Asiakkaat kauppojen kassalla.
Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.
Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.
Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.
Kommentit (55)
Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.
Osaston täytyy tämä hoitaa. Ei Kassa.
Sä edustat kauppaa duunissasi. Viet eteenpäin ne valitukset.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.
Ja koko jono odottaa kun kassa lähtee asiaa selvittelemään, kesti minkä kesti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.
Ja koko jono odottaa kun kassa lähtee asiaa selvittelemään, kesti minkä kesti :)
Jep ja kassa saa taas valitukset hitaudesta.
Tämä on yksi osa uusavuttomuus-käyttäytymistä, tätä näkee muuallakin kuin kauppojen kassoilla, ei osata huomioida muita, eikä oikein huomioida mitään muutakaan.
Nämä tilanteet vaativat maalaisjärkeä ja pelisilmää, järkevä ihminen toimii ripeästä ongelmia aiheuttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.
Ja koko jono odottaa kun kassa lähtee asiaa selvittelemään, kesti minkä kesti :)
Tottakai se kassa selvittää sen asia vai onko teillä joku erillinen selvityshenkilö tätä varten? Suurimmassa osassa kauppoja ei ole.
Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista pätkääkään päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä ärsyttää ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.
Minä! määrään kaupan kassalla. Minä! Minä! olen maksavat asiakas. Minä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi osa uusavuttomuus-käyttäytymistä, tätä näkee muuallakin kuin kauppojen kassoilla, ei osata huomioida muita, eikä oikein huomioida mitään muutakaan.
Nämä tilanteet vaativat maalaisjärkeä ja pelisilmää, järkevä ihminen toimii ripeästä ongelmia aiheuttamatta.
Jos esim tarjoustuotteesta ei kassalla saa alennusta, silloin kassan on selvitettävä syy. Muutoin seuraava asiakas kokee saman ja asia kertautuu koko ajan uusien asiakkaiden kanssa. Tää on erittäin yleistä kaupasta riippumatta.
Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?"
Tiedoksi: En ota!
Kaikki nuo asiat kuuluvat kassaneidin työhön, josta palkka maksetaan.
Monilla työpaikoilla valitetaan juuri niille alimmantason henkilöille, eli juuri heille ketkä eivät voi niihin asioihin vaikuttaa, eivät ole vaikuttaneet eli lainkaan syyllisiä ko. tilanteeseen.
Valittajina ovat niin asiakkaat kuin toiset työntekijätkin, ihmiset eivät vain hahmota asioita ja tyylitaju puuttuu täysin.
No voi sentään, kyllä nyt tuli kyynel puolestasi. Tässä maailmantilanteessa on ihmisillä vähän muitakin huolia, kun kaupan kassan mielensä pahoittaminen. Uhriudut nyt kyllä täysin turhaan, en kyllä muista, milloin olen kuullut jonossa edes jupinaa kassan hitaudesta, joten aivan turha avautuminen.
Olen viime aikoina huomannut, että ihmiset yleisesti eivät valita enää pikkusekoista, on vähän tärkeämpääkin mietittävää.
Se jono sitten kestää, minkä kestää, so what?
AP saanko tuijottaa rintavarustustasi kun puhun sinulle?
Sitten löytyy myös näitä sankareita jotka valittavat siitä kun asiakaspalvelija hyllyttää tavaroita.
Asiakkaanko ne väärät hinnat ja puuttuvat hinnat pitää selvittää!?!
Sinä olet siinä kassalla osa sitä kauppaa jolle nämä asiat kuuluu.
Luojan kiitos tämä kassahomma on hyvää vauhtia digitalisoitumassa ja näistä kitisevistä matalapalkkakassahenkilöistä päästään kokonaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista pätkääkään päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä ärsyttää ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.
Jos noita valituksia tulee usein, niin kannattaa varmaan kertoa pomolle eikä heittää käsiä ilmaan?
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.