Miksi Jyväskylässä ei voi olla kanssa käytössä Whim-kortti ja Whim-sovellus kuten Helsingissä?
Vaan pitää olla joku ihmeen erillinen Waltti-kortti ja Linkki-sovellus jotka ei toimi missään muualla?
Kommentit (13)
liite kirjoitti:
mistä sä ylipäätään puhut?
Whim piti tulla kaikkiin Suomen kaupunkeihin jotta busseilla olisi helpompaa liikkua kaikkialla Suomessa. Hämmästyttää että Jyväskylän on irtautunut tästä sopimuksesta ja lähtenyt sooloilemaan yksikseen jollain ihme Waltti-kortilla ja Linkki-sovelluksella joita ei ole käytössä missään muualla Suomessa.
No eihän HSL-sovelluskaan toimi muualla kuin PK-seudulla.
Whim taas yhdistää todella monta liikkumismuotoa (taksi, julkinen liikenne, polkupyörät, sähköskootterit, lautat, vuokra-autot jne.), etten ole varma olisiko Jyväskylässä loppupelissä kannattava palvelu. Suuremmissa kaupungeissa, joissa liikkumistapojen kirjo on suuri, voi tilanne olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
No eihän HSL-sovelluskaan toimi muualla kuin PK-seudulla.
Whim taas yhdistää todella monta liikkumismuotoa (taksi, julkinen liikenne, polkupyörät, sähköskootterit, lautat, vuokra-autot jne.), etten ole varma olisiko Jyväskylässä loppupelissä kannattava palvelu. Suuremmissa kaupungeissa, joissa liikkumistapojen kirjo on suuri, voi tilanne olla toinen.
Kannatavuus
Pitää olla asiakkaita ennen kuin voi edes olla mitään julkista liikennettä. Taksit, ratikat ja bussit ei huvikseen kuljeskele tyhjinä. Muutenkin imettelen miksi Jyväskylän kaltainen Jumalan hylkäämä tuppukylä edes lasketaan Suomessa kaupungiksi. Vain muutama pari asukasta, moottoritie kulkee keskustan läpi ja jokunen hökkeli seisomassa järven rannalla eikä siellä ole mitään muuta lähinnä metsää ja korpea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän HSL-sovelluskaan toimi muualla kuin PK-seudulla.
Whim taas yhdistää todella monta liikkumismuotoa (taksi, julkinen liikenne, polkupyörät, sähköskootterit, lautat, vuokra-autot jne.), etten ole varma olisiko Jyväskylässä loppupelissä kannattava palvelu. Suuremmissa kaupungeissa, joissa liikkumistapojen kirjo on suuri, voi tilanne olla toinen.
Kannatavuus
Pitää olla asiakkaita ennen kuin voi edes olla mitään julkista liikennettä. Taksit, ratikat ja bussit ei huvikseen kuljeskele tyhjinä. Muutenkin imettelen miksi Jyväskylän kaltainen Jumalan hylkäämä tuppukylä edes lasketaan Suomessa kaupungiksi. Vain muutama pari asukasta, moottoritie kulkee keskustan läpi ja jokunen hökkeli seisomassa järven rannalla eikä siellä ole mitään muuta lähinnä metsää ja korpea.
Onhan siellä yliopisto ja ammattikorkeakoulu. Keskusta in tosiaan aika pieni, mutta asutusta on melko laajalla alueella.
Waltti-järjestelmä toimii useammassakin Suomen kaupungissa ja sillä Linkki-pisteeltä ostetulla Waltti-kortilla voi maksaa kaikissa niissä. Monessako kaupungissa tämä sinun Whimisi toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän HSL-sovelluskaan toimi muualla kuin PK-seudulla.
Whim taas yhdistää todella monta liikkumismuotoa (taksi, julkinen liikenne, polkupyörät, sähköskootterit, lautat, vuokra-autot jne.), etten ole varma olisiko Jyväskylässä loppupelissä kannattava palvelu. Suuremmissa kaupungeissa, joissa liikkumistapojen kirjo on suuri, voi tilanne olla toinen.
Kannatavuus
Pitää olla asiakkaita ennen kuin voi edes olla mitään julkista liikennettä. Taksit, ratikat ja bussit ei huvikseen kuljeskele tyhjinä. Muutenkin imettelen miksi Jyväskylän kaltainen Jumalan hylkäämä tuppukylä edes lasketaan Suomessa kaupungiksi. Vain muutama pari asukasta, moottoritie kulkee keskustan läpi ja jokunen hökkeli seisomassa järven rannalla eikä siellä ole mitään muuta lähinnä metsää ja korpea.
