Miten toisissa kuvissa Estonian kyljessä lukee ESTLINE ja toisissa ESTONIA
Siis sukelluskuvissa, Mitä siinä kyljessä oikein lopulta luki?
Ja toinen oliko sisäramppi sukellusaikaan vielä kiinni vai ei? Virallisessa selityksessä ramppikin avautui mutta sukeltajat löysi sen kiinni ja vaan yläreunassa metrin avaus.
Mikä näissä on nyt totta?
Kommentit (15)
Estline oli varustamon ja Estonia tämän nimenomaisen aluksen nimi.
Keskellä kylkeä lukee Estline.
Estonia lukee keulan ja perän lähellä.
Perässä lukee vielä Tallinn sen nimen alla.
Ap meinaa, että lukitsematon ramppi pysyy auki aluksen upotessa?
Se yksi porukkahan sanoi sisärampin olleen kiinni ja vaan yläreunassa metrin aukinainen kohta. Oliko se ramppi nyt kiinni vai auki??????
Aika iso kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Se yksi porukkahan sanoi sisärampin olleen kiinni ja vaan yläreunassa metrin aukinainen kohta. Oliko se ramppi nyt kiinni vai auki??????
Aika iso kysymys?
Jospa luettais se raportti?
"Sen jälkeen, kun visiiri oli pakottanut rampin avautumaan, aallot ovat saattaneet liikuttaa ramppia niin, että se oli välillä kokonaan auki ja välillä osittain kiinni, mutta huomattava aukko mahdollisti kuitenkin veden tulon autokannelle kuten kohdassa 13.5 on kuvattu"
Lisätietoa oheisesta linkistä.
https://www.turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkinta…
Vierailija kirjoitti:
Se yksi porukkahan sanoi sisärampin olleen kiinni ja vaan yläreunassa metrin aukinainen kohta. Oliko se ramppi nyt kiinni vai auki??????
Aika iso kysymys?
laiva on merenpohjassa liki ylösalaisin
eiköhän se ramppi silloin mene lähes kiinni aivan painovoiman ansiosta
Se yksi porukkahan sanoi sisärampin olleen kiinni ja vaan yläreunassa metrin aukinainen kohta. Oliko se ramppi nyt kiinni vai auki??????
Aika iso kysymys?
Esim. rampin aukenemisesta ei ole mitään todisteita ja juuri vuosi sitten viimeeksi virolainen selvinnyt todisti dokumentissa, että kiipesi kiinni ollutta keularamppia alas Estonia ollessa kallellaan eli sieltä ei ole tullut vettä kuten on väitetty.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi porukkahan sanoi sisärampin olleen kiinni ja vaan yläreunassa metrin aukinainen kohta. Oliko se ramppi nyt kiinni vai auki??????
Aika iso kysymys?
Esim. rampin aukenemisesta ei ole mitään todisteita ja juuri vuosi sitten viimeeksi virolainen selvinnyt todisti dokumentissa, että kiipesi kiinni ollutta keularamppia alas Estonia ollessa kallellaan eli sieltä ei ole tullut vettä kuten on väitetty.
Joko ramppi on rämpytellyt kiinni ja auki- kyljellään on toki voinut jo ollakin kiinni - mutta jokatapauksessa varmasti kiipeäjä muistanee missä kiipeili.
Kato ku uppoaminen kesti ja heilui auki ja sit kiinni. Konehuone kertoi että vettä tulvi sisään autokannelle yli autojen kattojen
Jätä ovi auki tuulessa ja heiluu eestaas veikkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yksi porukkahan sanoi sisärampin olleen kiinni ja vaan yläreunassa metrin aukinainen kohta. Oliko se ramppi nyt kiinni vai auki??????
Aika iso kysymys?
Jospa luettais se raportti?
"Sen jälkeen, kun visiiri oli pakottanut rampin avautumaan, aallot ovat saattaneet liikuttaa ramppia niin, että se oli välillä kokonaan auki ja välillä osittain kiinni, mutta huomattava aukko mahdollisti kuitenkin veden tulon autokannelle kuten kohdassa 13.5 on kuvattu"
Lisätietoa oheisesta linkistä.
https://www.turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkinta…
Lukekaa tuo raportti, niin ei tarvitse arvailla ja epäillä nettikeskustelujen perusteella.
Mut oli siinä kylki reiässä sisällä ihan halkeama ehkä tullut pohjassa sitten tai myrskyssä kun oli kovat aallot mut kovia pamauksia oli kuulunut ensin ja metallin ääntä . Onhan ne ihmiset siellä vedessä jo liuennut . Miksei sitä silloin nostettu ja tutkittu . Eikä mikään pakko ole lähteä myrskyllä liikkeelle kun voi odottaa . Ahneus voi odottaa. Muutenkin tuolla alueella on miljoona laivaa uponnut myrskyissä .
Niillä meni sähköt poikki kun tuli kallistuma oikeelle . Oli pimeässä siellä melkein 1000 ihmistä.
Rungon eri kohdissa eri teksti eli jossain lukee Estline (laivayhtiö) ja jossain Estonia (laivannimi). Käy kattoon vaikka VikingLinen laivojen kuvia, niin niissäkin lukee sekä yhtiö että laivan nimi.