Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsesi on höpötellyt tunnilla

Vierailija
11.12.2020 |

Ja saanut huonon merkinnän wilmaan. Muten rankaiset häntä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 punnerrusta per hölmöily.

Vierailija
2/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rankaisua olette käyttäneet?

Vierailija
4/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäinen kerta tai muuten harvinaista niin varmasti vain keskustelu asiasta riittää. Lapsen kanssa voi pohtia minkä vuoksi tunnilla ei pulista.

Vierailija
5/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ensimmäinen kerta tai muuten harvinaista niin varmasti vain keskustelu asiasta riittää. Lapsen kanssa voi pohtia minkä vuoksi tunnilla ei pulista.

Joo, on ensimmäinen kerta. Oli kahden muun pojan kanssa höpötellyt ja kaikki olivat saaneet saman merkinnän.

Vierailija
6/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa voi vähän haistella että mikä on opettajan toimintatapa. Jotkut laittaa merkintöjä joka risauksesta.

Meillä esim. poika saa plussaa joka päivä melkein joka tunnilta. Tietysti ollaan iloisia mutta ei kai nyt joka viittauksesta tarvitse lähettää kotiin viestiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työrauha pitää antaa toisille.

(Lapsi voi kirjoittaa omaan vihkoon ne asiat, joita hänen olisi pakko tunnilla puhua ääneen ilman lupaa. Jos on kyseessä sellainen asia, ettei siitä pääse yli muuten.)

Ketään ei saa häiritä kesken työnteon. Opetan sen lapsilleni.

Jos on kyse ihan ekaluokkalaisesta, voimme kokeilla, miltä tuntuu, kun tärkeä ajatustyö keskeytetään aina, esim. laskuja laskiessa tai kirjaa lukiessa. Siltä se tuntuu siitä, jota sinä lapseni häiritset. Toiset lapset eivät tykkää, että keskeytät heidän ajatustyönsä. Ei kukaan halua tulla keskeytetyksi. Et sinä enkä minäkään.

Vierailija
8/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo pelkästään aikuisista että on tarve "rangaista" kuin keskiajalla. Ennen opettajat hoitivat nuo tilanteet normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työrauha pitää antaa toisille.

(Lapsi voi kirjoittaa omaan vihkoon ne asiat, joita hänen olisi pakko tunnilla puhua ääneen ilman lupaa. Jos on kyseessä sellainen asia, ettei siitä pääse yli muuten.)

Ketään ei saa häiritä kesken työnteon. Opetan sen lapsilleni.

Jos on kyse ihan ekaluokkalaisesta, voimme kokeilla, miltä tuntuu, kun tärkeä ajatustyö keskeytetään aina, esim. laskuja laskiessa tai kirjaa lukiessa. Siltä se tuntuu siitä, jota sinä lapseni häiritset. Toiset lapset eivät tykkää, että keskeytät heidän ajatustyönsä. Ei kukaan halua tulla keskeytetyksi. Et sinä enkä minäkään.

Kutosluokkalaisesta on kyse. Ja kyllä sanoin ettei muiden työrauhaa saa häiritä.

Vierailija
10/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule lapsista koulusta normaalioloissa mitään viestiä, ei negatiivista eikä positiivista, ja se on minusta oikein hyvä. Toki haluaisin heti kuulla, jos jotain isompaa olisi tekeillä, tyyliin kiusaamista. Mutta ihan oikeasti en tarvitse vanhemmuuteni tueksi tietoa, että lapseni on viitannut ahkerasti.

Samoin uskon, että yksittäinen hälinä on opettajan ja oppilaan välinen asia, ja toivon että opettajalla olisi myös riittävästi resursseja selvitellä näitä asioita sen sijaan että käyttää aikansa laittamalla minulle ja 20 muulle vanhemmalle tietoa miten ”Pekka oli tänään aktiivinen”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelen silloin, että jos ei ole hiljaa tulen kouluun vahtimaan häntä :) Toimii!! Kukapa yläkoululainen haluaisi äidin tunnille.

Vierailija
12/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa voi vähän haistella että mikä on opettajan toimintatapa. Jotkut laittaa merkintöjä joka risauksesta.

Meillä esim. poika saa plussaa joka päivä melkein joka tunnilta. Tietysti ollaan iloisia mutta ei kai nyt joka viittauksesta tarvitse lähettää kotiin viestiä.

