Olen niin kyllästynyt asiakaspalvelutyöhön.
Olen ollut 12 vuotta töissä pienessä liikkeessä, ei kaupan ala tms. vaan ns. erikoisala. Meillä alotti juuri alan opiskelija kouluun liittyvän harjoittelun. Tosi reipas ja kultainen poika. Eilen oli taas niin vaikeaa pitää turpa kiinni. Kassajärjestelmämme on älyttömän vanha ja ihan pers*estä, sen sisäistämiseen menee uudelta ihmiseltä tovi. Eilen olin kassalla harjoittelijan kanssa kun kassalle saapui oman elämänsä kuningas maksamaan parinsadan tilausta. Harjoittelijapoika haki hänen mielestään vähän liian kauan oikeita näppäimiä ruudulta (alle 10 sec) kun tämä asiakkaana ollut herrashenkilö totesi kuuluvaan ääneen ”PAINA NYT SITÄ YHTÄ NÄPPÄINTÄ ETTÄ PÄÄSEN MAKSAMAAN”. Taustatietona, joudut painaa aika monta oikeaa näppäintä tuosta jeesuksenaikaisesta järjestelmästä että maksupääte herää.
Olen viimeiset 2 vuotta tosissani unelmoinut siitä että alkaisin yrittäjäksi, ihan senkin takia ettei tarvitse vastata kellekkään ylemmälle taholle. Tuossakin tilanteessa olisin niin kovasti halunnut todeta että josko herra olisi hyvä ja tulisi itse tänne painamaan oikeaa näppäintä kun se on kerta niin yksinkertaista.
Kiitos että sain avautua. Olen ääriäni myöten täynnä k*sipäisiä asiakkaita. Ja tiedoksi teille että vaikka ollaan naamat aurinkoisena teidän edessä vaikka käyttäydytte kuin uhmaikäiset 3-vuotiaat tai 15v jonnet, niin kyllä me heti teitä haukutaan ihan kunnolla kun lähdette ovesta ulos. Olette kahvihuoneessa aina naurunalaisia. Ja varsinkin te idiootit jotka tulette meidän työpaikalle vitt*ilemaan harjoittelijoille, jotka vasta opettelevat ihan uusia asioita parhaansa mukaan, te olette alinta pa*kaa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se palveluammatissa on..
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se palveluammatissa on..
Jaa, kirjoitin väärälle riville. Sitä vaan koitin sanoa että ei sen tarvitsisi olla sellaista. Ihmetyttää Suomessa tämä oletus että asiakas voisi vaikka tyyliin sylkeä aspaa naamaan ja aspan tehtävä siinä kohti on hymyillä ja kiittää käynnistä. Siksi itse en ikinä pystyisi olla aspa, en halua olla lammas.
Ei siitä kukaan oikeasti tykkää. Ihmiset ihan hirveitä, suurinosa. Todellakin tulee ihmiskiintiö täyteen kun töistä pääsee.
T. Vaatenyyjä
Toimii se toisinkin päin. Eli kun asiakaspalvelija käyttäytyy huonosti, aukoo päätään ja on nyrpeä, niin siitäkin kyllä sana kiirii.
Eli vaihda ihmeessä työpaikkaa tai alaa, koska tympääntymisesi näkyy sinusta ulospäin ja tekee hallaa yritykselle, jossa työskentelet.
Vierailija kirjoitti:
Toimii se toisinkin päin. Eli kun asiakaspalvelija käyttäytyy huonosti, aukoo päätään ja on nyrpeä, niin siitäkin kyllä sana kiirii.
Eli vaihda ihmeessä työpaikkaa tai alaa, koska tympääntymisesi näkyy sinusta ulospäin ja tekee hallaa yritykselle, jossa työskentelet.
Ap tuossa juuri selvensi että näytetään silti aurinkoiselta. Huonot aspat ei ole täällä kertomassa kokemuksen syvällä äänellä yhtään mitään aloituksen kaltaista täyttä totuutta, koska sellaiset ei ole enää aspana. Sisäinen kihinä ( ja anonyymi avautuminen) on täysin sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Toimii se toisinkin päin. Eli kun asiakaspalvelija käyttäytyy huonosti, aukoo päätään ja on nyrpeä, niin siitäkin kyllä sana kiirii.
Eli vaihda ihmeessä työpaikkaa tai alaa, koska tympääntymisesi näkyy sinusta ulospäin ja tekee hallaa yritykselle, jossa työskentelet.
Kuka sanoi että olen nyrpeä saati auon päätäni? Vaikka haluaisin olla tai täräyttää parit totuudet niin en minä sitä ulospäin näytä millään tavalla. Vaikka sinä et osaisi kätkeä tunteitasi niin kyllä me aspat ollaan siihen hyvin pitkälti opittu. Tavallaan surullista että ollaan. En minä olisi työtäni saanut pitää näin kauan jos olisin huono asiakaspalvelija. Ja jos asiakas on kiva ja mukava sekä asiallinen niin silloin olen minäkin, ja ihan aidosti. :)
Plaah.