tosiasiassa jimny menee ihan minne vaan, se on enemmän mönkkäriharrastajille kuin auto, sen irtokori pysyy tasapainossa eikä kahvi läiky vaikka renkaat harottaa eri suuntiin ojanpohjalle, vähän vaan kaasua, Jipun ääniohjaus mainitsee että käännä vähän, kohta keikkuu jos menee liian pitkälle. Mitään parkkipaikkojen korotuksia en nykyään tottele, myös huoltsikalle saatan ajaa pientareita tai ojanpohjajia myöten, tässä on myös vinssi jos joku tulee perässä ja juuttuu kiinni. Kaikki mikä oli ennen mahdotonta autolla on nyt arkiajoa. Jimny ei kulje yhtä lujaa kuin Land Cruiser tai Hilux mutta menee keveytensä vuoksi paljon kauemmas
Uus jimny hieno,iha vaa huomautuksena.
Mutta en ole nähny liikenteessä,ainoastaan autoliikkeessä.
Jimnyyn ei vaan saa automaattilootaa enää täällä...
Vakuutus kalliimpi ja vero menee painon mukaan. Renkaat kalliimmat, kulutus ja saastuttaminen iso.