Miksi jotkut autot tupsuttavat enemmän pakokaasua kuin toiset?
Tuntuu että meikäläisen kärry tuputtaa aina harmaata usvaa.
Ei kaikkien?
Kommentit (14)
Mulla savuaa kuin ensimmäisen maailmansodan taisteluristeilijä.
Kylmänä tupruttaa aina enemmän kuin lämpösenä.
Minun vanha Volvo oli aikamoinen ydinjäte, ihan sama olipa kesä tai talvi, lämmitetty tai ei niin hirvee pakokaasu pilvi aina kun sen käynnisti
Riippuu onko bensa vai disel autosta kyse ja kylmänä vähän enemmän tulee pakokaasuja, kun moottori käy kylmänä rikkaammalla seoksella.
Moottori voi myös olla väljä(öljyrenkaat)/venttiilinvarren tiivisteet rikki, eli palotilaan pääse öljyä mikä kyllä näkyy pakokaasuissa.
Kylmänä tulee usvaa röörin täydeltä kun E85:lla ajaa. Kylmärikastusta piti lisätä 40%, että alkoi käymään nykimättä. Raakaa viinaa valuu putken päästä kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Kun tuntuu että höhöttää niin kylmänä kuin kuumanakin.
Savun väri ei ole sininen, vaan ihan perus usva.
Kia Sportage, 1.6l moottori, eli ei mikään iso mylly ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun tuntuu että höhöttää niin kylmänä kuin kuumanakin.
Savun väri ei ole sininen, vaan ihan perus usva.
Kia Sportage, 1.6l moottori, eli ei mikään iso mylly ole.
Ap
Toisaalta öljyä se kyllä syö, en tiedä mihin se menee, mutta kun öljyt vaihdetaan huollossa kerran vuodessa, sen lisäksi se imee 4litran kannun lisäämällä vuoden aikana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun tuntuu että höhöttää niin kylmänä kuin kuumanakin.
Savun väri ei ole sininen, vaan ihan perus usva.
Kia Sportage, 1.6l moottori, eli ei mikään iso mylly ole.
Ap
Kannen tiivisteet moro, jäähdytysvesi pääsee pakosarjaan. Noin 2500 € remppa, no worries.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tuntuu että höhöttää niin kylmänä kuin kuumanakin.
Savun väri ei ole sininen, vaan ihan perus usva.
Kia Sportage, 1.6l moottori, eli ei mikään iso mylly ole.
ApKannen tiivisteet moro, jäähdytysvesi pääsee pakosarjaan. Noin 2500 € remppa, no worries.
Jos on pidempään tehnyt voi olla katti paskana myös sen johdosta, 1000-1500 € sen vaihto päälle.
Niis on kaasarit säädetty vähä eri tavalla. Lisäksi tommonen auto lykkää kylmänä savua vähä enempi. Mun Volvo ainaki savuttaa kovasti. Kaverin Rellu ei oikeastaan yhtään, ei pakkasellakaan.
Pakokaasun palautuskanavan läppä jumissa.
Puhdistus ja on the road!
Enemmän tehoa isompi moottori, annetaan happea enemmän.