Kannattaako ostaa käytetty Toyota Prius?
Ystävätär sanoo, että niissä on vastaava vaihteisto kuin VAGn DSG on. Pitääkö paikkansa?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
en kyl ilkeis ajaa v ag ina lla,yhes elokuvas tuo.Takaluukusta työnnettii.Ite 100 t €autoi..katselisin.
Toyotan uskaltaa aina ostaa kunhan hinnasta sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
Ei oo CVT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
Ei oo CVT
"Prius on aina varustettu portaattomalla CVT-automaattivaihteistolla."
Rumbuli kirjoitti:
en kyl ilkeis ajaa v ag ina lla,yhes elokuvas tuo.Takaluukusta työnnettii.Ite 100 t €autoi..katselisin.
Joo, kyllä huomaa, ettet juuri muuta autojen kanssa tee kuin katselet niitä kalliimpia, joihin sinulla ei tule ikinä olemaan varaa.
Tuollaisen uskaltaa ostaa melko huoletta. Keski-Euroopassa on noita paljon takseina ja osalla on ajettu miljoona kilometriä, kun on huollettu säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
Ei oo CVT
"Prius on aina varustettu portaattomalla CVT-automaattivaihteistolla."
CVT nimitystä käytetään variaattorivaihteistoista, Toyitan hybrideissä ei ole variaattoria.
Toyotan nimitys on HSD, HybridSynergyDrive.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Surullisen kuuluisa DSG on erityisesti VWn käyttämä kaksoisskytkin automaatti. Siinä tulee ne 5000e+ rempat kaupanpäälle.
Toyota käyttää luotettavia portaattomia CVT vaihteistoja.
Mutta akkujen kunnosta itsekin eniten olisin huolissani käytettyä hybridiä ostaessa. Takuuehdoissakin sanotaan että 70% jäljellä oleva kapasiteetti ok joten valmistajatkin myöntää että kapasiteetti laskee hurjasti iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
Ei oo CVT
"Prius on aina varustettu portaattomalla CVT-automaattivaihteistolla."
CVT nimitystä käytetään variaattorivaihteistoista, Toyitan hybrideissä ei ole variaattoria.
Toyotan nimitys on HSD, HybridSynergyDrive.
CVT tarkoittaa continuosly variable transmission, sellainen on myös Toyotassa halusit tai et. Priuksessa on portaaton vaihteisto eli CVT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
Ei oo CVT
"Prius on aina varustettu portaattomalla CVT-automaattivaihteistolla."
CVT nimitystä käytetään variaattorivaihteistoista, Toyitan hybrideissä ei ole variaattoria.
Toyotan nimitys on HSD, HybridSynergyDrive.CVT tarkoittaa continuosly variable transmission, sellainen on myös Toyotassa halusit tai et. Priuksessa on portaaton vaihteisto eli CVT.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/CVT
Toyotan hybrideissä ei ole CVT-vaihteistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.
Millainen CVT?
Ei oo CVT
"Prius on aina varustettu portaattomalla CVT-automaattivaihteistolla."
CVT nimitystä käytetään variaattorivaihteistoista, Toyitan hybrideissä ei ole variaattoria.
Toyotan nimitys on HSD, HybridSynergyDrive.
CVT ei tarkoita variaattoria vaan se tarkoittaa portaatonta vaihteistoa. Myös ilman variaattoria voi olla CVT. Koita nyt selvittää mitä CVT tarkoittaa ennen kuin kommentoit.
Priukset on erittäin luotettavia, toki kuuluu huoltaa kuten muitakin. Lisäksi useat huoltotoimet helppoja.
Toyotan hybridisssä ei ole mitään CVT-vaihteistoa vaan HSD-voimansiirto aivan kuten Priuksessakin. HSD eli Hybrid Synergy Drive on kytkimillä, planeettavaihteistolla ja sähkömoottorilla toteutettu voimansiirto, joka käyttää polttomoottorista ja sähkömoottorista saatavaa voimaa nerokkaasti siten, että periaatteeessa välityssuhde polttomoottorin ja pyörien välillä pääsee muuttumaan portaattomasti, eikä polttomoottoria aina käytetä lainkaan.
Terv. huoltoneuvoja
Ei ole DSG vaihteisto vaan CVT. Jälkimmäinen paljon luotettavampi.
Mutta akkujen kunnosta olisi huolissani, 5v vanhassa kapasiteettia voi olla jäljellä vain 60-70%. Käytännössä tämä tarkoittaa että joutuu lataamaan akkuja paljon enemmän polttomoottorilla ja bensankulutus nousee.