Ei ne wilmamerkinnät ole mitään viestejä kotiin. Ne ovat open muistiinpanoja oppilaasta. Hän käyttää niitä apuna kun päättää käytösarvosanaa ja sitä että nostaako tuntiaktiivisuus numeroa vai laskeeko. Vanhemmatkin vaan nykyään pääsevät näkemään nämä merkinnät, ja tietysti oppilas itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eka kerta on eka ja siitä ei rangaista. Korkeintaan sanotaan lapselle, että tiedäthän, että tunnilla jutteleminen on ikävää paitsi opettajalle, joka joutuu selittämään asiat moneen kertaan, että muille luokan oppilaille, koska häiritset heitäkin.

Jos noita tulee usein, sitten vasta mietit rangaistusta.

Ensisijaisesti se on koulun asia hoitaa koulussa tapahtuvat rikkeet, mutta tietysti vanhemmilta on hyvä tulla lapselle viesti, että vanhemmat ovat samassa linjassa opettajan kanssa.

PS: itse olen saanut joskus jälki-istunnon siitä, että multa koulukaveri kysyi sivua ja kuiskasin sen kaverille. Eli ei ne opettajatkaan aina näe asioita ihan sataprosenttisen oikein.

Vierailija
14/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule lapsista koulusta normaalioloissa mitään viestiä, ei negatiivista eikä positiivista, ja se on minusta oikein hyvä. Toki haluaisin heti kuulla, jos jotain isompaa olisi tekeillä, tyyliin kiusaamista. Mutta ihan oikeasti en tarvitse vanhemmuuteni tueksi tietoa, että lapseni on viitannut ahkerasti.

Samoin uskon, että yksittäinen hälinä on opettajan ja oppilaan välinen asia, ja toivon että opettajalla olisi myös riittävästi resursseja selvitellä näitä asioita sen sijaan että käyttää aikansa laittamalla minulle ja 20 muulle vanhemmalle tietoa miten ”Pekka oli tänään aktiivinen”.

Ne ovat open muistiinpanoja lapsesta, jotka näkyvät myös vanhemmalle. Toki joku ope luottaa muistiinsa, mutta se joka haluaa varmistella, laittaa hyvät ja huonot käytökset muistiin, jotta osaa antaa oikein mm. käytösarvosanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa voi vähän haistella että mikä on opettajan toimintatapa. Jotkut laittaa merkintöjä joka risauksesta.

Meillä esim. poika saa plussaa joka päivä melkein joka tunnilta. Tietysti ollaan iloisia mutta ei kai nyt joka viittauksesta tarvitse lähettää kotiin viestiä.

Ei ne wilmamerkinnät ole mitään viestejä kotiin. Ne ovat open muistiinpanoja oppilaasta. Hän käyttää niitä apuna kun päättää käytösarvosanaa ja sitä että nostaako tuntiaktiivisuus numeroa vai laskeeko. Vanhemmatkin vaan nykyään pääsevät näkemään nämä merkinnät, ja tietysti oppilas itse.

No kotiinhan ne tulee, mulle ja miehelle molemmille viesti sekä appiin että sähköpostiin, tulee jopa muistutus jos ei ole lukenut viestejä.

Kun on kolme lasta niin aika monesti päivässä saa olla aukomassa wilmaa jos jokainen viittaa ahkerasti.

Ja nyt kun seuraavaksi ehdotat että laita pois viestiasetukset, niin en laita, syystä että on kolme lasta ja sieltä voi tulla muutakin kuin sitä viittaamista.

Vierailija
16/16 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule lapsista koulusta normaalioloissa mitään viestiä, ei negatiivista eikä positiivista, ja se on minusta oikein hyvä. Toki haluaisin heti kuulla, jos jotain isompaa olisi tekeillä, tyyliin kiusaamista. Mutta ihan oikeasti en tarvitse vanhemmuuteni tueksi tietoa, että lapseni on viitannut ahkerasti.

Samoin uskon, että yksittäinen hälinä on opettajan ja oppilaan välinen asia, ja toivon että opettajalla olisi myös riittävästi resursseja selvitellä näitä asioita sen sijaan että käyttää aikansa laittamalla minulle ja 20 muulle vanhemmalle tietoa miten ”Pekka oli tänään aktiivinen”.

Ne ovat open muistiinpanoja lapsesta, jotka näkyvät myös vanhemmalle. Toki joku ope luottaa muistiinsa, mutta se joka haluaa varmistella, laittaa hyvät ja huonot käytökset muistiin, jotta osaa antaa oikein mm. käytösarvosanan.

Tuskinpa ekaluokkalaiselle käytösarvosanaa annetaan. Kovasti ovat myös muodoltaan sellaisia nuo viestit, kuin ne olisi vanhemmille kirjoitettu. Tai en tiedä, kirjoittaako moni omia muistiinpanojaan tyyliin ”Maija oli tänään avulias ja aktiivinen, hienoa Maija!”