Sähköautoilu pakkasilla
Laittakaa omia kokemuksia sähköautoilusta nyt kovilla pakkasilla?
Aamulla lähdin töihin pakkasta -29°, diesel BMW odotti pihalla lämpimänä, hieman tahmeaa liikuminen normaaliin verrattuna.
Usein samaan aikaan osun moottoritielle sähkö hyndain kanssa, samoin tänä aamuna 80kmh vauhtia, ikkunat umpijäässä nainen ajaa piposilmillä, toppatakin kaulukset pystyssä kaulaliina kierretty vielä siihen ympärille, paksut rukkaset kourassa nenä tuulilasissa kiinni.
Onko sähköautoilu tulevaisuudessa talvella oikeasti tuollaista?
Kommentit (7)
Vetypaskavaippa heräsi taas Jakomäen yksiössään kirjoittelemaan satuja.
Aloitus paljastuu heikoksi provoksi kohdassa "ikkunat umpijäässä". Nyt on niin rutikuiva pakkaskeli että ikkunat eivät ole missään autossa umpijäässä. Ei tarvinnut skrabata bensakinkkeriänikään yhtään vaikka oli ulkona pihalla koko yön, ikkunat aivan kirkkaat.
No siellä lämpimässä autotallissa se Tesla odotteli heti aamusta, ei mitään ongelmia.
Eilen oli fb:ssä kertomus miehestä joka oli menossa Vihdistä Poriin kokoukseen, mutta kokous jäi haaveeksi. Kova pakkanen ja sähköauto hyytyi välille.
Prius lähti käyntiin mukavasti kylmänä (vaikka lähes -30), hybridillä pärjää siis ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus paljastuu heikoksi provoksi kohdassa "ikkunat umpijäässä". Nyt on niin rutikuiva pakkaskeli että ikkunat eivät ole missään autossa umpijäässä. Ei tarvinnut skrabata bensakinkkeriänikään yhtään vaikka oli ulkona pihalla koko yön, ikkunat aivan kirkkaat.
Kyllä se auto huurtuu ja jäätyy sisältä jos ei syystä tai toisesta lämpene kunnolla.
Ihme apinoita palstalla huutelemasta provoa joka ketjussa.
Itse laitan Teslan lämpiämään etänä sovelluksella istuessani sisällä kahvikuppi kourassa. Auto on tosin puolilämpimässä tallissa.
Vain idiootit ja persaukiset raapivat jotain auton laseja tai käyttävät lumiharjaa talvella.