Onhan siellä yliopisto ja ammattikorkeakoulu. Keskusta in tosiaan aika pieni, mutta asutusta on melko laajalla alueella.
Onhan siellä asutusta, mutta pinta-alaltaan iso kunta eli asutus on harvempaa kuin koko Suomen asuintiheys laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
liite kirjoitti:
mistä sä ylipäätään puhut?
Whim piti tulla kaikkiin Suomen kaupunkeihin jotta busseilla olisi helpompaa liikkua kaikkialla Suomessa. Hämmästyttää että Jyväskylän on irtautunut tästä sopimuksesta ja lähtenyt sooloilemaan yksikseen jollain ihme Waltti-kortilla ja Linkki-sovelluksella joita ei ole käytössä missään muualla Suomessa.
Ei ole käytössä missään muualla? Miksi sitten Waltti-kortti käy Jyväskylän lisäksi Hämeenlinnassa, Kotkassa, Kuopiossa, Joensuussa, Kajaanissa, Kouvolassa ja Lahdessa? Ja miksi sotket keskenään monessa kaupungissa käyvän kortin ja paikallisliikenteen oman sovelluksen? Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Aikas monessa muussakin kaupungissa bussisovellus on vain kyseisen kaupungin paikallisliikennettä varten. Näin myös Helsingissä.
Koska me ei haluta mihinkään kusiseen Helsinkiin ajelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän HSL-sovelluskaan toimi muualla kuin PK-seudulla.
Whim taas yhdistää todella monta liikkumismuotoa (taksi, julkinen liikenne, polkupyörät, sähköskootterit, lautat, vuokra-autot jne.), etten ole varma olisiko Jyväskylässä loppupelissä kannattava palvelu. Suuremmissa kaupungeissa, joissa liikkumistapojen kirjo on suuri, voi tilanne olla toinen.
Kannatavuus
Pitää olla asiakkaita ennen kuin voi edes olla mitään julkista liikennettä. Taksit, ratikat ja bussit ei huvikseen kuljeskele tyhjinä. Muutenkin imettelen miksi Jyväskylän kaltainen Jumalan hylkäämä tuppukylä edes lasketaan Suomessa kaupungiksi. Vain muutama pari asukasta, moottoritie kulkee keskustan läpi ja jokunen hökkeli seisomassa järven rannalla eikä siellä ole mitään muuta lähinnä metsää ja korpea.
Oletpa höppänä, kun tuollaisia horiset. Muutama asukas= yli 140 000. Mites esimerkiksi Orivesi? Sekin on kaupunki. Sinun mielestäsi varmasti suorastaan metropoli Jyväskylään verrattuna :D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän HSL-sovelluskaan toimi muualla kuin PK-seudulla.
Whim taas yhdistää todella monta liikkumismuotoa (taksi, julkinen liikenne, polkupyörät, sähköskootterit, lautat, vuokra-autot jne.), etten ole varma olisiko Jyväskylässä loppupelissä kannattava palvelu. Suuremmissa kaupungeissa, joissa liikkumistapojen kirjo on suuri, voi tilanne olla toinen.
Kannatavuus
Pitää olla asiakkaita ennen kuin voi edes olla mitään julkista liikennettä. Taksit, ratikat ja bussit ei huvikseen kuljeskele tyhjinä. Muutenkin imettelen miksi Jyväskylän kaltainen Jumalan hylkäämä tuppukylä edes lasketaan Suomessa kaupungiksi. Vain muutama pari asukasta, moottoritie kulkee keskustan läpi ja jokunen hökkeli seisomassa järven rannalla eikä siellä ole mitään muuta lähinnä metsää ja korpea.
Oletpa höppänä, kun tuollaisia horiset. Muutama asukas= yli 140 000. Mites esimerkiksi Orivesi? Sekin on kaupunki. Sinun mielestäsi varmasti suorastaan metropoli Jyväskylään verrattuna :D:D:D:D
Orivesi onkin metropoli verrattuna Korkeakoskeen, Juupajokeen, Eräjärveen ja pariin muuhun lähikylään.
Sanopa muuta