Lähimaksu pois käytöstä?
Nordea lähetti uuden kortin jossa lähimaksu, en olisi sellaista halunnut.
Saakohan sen pois käytöstä?? Epäilen että ei....
Kommentit (15)
Ei. Kaikissa uusissa Nordean korteissa on lähimaksuominaisuus.
Katso kirkasta valoa vasten, silloin pitäisi näkyä missä se lähimaksusiru on siellä kortin sisällä. Poraa siihen reikä 2mm poralla. Ei toimi sen jälkeen lähimaksu.
Laita viesti pankille ja pyydä kytkemään pois päältä.
Miksi sitä lähimaksua pelkäät? Isoimmat väärinkäytökset tehdään kortilla ja tunnusluvulla kun pin on ensi vakoiltu vaikka olan yli baarissa. Lähimaksua on huomattavasti turvallisempi tapa maksaa ja pankit on siirtyneet siihen ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Katso kirkasta valoa vasten, silloin pitäisi näkyä missä se lähimaksusiru on siellä kortin sisällä. Poraa siihen reikä 2mm poralla. Ei toimi sen jälkeen lähimaksu.
Hehe :D
Eiks se lähimaksu pidä aktivoida kerran pinkoodilla tms? Itsekään en sitä aikonut käyttää, mutta on tullut parei kertaa käytettyä kun oin ollut käteinen loppu. Ei siitä kauheasti haittaakaan ole ja riski ei ole suuren suuri köyhällä.
Lähimaksu on helppo ja kätevä, kokeile edes.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se lähimaksu pidä aktivoida kerran pinkoodilla tms? Itsekään en sitä aikonut käyttää, mutta on tullut parei kertaa käytettyä kun oin ollut käteinen loppu. Ei siitä kauheasti haittaakaan ole ja riski ei ole suuren suuri köyhällä.
Sehän aktivoituu tietysti, kun pin-koodin laittaa.
Huvittaa eräs asiakas, joka maksoi kortilla, laittoi pin-koodin ja sanoi, ettei ota lähimaksua käyttöön ollenkaan, ei aktivoi sitä. minä sanoin, että juuri aktivoit sen.
Mutta ei sitä pakko ole käyttää maksaessa. Mutta jos kortti vaikka varastetaan, lähimaksun voi tehdä.
Asiakas ei uskonut, lähti pankkiin ottamaan selvää.
Mun mielestä kyllä kortin omistajan pitäisi saada päättää, ottaako lähimaksua käyttöön ollenkaan, vaikka siinä se valmius on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks se lähimaksu pidä aktivoida kerran pinkoodilla tms? Itsekään en sitä aikonut käyttää, mutta on tullut parei kertaa käytettyä kun oin ollut käteinen loppu. Ei siitä kauheasti haittaakaan ole ja riski ei ole suuren suuri köyhällä.
Sehän aktivoituu tietysti, kun pin-koodin laittaa.
Huvittaa eräs asiakas, joka maksoi kortilla, laittoi pin-koodin ja sanoi, ettei ota lähimaksua käyttöön ollenkaan, ei aktivoi sitä. minä sanoin, että juuri aktivoit sen.
Mutta ei sitä pakko ole käyttää maksaessa. Mutta jos kortti vaikka varastetaan, lähimaksun voi tehdä.
Asiakas ei uskonut, lähti pankkiin ottamaan selvää.
Mun mielestä kyllä kortin omistajan pitäisi saada päättää, ottaako lähimaksua käyttöön ollenkaan, vaikka siinä se valmius on.
Sopimusehtojen mukaan pankki omistaa kortin
Nordea robotti chatin mukaan ominaisuutta ei saa pois.
Onko joku tätä kysynyt?
Välillä tuntuu, että saa tehdä rajattomasti lähimaksuja lyhyen ajan sisään eikä pinniä kysellä. Et kyllä silläkin voi tuhoa saada aikaa jos baarissa tiputtaa kortinsa. On se silti pienempi häviö, kun joku nostaisi tilin tyhjäksi.
Se on kyllä ihan omaa tyhmyttä jos lähtee baariin kortin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä lähimaksua pelkäät? Isoimmat väärinkäytökset tehdään kortilla ja tunnusluvulla kun pin on ensi vakoiltu vaikka olan yli baarissa. Lähimaksua on huomattavasti turvallisempi tapa maksaa ja pankit on siirtyneet siihen ihan syystä.
Jännä juttu, itselläni lähimaksu lakkasi toimimasta vaikka en tehnyt muuta kuin korona-aikaan teen äitini ostokset hänen puolestaan. Ei isoja summia kerrallaan mutta jostain syystä kai pankki luulee että korttini on varastettu koska se pyytää pin-koodia nyt ihan pikkuostoksista. Eli kumpi nyt sittenkään on turvallisempi, en tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Eiks se lähimaksu pidä aktivoida kerran pinkoodilla tms? Itsekään en sitä aikonut käyttää, mutta on tullut parei kertaa käytettyä kun oin ollut käteinen loppu. Ei siitä kauheasti haittaakaan ole ja riski ei ole suuren suuri köyhällä.
Ei varastetulla kortilla pitkälle pötki. Pankit seuraavat lähimaksun käyttöä ja Pin-koodi vaaditaan määräajoin.
En jaksaisi taas jonottaa asiakaspalveluun :/