Miksei Postin käsittelymaksua voi maksaa verkkopankissa vaikka sinne on kuitenkin tunnistauduttava prosessin yhteydessä?
On taas hieno purkkaliimahilavitkutin Postilla tuossa kohtaa 2,90 euronsa keräämiseksi. Vaatii että naputellaan joku maksukortin numero, joka sitten on verkkopankkitunnusten avulla vahvistettava. Miksei ole suoraan linkkejä verkkopankkimaksamiseen?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.
Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.
Pistäisin, mutta yritäpäs etsiä postin sivuilta jotain minne tällaisesta asiasta voisi laittaa palautetta. Asiakastuki-sivusto on pohjaton viidakko joka lopulta päättyy automaattivastauksiin. Mihinkään maksulliseen numeroon en lähde rahasta kuuntelemaan hissimusiikkia tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.
Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.
Pistäisin, mutta yritäpäs etsiä postin sivuilta jotain minne tällaisesta asiasta voisi laittaa palautetta. Asiakastuki-sivusto on pohjaton viidakko joka lopulta päättyy automaattivastauksiin. Mihinkään maksulliseen numeroon en lähde rahasta kuuntelemaan hissimusiikkia tämän takia.
OmaPosti sovelluksessa on Chat, jossa voi tavoittaa aspalaisen. Postin sivuilla on myös chatbot, mutta en osaa sanoa ohjaamo botti läpi ihmiselle, jos ei itse osaa vastata.
Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?
Hyvä pointti, näissä pitää olla tarkkana.
Posti on ottanut käyttöön tuontitullaukseen liittyvän 2,9 € käsittelymaksun: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus
Mikä on tuollainen käsittelymaksu, jonka maksamiseen pitää naputella maksukortin numero? Itse asioinut postissa ihan normaalisti verkkopankin kautta, eikä mitään korttinumeroita ole tarvinnut. Mitä ne sillä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?
Olen. Ihan sama maksusivu on ollut ennenkin kun käsittelymaksuja olen maksanut. Paketit tulleet kyllä sitten perille. Postilla ei oikeasti ole linkkejä verkkomaksamiseen tuossa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuollainen käsittelymaksu, jonka maksamiseen pitää naputella maksukortin numero? Itse asioinut postissa ihan normaalisti verkkopankin kautta, eikä mitään korttinumeroita ole tarvinnut. Mitä ne sillä tekee?
2,90 toimitusmaksu EU:n ulkopuolisista yli 22e paketeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.
Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.
Pistäisin, mutta yritäpäs etsiä postin sivuilta jotain minne tällaisesta asiasta voisi laittaa palautetta. Asiakastuki-sivusto on pohjaton viidakko joka lopulta päättyy automaattivastauksiin. Mihinkään maksulliseen numeroon en lähde rahasta kuuntelemaan hissimusiikkia tämän takia.
Luo itsellesi OmaPosti-tunnukset - e maksa mitään ja on nykyään se ainoa keino antaa palautetta tai kysyä asioista muuten kuin todella rajoittuneila lomakeilla tai chatti-botilta, joka ei osaa oikeasti vastata yhtään mihinkään. OmaPostin kauttaa pääsee chatissä kirjoittamaan ihan oikealle ihmiselle - tosin harvoin hekään osaavat oikeasti auttaa. Mutta tuohon palautteen antamiseen varmasti voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?
Hyvä pointti, näissä pitää olla tarkkana.
Posti on ottanut käyttöön tuontitullaukseen liittyvän 2,9 € käsittelymaksun: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus
No totta se on, maksukortin numeroa siellä kysytään! Onpa kivikautista.
t. tuo jonka kysymys tuli tämän jälkeen...
Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.
Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.