Kuuluuko pyörästä kuulua ääni tietyssä vaihteessa?
Ääni on kuulunut ostamisesta alkaen, 3 ekaa huoltoa kuuluu hintaan ja aspa ala-arvoista ollut, en luota xxl liikkeeseen enää ja viime kerralla epäiltiin syyn olevan minussa.
Myyjä huomasi itsekin nyt äänen joka ei ollut lähtenyt ensihuollossa pois ja kertoi että 2-vaihde täytyy vaihtaa eri lailla kun muut, eli vaihdetta täytyy jotenkin ihmeellisestä painaa 2 kertaa.
Kuka tietää näistä asioista ja voi auttaa?
Kommentit (15)
Mistä se ääni kuuluu ja millainen ääni?
Pyörä maksoi 400 euroa ja on naisten hybridi. Ääni kuuluu silloin kun vaihdan 2-vaihteelle. 3 ja 1 vaihteelle vaihdettaessa ääntä ei kuulu mutta kun vaihtaa 2-vaihteen niin lähes joka kerta kuuluu ihmeellinen rullaava, tosi iso ääni kuin pyörä hajoaisi ja ketjuista kuuluu.
Ja ääni siis pysyy niin kauan kun vaihtaa 2 vaihteen pois.
Ei ole normaalia. Takaisin huoltoon vaan. Liike maksaa.
Josko olisi vaan uutuuden karheutta, häviää siiten kun huollot joutuu itse maksamaan.
Se on helppo korjata. Laita räpätin.
Taitat pelikortin kahtia ja laitat sen pyykkipojalla kiinni niin että pinnät osuvat siihen.
Nyt kuuluu tyylikäs pärinä koko ajan.
En nyt vieläkään hahmota onko pyörässä napavaihde vai ulkoinen vaihtaja. Ykkös- tai kakkosvaihteenkin kun voi käsittää niin monella tavalla. Linkki pyörään tai osasarjan merkki ja mallikin auttaa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että edes 400 euron pyörä ei kuulu pitää tuollaista ääntä, vaikka ei sillä summalla saakaan kovin hyvää pyörää.
Eli siis ulkovaihteet.
Edessä jos ketju on pienimmällä hammasrattaalla, saa takana käyttää (kannattaa käyttää) vain kolmea suurinta hammasratasta.
Jos ketju on edessä keskimmäisellä hammastattaalla, kannattaa takaa käyttää vain keskimpänä vaihepakkaa olevia hammasrattaita.
Jos ketju on edessä suurimmalla hammasrattaalla, kannattaa takaa käyttää kolmea pienintä hammasratasta.
Tämä siksi, että ketju kulkisi mahdollisimman suoraan hammasrattaiden välillä.
Youtubesta löytyy hyvä suomenkielinen video vaihteiden säätämiseen.
Jekke kirjoitti:
Ulko- vai napavaihteet?
Mielestäni sisälaitavaihteet ja moottori?
Jekken ohjeilla jos vielä ääntää, niin sitten pyörässä on todellakin vikaa. Edes 400 euron pyörä ei pitäisi ääntää noin, vaikka tuon hintaluokan pyörässä on huonot osasarjat eli esim. vaihteista ei tule ikinä niin hyviä käyttää kuin kalliimmissa. Mitään sisäänajoa polkupyörän vaihteisto ei tarvitse: se toimii heti, jos on oikein säädetty ja ehjä (esim. vaihtajan korvake on voitu murjoa vinoksi).
Eli siis ulkovaihteet.
Edessä jos ketju on pienimmällä hammasrattaalla, saa takana käyttää (kannattaa käyttää) vain kolmea suurinta hammasratasta.
Jos ketju on edessä keskimmäisellä hammastattaalla, kannattaa takaa käyttää vain keskimpänä vaihepakkaa olevia hammasrattaita.
Jos ketju on edessä suurimmalla hammasrattaalla, kannattaa takaa käyttää kolmea pienintä hammasratasta.
Tämä siksi, että ketju kulkisi mahdollisimman suoraan hammasrattaiden välillä.
Youtubesta löytyy hyvä suomenkielinen video vaihteiden säätämiseen.
-Eli siis jos vasemmalta 1-3 vaihteista laitan 1, niin oikealta laitan sillon 6-8 (1-8-vaihteista)??? Että ei toisin päin??
MIkähän satasen pyörä sinulla mahtaa olla?