Kauuanko suurinpiirtein noilla ohjelmisto ja pelinkehittäjllä yleensä kestää yhden pelin tekeminen?
Kommentit (15)
Iso mainstream peli vie vuosia. Joku pienempi angrybirds-tyyppinen ehkä muutamia kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen henkilö voi ohjelmoida pelin tunneissa, kun ohjelmistotalon peliprojektiin voi kulua vuosia. Tarkkaa aikamäärettä ei voida antaa, mutta jos tarkoitat peliä joka oikeasti myy ihmisille, niin vähintään kuukausista puhutaan
Ja tuokin aikajakso pitää sisällään useamman eri ihmisen työtä, kun vaikkapa pelien grafiikat suunnittelee eri henkilö kuin kuka pelin toiminnallisuuden koodaa.
HAH! Duke Nukem Foreveriä alettiin tekemään vuonna 1996 ja 3D Realms ilmoitti pelin ilmestyvän "When it's done"... peli ilmestyi vuonna 2011. Ja oli silkka kuraa.
Vierailija kirjoitti:
HAH! Duke Nukem Foreveriä alettiin tekemään vuonna 1996 ja 3D Realms ilmoitti pelin ilmestyvän "When it's done"... peli ilmestyi vuonna 2011. Ja oli silkka kuraa.
Tosssa on ollut varmaan se etttä jotkut toiiset ovat olleet edelläkävijöitä pelimoottorin kehittämisessä.
Hill Climb Racing devattiin parissa kuukaudessa.
Pari vuotta lienee varsin tyypillinen aika yhden pelin tekemiseen. Toki vaihtelua on valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH! Duke Nukem Foreveriä alettiin tekemään vuonna 1996 ja 3D Realms ilmoitti pelin ilmestyvän "When it's done"... peli ilmestyi vuonna 2011. Ja oli silkka kuraa.
Tosssa on ollut varmaan se etttä jotkut toiiset ovat olleet edelläkävijöitä pelimoottorin kehittämisessä.
George Broussard.
Isoja avoimen maailman roolipelejä voidaan tehdä useita vuosia isolla henkilöstömäärällä. Esimerkiksi Skyrimiä taidettiin tehdä kuutisen vuotta, ei tosin ollut pelitalon ainoa käynnissä oleva projekti.
Et sinä niihin rahoihin käsiksi pääse kuitenkaan.
Mitess jos on ensimmäiseen peliin tehdään jatko-osaa niin ottaako se vähemmän aikaa sitten jos on jo tavalllaan valmis pohja rakennettu?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niihin rahoihin käsiksi pääse kuitenkaan.
Eiii mä vaaan sitä etttä se ampuma se minullle että päätän elämäni tai sittten jotakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen henkilö voi ohjelmoida pelin tunneissa, kun ohjelmistotalon peliprojektiin voi kulua vuosia. Tarkkaa aikamäärettä ei voida antaa, mutta jos tarkoitat peliä joka oikeasti myy ihmisille, niin vähintään kuukausista puhutaan
Ja tuokin aikajakso pitää sisällään useamman eri ihmisen työtä, kun vaikkapa pelien grafiikat suunnittelee eri henkilö kuin kuka pelin toiminnallisuuden koodaa.
Hyvä kun saatana ihmiset luulee että tietokonegrafiikat syntyy itsestään kun painaa taikanappia, jossa lukee "BUTTON".
Tiedoksi kaikille perkeleen idiooteille; en nyt tarkoita tuota, joka edellisen kommentin kirjoitti, vaan keskimääräistä aivovamma mammaa: tietokonegrafiikoiden tekemisen oppiminen vie vuosia, ja varsinkin peligrafiikoiden tekijät ovat käytännössä kuvataiteilijoita. Suuri osa heistä onkin koulutettuja kuvataiteilijoita. Jumalauta kun vituttaa kun it-alan luovia töitä ei joku keskimääräinen persuidiootti arvosta yhtään eikä ymmärrä millainen määrä hikeä ja verta ja kyyneliä niiden asioiden osaamiseen on vuodatettu.
Yksittäinen henkilö voi ohjelmoida pelin tunneissa, kun ohjelmistotalon peliprojektiin voi kulua vuosia. Tarkkaa aikamäärettä ei voida antaa, mutta jos tarkoitat peliä joka oikeasti myy ihmisille, niin vähintään kuukausista puhutaan